Hulp bij eerste RC brandstof wagen

Goei keuze :)

Hopelijk heb ik de Revo vlug terug kunnen we eens samen gaan vlammen :D

Edit: Wat kost je de Losi RTR eigenlijk? Waar heb je deze gevonden? Want ik zie dat hij standaard voorzien is van een Spektrum DX3S (los al 200euro), .28 motor en startbox...

De Losi kost 780€, hier komt dan nog bij:
Nitro starterset
Brandstof
7.4 v accu's voor startbox
Lader

Gevonden op http://www.rc-design.be.
Voor dat geld mag die wel stukken beter zijn dan de HongNor

Zit je al ver over de 900€ heen, wat toch echt teveel is voor een eerste RC wagen. Moet het nog verkocht krijgen aan mijn vriendin ook he.

Gezien het de bedoeling is om recreatief te rijden is de losi er wss over.

Laatst bewerkt:
Inderdaad dan zit je erover ja...

Echter die Spektrum is een huge pluspunt :)
Maar zoals je zegt, je moet je eigen een budget ervoor opstellen en je daaraan houden... alleen heb ik het daar ook moeilijk mee :D hehe

Ik ga eens moeten vragen wat een RC8Te / RC8Be bij Home flyer kost, ben ik wel eens benieuwd na om in de toekomst mijn collectie uit te breiden... :)

Goede keus hoor :) Daar heb je een heel goede auto aan. Een startbox is geen pré. Het is optioneel, maar hoogstwaarschijnlijk toch iets waar je naar loop van tijd op over gaat. Je zal merken dat je de trekstarter na een tijdje beu word, en dat hij mogelijk problemen gaat geven (one-way lager vettig, niet terug rollen, afbreken).

De motor die er op zit zal standaard wel voorzien zijn van een trekstarter, dus een startbox kun je ook later nog aanschaffen. Let er wel op dat je bij het inlopen de motor eerst even voorverwarmt met een fohn of verfbrander, anders kan het zijn dat je door de klemming van de motor de trekstarter bij het inlopen al kapot trekt.

weet je zeker dat je een 2.4 systeem wilt?
ik heb het ook geprobeert op de HN Mutilator en me pa op de HN X2, maar dat stoorde nogal om onverklaarbare wijze en dus zijn we snel weer overgestapt op 35megahertz.

wel een mooie zender trouwens die erbij zit, degene die normaal standaard word meegeleverd is echt gevaarlijk om mee te gaan rijden.
bij mij bleef gewoon het gas een keer hangen op die standaard zender!

als je een X2 koopt zou ik naar PK Racing gaan.
goede zaak & vriendelijke mensen.
ga wel vroeg anders moet je lang kunnen wachten ...

weet je zeker dat je een 2.4 systeem wilt?
ik heb het ook geprobeert op de HN Mutilator en me pa op de HN X2, maar dat stoorde nogal om onverklaarbare wijze en dus zijn we snel weer overgestapt op 35megahertz.

wel een mooie zender trouwens die erbij zit, degene die normaal standaard word meegeleverd is echt gevaarlijk om mee te gaan rijden.
bij mij bleef gewoon het gas een keer hangen op die standaard zender!

als je een X2 koopt zou ik naar PK Racing gaan.
goede zaak & vriendelijke mensen.
ga wel vroeg anders moet je lang kunnen wachten ...

Heb je de 2.4 GHz zender op verschillende plaatsen geprobeerD?
Volgens mij is het een gode manier van sturen, mss is er iets in de buurt bij je dat hard stoort.
Er zijn verschillende apparaten die van de 2.4 GHz band gebruik maken, zoals beeldverzending, wifi,...

Imand anders slechte ervaring hiermee?

ik ken wel meer mensen met slechte ervaringen ermee.
en ik zag laatst een wedstrijd en daar reden ze (op 2 man na) allemaal met 35 megahertz omdat ze 2.4 te onbetrouwbaar vonden.
niet om het 2.4 GHz naar beneden te trappen, hoor, misschien is het zo slecht nog niet. maar ik heb er geen goede indruk van.

maar het kan anders zijn.
er zaten ook wel voordelen aan, zoals de korte antennes.

ik zag laatst een wedstrijd en daar reden ze (op 2 man na) allemaal met 35 megahertz omdat ze 2.4 te onbetrouwbaar vonden.
niet om het 2.4 GHz naar beneden te trappen, hoor, misschien is het zo slecht nog niet.

Onzin!!

Auto's rijden NOOIT (!!!) op 35mHz; dat is voor vliegtuigen en heli's. Bij wedstrijden met auto's zijn alleen 27mHz, 40mhz en 2,4gHz frequenties toegestaan. NOOIT 35mhz!!

Vandaag bij de Truggy Cup was het ongeveer 70/30% - 70% rijdt met 2,4gHz de anderen rijden op 27mHz of 40mHz frequenties...

Ik ga beginnen met de meegeleverde zender. Dit zal de fabrikant wel getest hebben zeker. Of dit een 2.4GHz of 27/40 MHz is interesseert me minder.
Er komt een fail-safe op de wagen en dit zou eventuele storing moeten opvangen.

Maar nu zit ik met een dilemma, mijn ouders willen het verschil tss de Hong Nor X2 en de losi 8ight-t 2.0 RTR bijpassen.
Ik mag echter dit geld ook gebruiken om de Hong Nor X2 te kopen zodat ikzelf minder moet bijleggen.

Is de losi nu echt zoveel beter of zit het verschil zich in de zender/ontvanger van Spektrum.
Ik vind beide truggy's op zich het kopen waard en twijfel nu dus heel hard.
Het voordeel van de losi is wel dat de winkel zich op slechts 30 km van mijn deur bevind, maar ik moet er nog eens langsgaan om te checken of het een goede zaak is.

In de kerel van de webwinkel heb ik wel vertrouwen, hij heeft keurig geantwoord op mijn vragen ed, de afstand speelt in het nadeel maar is nog goed te doen.

Dus, is de losi echt zoveel beter of zeggen jullie blijf bij de Hong Nor en leg het geld aan de kant voor een volgende RC wagen of spare parts.

Ik weet het dat ik hard twijfel, maar de keuze om de goede rc wagen te kiezen is heel moeilijk en het gaat toch over redelijk wat geld.

Laatst bewerkt:
Een failsafe lost de storingen niet op, met een gewone zender heb je last van zogenaamde knakpulsen, dat heb je met een 2.4ghz zeker niet, en je hebt altijd een vrij kanaal.
Rc auto's op de 35 megahertz heb ik nog nooit gezien.

Als je recratief rijd heb je aan de HongNor meer als voldoende, denk dan eens aan het gemak van een startbox want geloof me, als je vloeken wilt leren gebruik je een trekstarter.
Toen ik begon met een auto had ik met 1 week al een startbox aangeschaft, en je kan er als je later meer auto's wilt je andere auto's ook mee starten.

Als je begint met deze hobby is het best een inverstering.
De Losi is zondermeer een goede wedstrijd auto maar kost ook genoeg, en voor recreatief rijden?
En wat de HongNor aan gaat, daar worden genoeg wedstrijden mee gereden dus.........

Aan elke auto gaat wat kapot en dat hoort er nu eenmaal bij, je komt ook wel eens in aanraking met iets wat je niet wilt.

De meeste 2.4 ghz systemen hebben een ingebouwde failsafe, maar ik dacht die van HongNor niet.
Een failsafe dient ervoor dat je auto niet aan de haal gaat als hij buiten bereik komt van je zender.
Die liggen meestal rond de 15 a 20 euro en kun je er zo op monteren en instellen.

Laatst bewerkt:
Als je recratief rijd heb je aan de HongNor meer als voldoende, denk dan eens aan het gemak van een startbox want geloof me, als je vloeken wilt leren gebruik je een trekstarter.
Toen ik begon met een auto had ik met 1 week al een startbox aangeschaft, en je kan er als je later meer auto's wilt je andere auto's ook mee starten.

Je hebt helemaal gelijk, de beslissing staat vast. Ik ga volgende onderdelen kopen:

- Hong Nor X2 Truggy
- Hump Pack
- Fail safe
- Benzine met Nitro (duh)
- Nitro starterset

Verder koop ik in een andere winkel:
- Fusion NX81 Vector lader met Futaba, Graupner/Spektrum, Futaba ontvangeraccu stekker, Tamiya laadkabels. (Deze kan swithcen naar druppelladen bij volle accu).
- Robitronic Startbox voor 1/8 Buggy en Truggy's
- 2 x Bionic Stickpacks 7.2V 4000 mAh NiMH met tamiya stekkers

Ik geloof dat ik dan alles gecoverd heb om te beginnen.
Dan overschrijd ik net mijn absolute maximum budget (600€ + de 100€ indien de auto veel beter was :thumbsup:).

Dat was dat, nu nog voor de real life wagen.
Daar kan ik eveneens niet kiezen tussen de golf 6 highline of de A3 sportback ambiente, maar daar heb ik nog een paar maandjes voor :rolleyes:.

Daar kan ik eveneens niet kiezen tussen de golf 6 highline of de A3 sportback ambiente, maar daar heb ik nog een paar maandjes voor :rolleyes:.

En dan maak jij (of je ouders) je druk of je hobby auto 100 euro meer of minder kost??
Wat een onoverkomelijke problemen zeg! Dan worden keuzes wel heel moeilijk... :puppydogeyes:

Goei keuze voor de RC wagen :)
Voor de 1/1 wagen heb je ook een goede keuze :)
Heb die ook moeten maken enkele maanden geleden, en rij sindsdien rond met een VW Golf VI GTI :p:)

Ik heb net de Hong Nor besteld, het is dus absoluut deze geworden.
Moet ik in de loop vand eze week nog gaan kijken voor een startbox, accu's en bijhorende lader.
Wacht er al met smart op.

En dan maak jij (of je ouders) je druk of je hobby auto 100 euro meer of minder kost??
Wat een onoverkomelijke problemen zeg! Dan worden keuzes wel heel moeilijk... :puppydogeyes:

Tuurlijk, de hobby auto betaal ik, de real life auto betaald het bedrijf :cool:.
Daar ik totaal niet geïnteresseerd ben in wedstrijden te rijden kom ik ruimschoots toe met de Hong Nor en deze is in totaal 250€ goedkoper.

@ Kurtje
een gti is wel schoon, ik moet het echter houden bij een 1.6 TDI.
Ik heb nu een astra gtc 1.9TDCI van opel (120pk/280NM koppel) en deze verbruikt iets teveel naar de zin van het bedrijf.
Dit mag de pret echter niet drukken, ik moet dan slechts nog 60€/maand ophoesten ipv de 90€/maand nu (gebaseerd op CO2 uitstoot).

Laatst bewerkt:
Ik wens je veel plezier met je nieuwe hobby Stewie.

Van die startbox ga je zeker geen spijt krijgen.

Veel plezier ermee!!!!!!!!!!!

Ik wens je veel plezier met je nieuwe hobby Stewie.

Van die startbox ga je zeker geen spijt krijgen.

Veel plezier ermee!!!!!!!!!!!

Dank je, ik wil allang een rc wagen (een deftige dan), maar er kwam altijd iets tussen. Volgens de winkel zou hij vrijdag geleverd worden, da kan ik hem in het weekend gaan ophalen.

Hoelang kan je met één tankje rijden?
Kan je dit eigenlijk on the fly bijvullen terwijl de motor aanstaat (wel voorzichtig natuurlijk, de onderdelen worden nogal warm).

Laatst bewerkt:
Je zal ongeveer rond de 10 minuten kunnen rijden met 1 tankje.
Bijvullen kun je gewoon met draaiende motor, tankklepje open trekken en met je andere hand de vulfles bedienen.

Mijn collega heeft de asso mgt 8.0 gekocht. Wel een leuke wagen.
Dit maakt het wachten nog iets ondraagelijker voor mij.

Ik was verbaasd over hoe gemakkelijk de wagen start.
Ik schrok dat ze hem in de winkel aanraden om de benzineslang dicht te knijpen om hem te doen aanslaan. Ik heb hier begrepen dat het veel beter is de uitlaat dicht te houden of het vliegwiel te stoppen.

Ik zal wss de wagen eerder hebben dan de startbox, zal ik alvast starten met de trekstarter of zal ik wachten om hem in te rijden?

je stopt het vliegwil als je de auto uit wilt zetten en al wil je de motor starten hou je je vinger op de uitlaat en trek je een paar keer of je gebruikt een pompje

je stopt het vliegwil als je de auto uit wilt zetten en al wil je de motor starten hou je je vinger op de uitlaat en trek je een paar keer of je gebruikt een pompje

Is het vliegwiel ook te stoppen door deze op de startbox te zetten (wel uit natuurlijk) of is dat niet aangeraden ivm slijtage?

Anders een stukje hout, dat hebben we thuis nog wel ergens liggen.

Back