Hulp bij instellen Zender Futaba 7C

  • Topicstarter Topicstarter bas68
  • Startdatum Startdatum
B

bas68

Guest
Ik ben een beginnend helicopter piloot en zou graag wat hulp willen voor het instellen van de zender Futaba 7C 2.4 GHZ op de Raptor 50 helicopter.
Wie heeft er tijd en zin? Ik woon in Hellevoetsluis. Gr. Bas
 
Best effe naar e club gaan en daar hulp vragen...
eerste keer is moeilijk hoor, zeker als je der nog niet veel van kent.
Stel voor dat je alvast de handleiding goed doorneemt.
en zelf wat zoekt in de zender wat waar zit, dan weet je ongeveer waar ze over zullen praten...

veel succes en geniet van je nieuwe hobby!

Raptor Technique
Learn to fly rc helicopters
 
Bas
Heb ik ook een paar dagen. Ik vond dit en daarmee was het zo klaar...............

Groeten
Martin

The connections to the Futaba RX are:

CH1 Aileron
CH2 Elevator
CH3 Throttle (ESC power supply)
CH4 Rudder
CH5 Gyro
CH6 Pitch

Servo positions from the rear of heli:

Aileron – Right servo
Elevator – Front servo
Pitch – Left servo

For normal flight with similar characteristics to the stock TX/RX, I use:

Exponential: sw D
Up Down
Ch 1 (Ail) 0% +30%
Ch 2 (Ele) 0% +30%
Ch 4 (Rudd) 0% +50%

Reverse

Ch 1 N
Ch 2 Rev
Ch 3 Rev (Only needs to be Rev for the Castle Creations ESC)
Ch 4 N
Ch 5 N
Ch 6 Rev

Swash: HR3

Ail +45%
Ele -45%
Pit +55% (To get 11 degrees positive and negative pitch)

P5 P4 P3 P2 P1
TH-CV(N) 100% 80% 60% 40% 0%
PI-CV(N) 100% 85% 75% 65% 40%

Gyro (I use a GY401 with remote gain settings)

UP->N 25%
DN->A 55%

I have just setup Idle1 on a different model with the following curve differences from the setup above:

P5 P4 P3 P2 P1
TH-CV(N) 100% 80% 60% 40% 0%
PI-CV(N) 100% 75% 50% 42.5 35%


P5 P4 P3 P2 P1
TH-CV(1) 100% 80% 60% 80% 100%
PI-CV(1) 100% 75% 50% 25% 0%

The reason for this Idle1 curve is:

- Not too experienced yet

- Enables me to switch to Idle1 with the heli still on the ground

The 50% Exp on the Rudder is ab fab, gives great control of the tail.

 
Het overnemen van instellingen heb je niet veel aan, misschien als richtlijn maar meer ook niet.
Je moet de heli volledig afstellen met behulp van de zender.
En dan is het veel handiger inderdaad als er iemand bij is die dat vaker heeft gedaan.
Een club opzoeken waar met brandstofheli's word gevlogen is ook een aanrader wat mij betreft, kan je een hoop tijd besparen en kan ook gezellig zijn.

Dus bij deze een Upje voor je eerste verzoek :)
Mensen in regio Rotterdam/Hellevoetsluis help deze helifreak.
 
Eric
Je hebt gelijk.
Zo bedoelde ik het ook
Ik heb er in ieder geval wat aan gehad (hij vlieg weer), maar je moet inderdaad zelf aan de slag (liefst met wat hulp ter plekke)
Groeten
Martin
 
Back
Top