Hulp bij keuze elektronica Trex 450

wegens het niet vinden van de smc 14 belde ik eens naar een heli winkel die geen webshop heeft of ze deze binnen hadden.
ik vroeg dus...
ik zoek een ontvanger voor de graupner mx12 met pcm.
de winkelier antwoorde ah de smc 14 of de R16. (bij de r16 heb je geen kristallen meer nodig.)
ik had me dan die besteld. maar heeft die dan wel pcm???
ik denk dat ik de verkeerde gekocht heb. dus kan ik geen failsave instellen :s:s:s

de r16 is toch een ontvanger en geen zender??
pcm is echt niet noodzakelijk trouwens hoor, ik vlieg er al een jaar mee zonder storingen/glitches.

elwitten zei:
wegens het niet vinden van de smc 14 belde ik eens naar een heli winkel die geen webshop heeft of ze deze binnen hadden.
ik vroeg dus...
ik zoek een ontvanger voor de graupner mx12 met pcm.
de winkelier antwoorde ah de smc 14 of de R16. (bij de r16 heb je geen kristallen meer nodig.)
ik had me dan die besteld. maar heeft die dan wel pcm???
ik denk dat ik de verkeerde gekocht heb. dus kan ik geen failsave instellen :s:s:s
Ik gebruik voor mijn zoom een multiplex ontvanger icm met mijn MX12.
Werkt zonder problemen hoor.
Als ik thuis ben, zal ik is kijken welk type Multiplex het precies is.

ok heli krijgt beetje bij beetje vorm.
nu op dit moment zit alle elektronica erin. dus nu is het afstellen en programmeren.

ik heb nu deze ontvanger erin
smc16
pdf
nu is het onderste kanaal dat haaks op de andere staat de power.
ik ben nu een beetje bang dat ik via dit kanaal geen throttle ga kunnen geven. (normaal is dit kanaal 1) maar dan krijgt de receiver geen power.
aangezien mijn ESc maar 1 aansluiting heeft ben ik een beetje 'gejost'. (lees in het zak gezet).
Iemand ervaringen met deze ontvanger?
op dit moment
aileron 2
pitch 3
gyro 4
gain 5
roll 6
dus heb ik nog kanaal 1 en 7 over (waar ik geen power door krijg)
en kanaal ( 8 ) gewoon voor power maar ik denk niet voor throttle.

hellup!!!
trexa.jpg

trexb.jpg

Back