Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Materiaalvragen:
1) Ik kan van een Engelse leverancier 0,25mm dik RVS plaat kopen voor de verbrandingskamer. Ik lees vaak 0,5mm bij andere projecten. Dit is dus wel lekker licht, scheelt de helft, of is het te dun?
2) Aluminum voor astunnel en diffuser; ik kijk vanuit mijn kantoor uit op een schrootverwerker, waar ik voor weinâg of niets reststukjes materiaal kan bietsen. Maar wat voor soort alu het is, dat staat er niet op. Is het soort aluminium belangrijk?
3) Asmateriaal, ik denk eraan een grote borstbout van hoge kwaliteit te kopen, is supersterk en al bijna op buitendiameter. Is dat een logische keuze?
Dank,
Hugo
Ja, ik ben begonnen! Althans, het eerste geld is gespendeerd. Via de creditcard aan Helptoday - Automotive fuel injection, marine fuel injection, turbochargers, servicing and parts, compressorwiel van Garrett nummer 436131-0021 3A3351. En een turbinewiel van 50mm, van de onvolprezen Frema. Waar zou de zelfbouwerswereld zijn zonder hem; als je tijd hebt lees maar eens wat hij al allemaal geschreven en gedaan heeft.
En dan maar meteen weer wat vragen en bierideeën.
Als eerste wil ik me nu voorzichtig gaan concentreren op het hele draaiende gedeelte, dus voornamelijk de as. Het valt me op dat de TK-50 bussen heeft tussen de as en de lagers, en de KJ-66 niet. Ik kan de as van de TK-50 makkelijk hertekenen zodat ook deze geen bussen nodig heeft. Of ik herteken het as huis, waardoor er lagers met 6mm boring in passen. Ik houd niet van bussen tussen assen en lagers.
Daarnaast heb ik nu een guide vane holder, een as huis, en diverse steuntjes op het ashuis. Ik kan alles samen ook uit 1 stuk maken. Dan moet ik veel weg verspanen, maar ik hoef geen 2 verschillende stukken materiaal (met veel overlengte voor het inspannen in de draaibank) te kopen. 't Wordt geen eenvoudig deel, maar veel complexer wordt het er ook niet op.
Nou, shoot, zou ik zeggen.
Dank,
Hugo