Hulp bij keuze van een andere zwever

• Topicstarter Topicstarter blutch
  • Startdatum Startdatum
Willem,

Vertel mij wat over een volle hangar,,woensdag weer een ASW-22 gekregen van een clubgenoot.
Hier hoef ik alleen de romp van op te knappen en dan kan die volgend jaar mee naar het Vintage Treffen.

Dus de huidige stand is 4 zwevers waarvan 2 vliegklaar en 2 vliegklare motorkisten en 2 in aanbouw.

Prettig (vlieg) W-kend

Nee Ton ik heb hem niet....mijn hangar is vol...
deze vond ik ergen te koop. Vandaar!!

bedankt voor de reacties, en bedankt voor de uitleg van PH_AJH!

Momenteel twijfel ik eigenlijk nog tussen 3 modellen:

Last down XL
Ellipsoid
Graupner Acro MAXIE (trekt veel op de elipsoid vind ik)

Ik zal nog wat moeten zoeken naar info hierover...

Voorzover ik weet zijn dit alle drie prima all-rounders die als je overweg kunt met rolroeren geen problemen op zullen leveren. Dus dan kun je kijken naar prijzen en wat je zelf de mooiste vindt....
Zo'n Acro Maxie heeft mij altijd erg getrokken....is alleen boven mijn budget :)

Elipoïd

Ik ben sinds 2000 al in het bezit van een Elisoïd. Heeft sindsdien al heel veel uurtjes gevlogen. Nog (steeds) gemotoriseerd met speed 600 + gear 2,8:1 -7cellen NiMh sub-C. Vliegklaar gewicht in deze configuratie ca 1900 gram. Met buitenloper en lipo's is hier nog wel wat gewicht af te krijgen.
Is enige tijd bij de Edese Luchtvaart Club de meest gevlogen electrozwever geweest. Prima thermiekvlieger, minpuntje minder geschikt om snel te vliegen. De vleugels zijn wat fluttergevoelig bij hogere snelheden.
Als je wilt thermieken is het een hele goede keuze. Heeft heel weing nodig om boven te blijven.

Wat de kleuren betreft: de elipsoïd kon altijd geleverd worden in verschillende kleuren. Romp wit of geel, vleugels blauw, geel of rood. Vleugels, stabilo en richtingsroer werden op bestelling ook wel in andere kleuren geleverd.
Bestellen direkt bij Reichard, vragen naar mogelijke kleuren, prijs en verzendkosten. Op verzoek kunnen dichte vleugels (dus niet tussen de ribben open gefreesd ) worden geleverd waardoor deze torsiestijver worden. Deze versie is eigenlijk voor het vliegen in de bergen bedoeld waar over het algemeen de snelheden wat hoger oplopen.

Paul

elc

Back