(hulp) 1ste bouwverslag: moerasboot

DUS SAMENVATTEND zeggen (de meeste van) jullie dat als ik nog een paar keer de boot in de grondverf zet, dat hij dan na 1 a 2 keer spuiten wel waterdicht moet zijn.

Waterdicht

DUS SAMENVATTEND zeggen (de meeste van) jullie dat als ik nog een paar keer de boot in de grondverf zet, dat hij dan na 1 a 2 keer spuiten wel waterdicht moet zijn.

Als je bedoeld 'dan is het hout voldoende geconserveerd/beschermd tegen inwatering' dan zeg ik 'ja'. Maar bedoel je de boot waterdicht maken zodat hij blijft drijven en niet volloopt, dat is geen kwestie van verven maar van bouwen.

heb de boot nog een keer in de grondverf gezet, dus nu nog 2x spuiten en hij is klaar voor zijn 1ste vaart.

Heb gister de eennalaatste laag gespoten, is nu wel heel rood, maar de staanders en de kap worden blauw.
Hiet de fotos:
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
] Zo, de laatste dingen zijn gedaan.
-deksel geverfd
-laatste laag gespoten
-nu een watertest
Hier de fotos
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
zo,

ik heb je verslagje eens even goed doorgelezen, en dat is een leuk "bootje" geworden! ondanks het gedoe in het begin met het "afzeiken" hoe ik het ook heb genoemd een jaartje geleden.. ik ken het ;) maar nu noem ik het meer: "de realiteit onder ogen zien" ik heb uiteindelijk wel heel veel geleerd van dat soms "negatieve" commentaar! dus ik dank degene daar nog maar ff voor! :)

ik ben benieuwd naar je testvaart!

Nog even een kleine maar geen onbelangrijke update in dit bijna overleden topic: DE EERSTE VAART IS GESLAAGD!! Hij ging wat langzaam op de 2s en verplaatst veel water, maar hij komt vooruit en blijft drijven.

gaat leuk! en jah er zijn snellere airbootjes maar hé het is je eerste! top! hoe komt het dat hij zo zwaar is? is dat gewoon de boot zelf?
en ik weet zo 1,2,3 niet te vinden welke elektronica er in zit, dus ik weet ook niet of 3S kan. Anders eens kijken naar een sterkere motor+regelaar?

Ja, de boot is niet gebouwt op gewicht, dus alles is triplex en en de zijkanten van narmaal hout +-1,5cm.er zit een 990kv motor van turnigy en een skywalker 40amp ubec op, die kan 4 cellen aan, dus een betere esc hoeft nog niet. Hij gi.g niet zo snel door de wind en hij voer op 2s van de max. 4s.

Volgens mij ligt hij ook nog steeds wat voorover in het water. Als je je gewicht nog wat naar achteren weet te verleggen zal het nog wat makkelijker gaan om in ieder geval in de richting van planeren te komen.

VrGr,

Theo

ja, idd, de voorkant gaat iets te vroeg omhoog, dus hij kantelt iets naar voren, maar bij "hogere" snelheden wordt ie uit het water getild

Back