Hugo's tamiya BMW Z4 drift car poging.

[EDIT] dit topic heette eerst "Is dit wat om met driften te beginnen?" Vanaf post 31 heb ik het topic omgedoopt, en gaat het verder met de auto die ik gekozen heb. Wie weet waar het eindigd![/EDIT]

RTR Rc Drift Car Mazda R X 7 von HPI 200mm Cobra-Racing-Team | eBay

Ok, moet nog brushless en perfect zal het niet wezen, maar voor een eerste poging? En je kan dit soort auto's toch eindeloos upgraden?

Dank voor advies,

Hugo

Laatst bewerkt:
Net antwoord van de verkoper, het is een HPI kloon, alle HPI onderdelen en upgrades passen. Klinkt mij goed in de oren.

Hugo

dat wil niet zeggen dat het kwaliteit is...
maar voor een beginnende drifter maakt de auto niet echt uit.
ik heb met mijn buggy ook een setje driftbanden versleten :)

Voor dat geld heb je een Tamiya TT-01 of een HPI e-10, in mijn ogen een iets veiligere keuze...
Neem eens de proef op de som, en zoek er eens onderdelen voor, een kloon van HPI, maar van welk model dan? buiten het paarse alu en zwarte plastic zie ik weinig gelijkenissen met eender welk model.

Nou, vandaar dat ik de vraag hier stel. Een tt-01 met kapje kost € 145,- bij Conrad, maar die is nog niet drift-klaar en mist de besturing. Als we wisten van welke HPI dit een kloon is, kunnen we misschien meer zeggen. Ik ga het eens vragen.

Hugo

Ik zou zowizo niet gaan voor een kloon en zeker al niet met de reden "deze is rtr en de tamiya niet".
Hier zit ook maar een brushed motor in en als je iets of wat power wilt zal je toch al een brushless setje mogen steken.Dan ben je beter af met een bij elke winkel gekend chassis en dat is de tt01.Hier vind je massa's onderdelen voor,worden ook 2dehands heel dikwijls aangeboden voor een schappelijke prijs.Misschien is een 2dehands chassis misschien ook wat beter om het driften te leren zodat je niet gelijk je nieuwe chassis vol met krassen ed. zet.

Net antwoord van de verkoper, het is een HPI kloon, alle HPI onderdelen en upgrades passen. Klinkt mij goed in de oren.

Hugo

Dit is geen HPI kloon en er zal dan ook geen HPI oderdelen passen. De enige link met HPI is dat het op een Maverick lijkt en Maverick is een submerk van HPI. Overigens kan je dit chassis ook bij de Conrad als een Reely vinden.

Maverick Strada TC Evo 1/10 RTR Electric Touring Car (#MV12604) | HPI Racing UK

Reely 1:10 on-road elektro-auto On-road-chassis 4WD EB-250TW AR2R in de Conrad online shop

Ik zou zowizo niet gaan voor een kloon en zeker al niet met de reden "deze is rtr en de tamiya niet"...

Uiteraard, dat had ik ook wat kort door de bocht (nog niet driftend) opgeschreven. Ik sleutel liefst zelf, rtr is dus niet nodig. Maar ik bedoelde dat de kit wel compleet is met electronica / besturing. Als het idd een 1:1 kloon van een HPI was, dan was het wat mij betreft een goede start. Zo ben ik ook met heli's begonnen; een redelijke kloon en bij problemen zaken vervangen door origineel Align, en upgrades van Align toepassen. Van die 450 heli's is alles uitwisselbaar. Inmiddels weer antwoord van de verkoper; het is niet een 1:1 kloon, maar het gebruikt vele HPI delen. Dus dat wordt hem niet. De kap vind ik nog steeds wel de vetste.

@roelof, begrijp ik goed dat die Reely wel een 1:1 kloon is van HPI? Dus daar zou mijn plan wel op werken? Lijkt weinig euro's, maar het is ook slechts een probeersel van mij. Brushless setje erop, tx/rx van hobbyking, kapje, dif achter eruit, driftbandjes, zoiets?

Dank,

Hugo

Dat is ook de laatste zorg, op dit moment. Chassiskeuze lijkt me belangrijker. Wel heb ik net om foto's van de onbewerkte kap gevraagd.

Hugo

Ik durf niets met zekerheid te zeggen maar de gelijkenis is er. Ik durf met een kleine zekerheid wel te zeggen dat Maverick ook alleen maar ingekochte materiaal is. Als je een beetje over het net surft kom je vele merken tegen met een soortgelijk chassis. Maverick is een submerk van HPI om ook de low budget markt te voorzien maar verder is er qua materiaal niets verbonden met het merk HPI

Net een foto van de onbewerkte (HPI) kap gekregen, die is helaas van een standaard auto, zonder de verbreders en spoilers. Die vond ik nou juist zo gaaf bij deze. Ben wel bezig met een tweedehands TT-01, wie weet...

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
O ja, waarom is er de wil voor een brushless motor? Juist voor het driften is er totaal geen meerwaarde en met sommige setjes een achteruitgang tov brushed.

Voor het vermogen hoef je het echt niet te doen want een motor met veel toeren maakt het driften alleen maar lastiger aangezien je ook met je gas moet doseren voor een perfecte drift.

Waarom brushless? Nou, heel simpel; ik weet er nog niks van, en brushless doet het op mijn vliegtuigen beter dan brushed. Maar wat je schrijft klinkt logisch, dank je wel. Veel toeren is overigens wel met gearing te veranderen, maar als het niet nodig is blijf ik om te beginnen bij brushed.

Nou nog een RX 7 kap zoeken met de spatbordverbreders en zo erop. Ik vind die auto toch zooooo mooi.

Hugo

Dat zou een volgende stap kunnen zijn. Ik vis op dit moment naar twee tweedehands TT-01 chassis, wie weet wat daaruit komt. Ik heb nog een boel store credit na een verkeerde order van HK, daar zal ik naar tx-rx kijken, en ook stiekem naar brushless setjes. Op e-bay al vele aanbieders van difs en zo gevonden. Helaas (b)lijkt de RX-7 body in verbrede vorm niet te koop. Dat zal ik dan zelf moeten doen. Of een andere body kiezen.

Hugo

Snap de lol van het driften niet, ben meer van rondetijden :D

HK RX/TX zou ik links laten liggen, beter meteen voor Spectrum gaan.
DX3C + SR300 combo heb je voor rond de €120.

Ben ook begonnen met een HK GT2 set, lekker goedkoop maar al snel aan de kant gegooid. Valt niet lekker mee te sturen.

Laatst nog wel 2 orange ontvangers besteld om te proberen, stuk minder precies dan het SR300 origineel.

Ander onderdeel wat goed moet zijn om lekker te sturen is de servo.
Savox is the best, maar met de door HK geleverde BMS servo's kom ik ook goed de bocht door:
BMS-631MG Super Fast Servo (Metal Gear) 5.0kg / .10sec / 46g

Als je voor een Tamiya TT-01 gaat, neem dan de Type-R uitvoering.
Is al voorzien van upgrades die je toch gaat doen (oa kogellagers / alu cardanas).

Haertle Shop | TAMIYA 57982 XB SA TT-01 Type E "R" Version RC Auto Fertigmodell 1:10 | RC Autos

Hahaha, ja, maar bij gebrek aan talent en baan zijn rondetijden niet echt relevant. Ik wil ermee lekker glijden in de hal op mijn werk, en misschien dat ik nog meer locale liefhebbers vind.

Ik begin toch even met de HK TX-RX, als die niet bevalt kan hij nog altijd over op de toekomstige auto's van mijn zoontje. 't is maar even om te beginnen, en het verschil tussen $ 15 en € 120 is me nu even wat groot. Die servo is een goede aanrader, die bestel ik erbij. Motor houd ik nog even brushed. Ik meen dat de 2e hands chassis waar ik op bied geen "R" zijn, maar lagertjes en een cardan as zijn nog op e-bay te scoren, zie ik al. Nou nog reactie van de verkopers, dat zou leuk zijn.

Ik zit ook op e-bay kapjes te kijken, maar dat moet ik maar eens bij een echte winkel doen. Foto's zeggen niet altijd alles, merk ik al.

Hugo

Helaas, de verkopers vragen me teveel. Ik kijk nu naar deze:
http://www.haertle.de/rc+modellbau/...r+sumo+power+tt+01e+chassis+bausatz+1+10.html

Complete auto, setje lagers, star 'dif' en driftbanden van e-bay. Accu en lader en zo heb ik. Lijkt me goed om te beginnen. De tweedehands aanbiedingen gaan me te hoog, zeker aangezien ik bij beide een kap moet aanschaffen. Kappen zitten er wel bij, maar niet iets van mijn gading. Dit aankoopbedrag minus een kap komt voor de verkopers te laag uit. Dt begrijp ik, maar ik denk dat dit de juiste keuze is.

Hugo

Laatst bewerkt:
Back