hulp bij keuze van helikopter

• Topicstarter Topicstarter gerben1995
  • Startdatum Startdatum
G

gerben1995

Guest
hallo, men pa wilt een electro helikopter. maar hij heeft er geen verstand van. ik ben alleen maar bezig in electroauto. wat is de beste beginnershelikopter? ik heb een Blade CX3 MD 520N BNF gezien maar weet niet of dit een goed model is. prijs zou liefst onder de 200 euro zijn

ok dank je maar ik heb nog een vraagje. een vriend heeft me een model aangeraden dragonfly van gws. is dit een goed model en hoeveel kost hij?

een Gws Dragonfly is zeker geen mis toestel.
Alleen zul je als beginneling dit toestel niet lang in de lucht houden.

Als je er echt plezier wenst aan te beleven begint je pa misschien best met een coaxiale heli, deze hebben dubbele schroeven dewelke voor een beginneling zeker een goede hulp zijn mbt de stabiliteit en het gemak om te vliegen.
Als je dit onder de knie hebt en je een stapje verder wenst te gaan kan je gerust voor een fp heli al la dragonfly of Esky of Walkera gaan.
de keuze en aanbod is reuze.

Ik ben ook begonnen met een coaxiale heli, de lama v3. MAar raakte er zeer snel op uitgekeken en staat nu maar een beetje stof te happen. Als ik jou was zou ik eerder voor een fp heli gaan. Heb er zelf nooit me gevlogen maar je raatk er zoizo minder snel op uitgekeken en het is minder makkelijk hem te besturen. Mischien is het makkelijk om eerst eens te vliegen met wat meer ervaren piloten die je ook wat bij kunnen brengen en je het een en ander kunnen vertellen over hoe het vliegen werkt etc.

Robin

een absolute beginner raad ik geen fp aan, ik zou niemand die nog nooit met een heli vloog een fp aanraden.
eerts lang oefenen op sim
een aantal jaren geleden bestonden coaxiale nog niet.
Deze zijn juist goed om het nose in vliegen beter en sneller onder de knie te krijgen
eens je dit vlot kan en beu raakt is de logische "next step" een fp
en dan pas later een cp :)

Ik zie het verschil niet tussen een HBee FP met ballen of een DS (HK) 450 met ballen.
Het principe is het zelfde.
Een 450 met een goede HHlock gyro betekend dat je niet veel met je linker knuppel hoeft te doen.

Crash kosten zijn alleen lager bij een FP

gr

Roel

Back