Hulp bij eerste RC brandstof wagen

Hoi,

Ik ben Stewie en woonachtig in Limburg/België.
Ik wil mij in de nabije toekomst een RC wagen kopen. Enige probleem is dat je als leek compleet overspeld wordt met informatie.
Het enige dat op dit moment vaststaat is dat de wagen een offroad brandstof wordt.
Daar ik de wagen in de buurt wil kopen speelt dit wel een rol al is Nederland niet veraf en zou als er een groot prijsverschil is nog te overwegen zijn.
Ik zou graag beginnen met een budget van 600€ max, echter als er echt iets beters is voor 100€ meer zal ik het zeker overwegen.
In die 600€ zit wagen, remote en toebehoren om ermee te rijden.

Welke wagens zijn goed om mee te beginnen?
Na bezoek van een modelbouw shop heb ik volgende voorstellen gekregen.

1) Thunder tiger MTA4 S28 met de opmerking dat de tandwielen van plastic zijn en nogal versleten. Vervolgens zou de wagen nogal mak zijn.
2) Asso MGT 8.0, veel power en gode kwaliteit onderdelen. Nadeel is de grote motor die nogal veel zou verbruiken.
3) Traxxas slayer. Kleine snelle motor die goed performed. Stabiel chassis zodat je bochten op hoge snelheid kan nemen. Echter heb ik gelezen op forums dat deze wagen wel snel omslaat.

Verder wil ikzelf nog de HPI Trophy 4.6 toevoegen, deze ziet er wel leuk uit en ik ga volgende week naar een winkel waar ze deze verdelen.

Welke van deze wagens is echt goed om te beginnen, zijn er nog betere?
Is de kwaliteit van de HPI trophy goed en hoe zijn de prestaties door het ontbreken van een 2de gear?

Voor een offroad zou je ook eens naar een HongNor truggy/buggy kunnen kijken.

Er zijn momenteel RTR ( ready to run) aanbiedingen compleet met een 2.4ghz zender en ontvanger.
deze bevoorbeeld: Hong Nor X2 CRT Sport RTR Truggy 2,4 Ghz - akmodelbouw

Ook moet je goed weten of je buggy of truggy wilt rijden, of misschien wel een monstertruck.

Een buggy of truggy heeft geen gears , versnellingen nodig, wat er niet op zit kan niet kapot.

Een HPI is zeker een leuke keus.

succes

Laatst bewerkt:
kyosho inferno kan ook nog.

ik zou wel voor een bekend merk gaan ivm. onderdelen.

maar dat wordt hier al zo vaak verteld dat je dat zelf ook wel kunt vinden

Hey

Ik ben ook van Belgie, Limburg zelfs ook :)
Vanwaar ben je?

Welke modelshop heb je bezocht? Want ik heb er ook een heel pak afgelopen voordat ik mijn 2 modellen had... (Traxxas E-revo + Slash 4x4 op lipo's)

Toekomstgericht zou der nog een buggy bijkunnen :p misschien terug op lipo's ofwel naar een brandstof modelletje...

Gewoon omdat het rijverschil tussen deze klasse enorm is...

Veel succes nog met je keuze!!!

Ohja de shop waar de Slash vandaan komt heeft tot en met vandaag een leuke promotie op de Kyosho Inferno MP7.5 sports 3 met een heel pak toebehoren en startpakket voor 269euro ...

HPI Trophy = nono voor flink offroad heb ik gehoord
ziet er allemaal leuk uit in een vitrine, maar wat denk je wat er bijvoorbeeld met die mooie spaken in die velgen gebeurt als daar een takje tussenkomt???

ik moest kiezen tussen de Hong Nor Mutilator en HPI Trophy.
heb de mutilator genomen.

mutilator zit .28 motor=kracht zat in.
voor de rest goed ding, oerdegelijk en onbreekbaar.
het enige jammere is dat de wielen niet zo mooi zijn, maar ik heb liever dat iets goed werkt in de praktijk dan dat het er leuk uitziet op de kast.

de HongNor X2 is het grote broertje van de mutilator, met een .32 motor erin.
ik heb ze eens staan vergelijken maar in principe zitten er weinig echt merkbare verschillen in.

ook de motor maakt niet uit, de ene keer gaat de Mutilator harder op het rechte stuk en de andere keer de X2. wat je wel merkt is het brandstof verbruik, de mutilator is zuiniger dan de X2, maar ja, als je daarover gaat zeuren kun je beter een Toyota Prius gaan rijden ...

ook in de bochten gedraagt hij zich goed.
de straat is openieuw betegeld, en er liggen nu allemaal korrels op, ben een stukje gaan rijden ...
soms wat overstuur, maar dat is zeeer makkelijk te corrigeren mits je natuurlijk goed omgaat met gas en stuur.

perfect en oerdegelijk ding, een echt werkpaard wat, afgezien van de wielen, nog mooi is ook.
ik zou voor hongnor gaan.

HPI Trophy = nono voor flink offroad heb ik gehoord
ziet er allemaal leuk uit in een vitrine, maar wat denk je wat er bijvoorbeeld met die mooie spaken in die velgen gebeurt als daar een takje tussenkomt???

ik moest kiezen tussen de Hong Nor Mutilator en HPI Trophy.
heb de mutilator genomen.

mutilator zit .28 motor=kracht zat in.
voor de rest goed ding, oerdegelijk en onbreekbaar.
het enige jammere is dat de wielen niet zo mooi zijn, maar ik heb liever dat iets goed werkt in de praktijk dan dat het er leuk uitziet op de kast.

de HongNor X2 is het grote broertje van de mutilator, met een .32 motor erin.
ik heb ze eens staan vergelijken maar in principe zitten er weinig echt merkbare verschillen in.

ook de motor maakt niet uit, de ene keer gaat de Mutilator harder op het rechte stuk en de andere keer de X2. wat je wel merkt is het brandstof verbruik, de mutilator is zuiniger dan de X2, maar ja, als je daarover gaat zeuren kun je beter een Toyota Prius gaan rijden ...

ook in de bochten gedraagt hij zich goed.
de straat is openieuw betegeld, en er liggen nu allemaal korrels op, ben een stukje gaan rijden ...
soms wat overstuur, maar dat is zeeer makkelijk te corrigeren mits je natuurlijk goed omgaat met gas en stuur.

perfect en oerdegelijk ding, een echt werkpaard wat, afgezien van de wielen, nog mooi is ook.
ik zou voor hongnor gaan.

je kan als je andere banden koopt ook een andere velg kiezen. en als er een takje tussen je spaken komt breekt het takje en zo niet dan grijpt je dif in en komt er niet al te veel vermogen op dat wiel zodat je wiel en ophanging breekt

Ohja de shop waar de Slash vandaan komt heeft tot en met vandaag een leuke promotie op de Kyosho Inferno MP7.5 sports 3 met een heel pak toebehoren en startpakket voor 269euro ...

Ik weet het, ik ben gisteren bij home-flyer geweest, daar is die idd in promotie.
Ik ben daar goed ontvangen en heb wat uitleg gehad, ookal was het er druk.
Anyway het is te laat nu voor deze promotie. Ik wil tevens op mijn gemak kiezen en niet zomaar deze kopen omwille van een promotie.
Ik ben van Beringen, als ik er ene heb kunnen we mss eens samen rijden (afstand maakt voor mij niet uit, daarvoor dient de bedrijfswagen :rolleyes:).
Welke shops heb je nog bezocht, dan kan ik daar ook eens heen gaan.

Ik ga zoiezo nog naar minishop in Hasselt, deze heeft alles van HPI op voorraad en dat is ook wel zo leuk als je iets kapot doet.

Anyway, ik denk dat ik meer de richting van een truggy uitwil, kan goed op het terrein en deze kiept volgens mij toch niet zo snel om. Een monstertruck heb ik liever niet, een buggy kan nog.
Van de Hong Nor X2 CRT Sport RTR Truggy 2,4 Ghz - akmodelbouw vind ik niet veel informatie, is deze nog vrij nieuw ofzo?

Wat vinden jullie van de traxxas slayer, deze heeft een elektronische starter en is bij te vullen met de kap erop. Nadeel is dat de schaal 1:10 is ipv 1:8.

Ik wil echt wel een deftig autoke, mss idd zonder gears zodat het wat simpeler wordt om hem te onderhouden/afstellen.

traxxas slayer rolt al helemaal snel om in de bochten
net als bij de slash
en ik zou een 1:8 nemen dat heb je weinig last van obstakels

Heb je een pb gestuurd :)

Minishop heeft inderdaad zeer veel van HPI op voorraad...
Ga je verschillende vinden van Savage tot Trophy ;)
Eric is trouwens ne hele vriendelijke kerel ;)

Home flyer ben ik ook zeer tevreden van!!! Super vriendelijke mensen die je goede uitleg geven en je helemaal niet opdringerig benaderen..

De HongNor x2 crt sport is de opvolger van de x1, dus een model 2010 auto waar de resultaten heel goed van zijn.

De 2.4 ghz staat voor de zender, geen storing en zoekt zelf een vrij kanaal.
De 2.8 sh motor is sterk genoeg.
Ook heeft de HongNor truggy heel veel afstelmogelijkheden, hij word standaart gelevert met een differentieel vulling van 7000 voor, 10000 in de midden, en 3000 achter.
De veering is 600 voor en 500 achter.
Dit is een hele mooie truggy.

Met jou budget zou ik er zeker een startbox bij aanschaffen.

Ik hoop dat je zo voldoende info hebt

Laatst bewerkt:
De hongnor X2 is zeker een mooie truggy ik rijdt er ook al dik een jaar mee en dik tevreden.:D:D
Zelfs zo leuk rijden dat de savages in een hoekie staan te wachten om weer te rijden.:(:(
Zeer leuke truggy om overal te rijden.
Dan is een startbox wel handig ook een JVD koppeling haalt veel afstel problemen weg.
De koppeling is zeer constant en slijt niet of nauwelijks.
Kortom met deze truggy heb je veel plezier:D

De HongNor x2 crt sport is de opvolger van de x1, dus een model 2010 auto waar de resultaten heel goed van zijn.

De 2.4 ghz staat voor de zender, geen storing en zoekt zelf een vrij kanaal.
De 2.8 sh motor is sterk genoeg.
Ook heeft de HongNor truggy heel veel afstelmogelijkheden, hij word standaart gelevert met een differentieel vulling van 7000 voor, 10000 in de midden, en 3000 achter.
De veering is 600 voor en 500 achter.
Dit is een hele mooie truggy.

Met jou budget zou ik er zeker een startbox bij aanschaffen.

Ik hoop dat je zo voldoende info hebt

Bedankt voor de informatie, HongNor ziet er idd zeer goed uit.
Beetje jammer dat er zo weinig info te vinden is. De 2.4 GHz zender is zeker een voordeel en de prijs is goed te doen.
Ik vind wel een HongNor X2 uit 2008 of is het die omdat je over een model 2010 praat?

Verder heeft Kurtje de AE RC8T RTR voorgesteld, maar daar is ook niet zoveel van te vinden.
Iemand ervaring hiermee?

Verder heb ik nog de Losi 8IGHT T 2 0 RTR gevonden, maar deze lijkt vrij duur al heb ik geen europese prijs gevonden.

Laatst bewerkt:
De Hongnor ziet er ook inderdaad heel degelijk uit, maar ik vrees hier in de buurt van ons is er niet een dealer aanwezig van dit merk...

De Hongnor ziet er ook inderdaad heel degelijk uit, maar ik vrees hier in de buurt van ons is er niet een dealer aanwezig van dit merk...

Idd, wss niet, maar Antwerpen, Vlaams brabant en zelfs Oost-vlaanderen kan nog wel.
Doe zoiezo al 50.000km/jaar, dat kan er dus nog wel bij.

Het zal wss de AE RC8T RTR of HongNor worden als deze hier gevonden kan worden.

Ja inderdaad afstand is niet zo een probleem, maar ik heb zo dadelijk nog gene gevonden die Hong Nor verkoopt in Belgie...

PK racing is een goei 100km van hier dacht ik, en die heeft ze wel :D

De AE RC8T kan je krijgen bij home flyer... Denk dat deze ook wel een kans zou krijgen bij mij :)

Je kan ook gaan voor een Mugen MBX6T :) Dan heb je een serieus machien :D
Of gaan voor de elektro versies :D brushless power :D

Laatst bewerkt:
De 2010 versie heeft een paar upgrades gehad wat betreft de lagers, remmen,voorste aandrijfassen,veren,en de 2.4 ghz zender.

Het is echt een goede truggy.
De link die ik hier poste is van een webshop die ook de onderdelen levert.
Ook is het mogelijk daar af te halen(op afspraak)maar hij verstuurt het ook.

Neem anders even contact met hun op, en je weet meer, een mailtje doet wonderen

De 2010 versie heeft een paar upgrades gehad wat betreft de lagers, remmen,voorste aandrijfassen,veren,en de 2.4 ghz zender.

Het is echt een goede truggy.
De link die ik hier poste is van een webshop die ook de onderdelen levert.
Ook is het mogelijk daar af te halen(op afspraak)maar hij verstuurt het ook.

Neem anders even contact met hun op, en je weet meer, een mailtje doet wonderen

Doe ik, de webshop is op 121 km afstand, is niet zoveel verder dan waar mijn werk licht, het is enkel de andere kant uit :rolling:.

De hong nor ziet er idd zeer goed uit en ook snel voor als we wat meer gevorderd zijn.
Het voordeel van een winkel als homeflyer/minishop is dat ze helpen met de wagen in te rijden en af te regelen.
Maar de WOT methode staat hier goed beschreven en dat zal dus nog wel lukken.

Alvast bedankt allemaal met de suggesties en er mogen er nog volgen.

*edit*

Heb net een mailtje verzonden naar die webshop met wat vragen.
Ben benieuwd naar de antwoorden.

Laatst bewerkt:
Ok, ik ben eruit denk ik.

Het zal de Hong Nor X2 CRT Sport RTR Truggy 2,4 Ghz truggy worden.
Heb niet veel informatie gevonden over de hongNor, maar wel over de Jammin X2 CRT RTR wat volgens mij dezelfde is. De wagen blijkt echt goed.

Heb prijs gekregen voor:
- De truggy
- Hump pack
- Startbox
- 2 accu's 7.4 V voor startbox
- Multi-lader
- Nitro Starterset
- Blik Benzine

Totaalprijs is net geen 650€, al twijfel ik nog over de startbox welke in totaal 125€ kost. Is het echt zo handig? Sta je anders wat aan te kloten met een trekstarter? Ik kan dit eventueel in een later stadium kopen als ikz eker weet dat ik hiermee verder ga (vermoedelijk wel daar ik het al lang wil).

Ik heb ook nog 2 vraagjes die me op het moment binnenschieten:
1) Heb ik nog een failsave nodig?
2) Ik zie dat er veel zijn die gaten in hun body maken om de motor meer koeling te geven, is dit echt nodig? En hoe maak je deze gaten het best?

Ik vind stiekem de losi 8ighT-T 2.0 rtr ook leuk, maar de prijs is er toch een beetje over...

Laatst bewerkt:
Goei keuze :)

Hopelijk heb ik de Revo vlug terug kunnen we eens samen gaan vlammen :D

Edit: Wat kost je de Losi RTR eigenlijk? Waar heb je deze gevonden? Want ik zie dat hij standaard voorzien is van een Spektrum DX3S (los al 200euro), .28 motor en startbox...

Laatst bewerkt:
Back