Huckepack

Probeer ook eens om de zwever te laten sturen op de Huckepack. Heel de combinatie wordt dan stabieler.
Groetjes,

Jan

Jan,
Dat kan idd wel, maar is niet aan te bevelen, zoiets als twee kapiteins op één schip.
Laat de motorkist het stuurwerk doen, anders loopt dat een keer mis.
Maar het klopt wel, de rolroeren van de zwever kunnen wel degelijk de hele combinatie sturen, hoogteroer gaat wat minder.
Zoek je meer stabiliteit, installeer dan een gyro op de rolroeren van de motormachine.

Guus, met 4m kisten loop je tegen practische problemen aan, zoals, idd de romphoogte/breedte die dan niet meer passen in het bakje.
Meestal komt de staart van de zwever dan ook tegen het kielvlak van de motorkist of steekt de neus in de propellor draaicirkel!

Bij dit soort grotere kisten wordt het tijd om naar andere startmethoden uit te zien, slepen, lier, e-aandrijving..
Slepen is het goedkoopste als je tenminste een goede sleper weet, een lier vereist een groot veld en een dure lier, plus een heleboel gesjouw, een e-aandrijving kan niet in iedere kist.
Iemand die met een 4m zwever kan vliegen, kan na enkele begeleide sleepstarts prima gesleept worden.

hey
ik heb mijn huckepack ook wel met wat gaten gemaat en deze vliegt prima op men big lift. heb em eerst een paar maal op men big lift gezet en en zo wat met gevlogen en dan heb ik er een pilatus B4 van 2m mee naar boven gebracht. vliegt lekker.

men kan ook best zien da de verbindingen tussen de 2 kanten van de huckepack een beetje mooi afgewerkt zijn dit op turbulenties te voorkomen .

kan iemand effe uitleggen hoe ik hier een fototje kan opzetten van men huckepack ????

greetz :bye:

Back