Hugo´s hk-450 (HIJ VLIEGT!!)

Is ook een idee, al probeer ik eerst even een zakje van 4 dollar voor nieuwe schroeven. En volgens mij is die alu versie ook een stukje zwaarder. Nou ja, we zien wel. Worst case koop ik een keer die pro voor 67 dollar, veel beter schijnt het niet te worden. Maar eerst deze eens rustig leren vliegen.

Hugo

De pro zou ik dan net niet kopen, die is helemaal anders van opbouw. M.a.w. de stukken van de MT kun je hier niet voor gebruiken.

Als je de GT koopt, dan kun je hier alles inbouwen en de stukken van de MT als reserve nemen!

+ de GT vliegt echt zalig, dat moet ik toch wel benadrukken!

OK, dank voor het advies. Vandaag nog even met oude en nieuwe (betere) schroeven gestoeid. Helaas is er 1 oude afgebroken in een kunststof deel. Dat moet dus ook vervangen, uitboren lukt niet in het zachte plastic. Ik heb dus de stap genomen en de HK450GT gekocht. De paar kleine upgrade zaken die ik voor deze gekocht heb kunnen gewoon mee (carbon bladen en zo), dus dat is niet weggegooid, en de tail drive gaat op de plank, wie weet verslijt ik er ooit nog één. Helaas is de heli niet op voorraad, ik hoop dat´ie snel komt.

Hugo

Dank. Hij is zojuist weer op voorraad gekomen bij HK, ik hoop dat ze hem snel afsturen. Ik heb inmiddels de Turnigy Plush ESC binnen, en een setje carbon hoofd- en staartbladen. Want die vind ik mooi. En ik heb een leuk kapje besteld, uitgezocht door mijn vrouw. Die is meer van de esthetiek, ik ben meer van de techniek.

Hugo

Oh ja, nog even een vraag; op mijn staart zit nu een snelle digitale servo. Op de rotor zitten 3 el-cheapos. Heeft het zin die drie ook door snelle digitale te vervangen, of win je daar (te) weinig mee?

Hugo

Dank. Hij is zojuist weer op voorraad gekomen bij HK, ik hoop dat ze hem snel afsturen. Ik heb inmiddels de Turnigy Plush ESC binnen, en een setje carbon hoofd- en staartbladen. Want die vind ik mooi. En ik heb een leuk kapje besteld, uitgezocht door mijn vrouw. Die is meer van de esthetiek, ik ben meer van de techniek.

Hugo

Ik deze fase is "esthetiek" vaak van korte duur ;-) of je moet een natuur talent zijn.

John, je weet toch dat ik ongelovelijk fantastisch ben?

Ik ga ook nog even met de kale HK kapjes vliegen, maar ik moet zeggen dat mijn kunde mij niet tegen viel, die eerste paar vluchten tot het ding zelf stuk ging. Ach ja, we zien het wel. Iemand nog iets logisch te melden over de servo´s?

Hugo

Zo, 't is even geleden, maar ik heb weer wat aan de heli gedaan. De GT vliegt, dat wil zeggen in de handen van mijn instructeur, heel goed maar erg nerveus. En in 3 minuten een accu leeg, met gewoon wat proberen te hooveren. Ergo, iets niet pluis. Ik heb er nu een Turnigy Typhoon 2218 in zitten met een 12 tands tandwiel, ik ga dit weekend terug naar een 2215 met een 11 tands. Dat vliegt mijn instructeur ook, en die hoovert 8 minuten. En die heli is een stuk minder nerveus. Hij draait minder toeren en reageert dus ietsje trager op veranderingen van pitch, en dat vliegt zeker voor mij beter. En als ik zie hoe hij buiten bij windkracht 4 rondjakkert met z'n heli, dan is de set up voorlopig goed genoeg voor mij!

En nog iets anders, ik vond via de club deze site:
www.myresearch.lt
Erg leuke dingen, een vooral z'n pitch afstelling techniek, zonder metertje, vind ik erg slim en precies. Mijn heli vliegt een stuk fijner na deze afstelling.

Nog een vraag; ik heb Aerofly Pro Deluxe maar weer eens geïnstalleerd, welke heli kies ik in deze sim om een beetje realistisch te oefenen? Ik vond ze allemaal nogal sloom...

Dank,

Hugo

Laatst bewerkt:
Back