Jan,
Dat kan idd wel, maar is niet aan te bevelen, zoiets als twee kapiteins op één schip.
Laat de motorkist het stuurwerk doen, anders loopt dat een keer mis.
Maar het klopt wel, de rolroeren van de zwever kunnen wel degelijk de hele combinatie sturen, hoogteroer gaat wat minder.
Zoek je meer stabiliteit, installeer dan een gyro op de rolroeren van de motormachine.
Guus, met 4m kisten loop je tegen practische problemen aan, zoals, idd de romphoogte/breedte die dan niet meer passen in het bakje.
Meestal komt de staart van de zwever dan ook tegen het kielvlak van de motorkist of steekt de neus in de propellor draaicirkel!
Bij dit soort grotere kisten wordt het tijd om naar andere startmethoden uit te zien, slepen, lier, e-aandrijving..
Slepen is het goedkoopste als je tenminste een goede sleper weet, een lier vereist een groot veld en een dure lier, plus een heleboel gesjouw, een e-aandrijving kan niet in iedere kist.
Iemand die met een 4m zwever kan vliegen, kan na enkele begeleide sleepstarts prima gesleept worden.