Hulp bij afstellen Esky Big Lama (omg Noord-Holland tegen betaling)

Hallo forumleden,

Ik heb exact hetzelfde probleem als Dennis, ook een Big Lama. Bladetwist en een crash van 50 meter hoogte. Van de week nieuwe buitenas, verlengde binnenas en twee nieuwe tandwielen gemonteerd, maar trillen als een gek bij het maken van toeren en niet mogelijk om te hoveren. Heeft de heli uberhaupt nooit goed gekunt. Heb al van alles geprobeerd, maar geen succes. Ettepet kan je nog een keer een bezoek gebruiken van iemand met een Big Lama ;)

groeten jaap

ook de dingen probeert die hier in de eerdere posts zijn aan gegeven, gain versteld, en flybar goed nagekeken?
trillen komt eigelijk alleen door onbelans.
wat doet de heli precies?
bladen goed gemonteerd en draaien deze ook in een lijn.
de stock bladen zijn bagger ik vloog zelf met de airy harden blades geloof de AX07
zijn bijna niet stuk te krijgen:D
Walkera 53#1 Parts AIRY Harden Blade II (AX-07) - HeliPal

Ik ga de stappen van hierboven nog eens goed door nemen.
het probleem van de heli is dat hij niet wil hoveren. Zodra ie van de grond komt wil hij vooruit of opzij of achteruit. Ik kan niet de juiste instellingen vinden om hem stil te laten hangen in de lucht. Aangezien ik een beginner ben op helicoptergebied is het wel handig als ik hem makkelijk onder controle kan houden om beter te leren vliegen.
De bladen die ik er nu op heb zijn Extrem main blades, die een stuk sterker zijn dan de standaard. Main Blade A - EBL005-W
Maar je kan de bladen toch maar op een manier monteren en in lijn zetten? of zit daar verschil in?

gr jaap

Ik ga de stappen van hierboven nog eens goed door nemen.
het probleem van de heli is dat hij niet wil hoveren. Zodra ie van de grond komt wil hij vooruit of opzij of achteruit. Ik kan niet de juiste instellingen vinden om hem stil te laten hangen in de lucht. Aangezien ik een beginner ben op helicoptergebied is het wel handig als ik hem makkelijk onder controle kan houden om beter te leren vliegen.
De bladen die ik er nu op heb zijn Extrem main blades, die een stuk sterker zijn dan de standaard. Main Blade A - EBL005-W
Maar je kan de bladen toch maar op een manier monteren en in lijn zetten? of zit daar verschil in?

gr jaap
door de extreme blades heeft de heli iets minder lift bladen zijn zwaarder met de airy blades meer vermogen en langere vliegtijd deze bladen zijn zeer licht.de bladen moeten ook los zitten dus deze niet vast draaien.
normaal zouden ze in 1 lijn moeten draaien is dit niet zo zou je ze een beetje kunnen buigen.
staat je swash plate mooi horizontaal zowel van voren als van zijkant gezien?
je flybar nog mooi recht ?en hangt deze in evenwicht? deze zou je kunnen stellen door het linkje wat aan de flybar vast zit langer of korter te maken.
ook moet de flybar heel soepel bewegen als deze een beetje stroef gaat krijg je een toilet bowl effect

Hoi Big lama,

Als ik de flybar en swashplate wil controleren in welke stand moet de heli dan staan, ik bedoel moet de batterij aangesloten en de zender aan staan met de gashendel en trimmer naar beneden of moet alles uit zijn?

Kan ik ook nog iets wijzigen met de gain en en die andere draaiknop, weet de naam zo niet meer?

groeten Jaap

Hoi Big lama,

Als ik de flybar en swashplate wil controleren in welke stand moet de heli dan staan, ik bedoel moet de batterij aangesloten en de zender aan staan met de gashendel en trimmer naar beneden of moet alles uit zijn?

Kan ik ook nog iets wijzigen met de gain en en die andere draaiknop, weet de naam zo niet meer?

groeten Jaap

de heli moet aangesloten zijn op de accu voor alles te checken zender aan gashendel dicht.
alle trims op zender in het midden behalve de trim voor het gas deze helemaal naar beneden.
je hebt 2 potmeters een is gain (gevoeligheid gyro)
de andere is protentinal hiermee kun je als je heli vanzelf wegdraaid(om zijn as) dit bijstellen.je laat in feite een moter sneller of langzamer draaien.

je zou wat met de gain kunnen spelen draai wel steeds met kleine stapjes
elke keer als je wat gewijzigt hebt op de pot meters moet je de accu los en weer vast koppelen de gyro moet zich weer op nieuw ijken.
onthou wel hoe de gain voorheen heeft gestaan mocht het er niet beter op worden je hem weer terug kunt zetten hoe deze stond.

hier een link voor je swash te controleren / afstellen
iUAluAxRi4Q[/media] plate leveling using a zip tie 450 helicopter - YouTube

ps ook een tip vermeld je woonplaats in je profiel wellicht zijn er mensen bij jou in de buurt die je willen helpen
veel succes gr Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back