hulp bij mcpx

hoi iedereen , een collega van me heeft mijn kop zot gemaakt om zijn mcpx over te kopen samen met spectrum dx6i

wil wat leren hooveren laag tegen de grond ...... maar lukt niet zo goed !!

heb hem wat aan het trimmen geweest maar het enige wat er me nog stoort is dat wanneer hij van de grond lift hij zijdelings gaat , probeer dit onmiddelijk bij te corrigeren maar is niet te doen !!

heb ook de tuimelschijf zo gezet dat deze gelijk staat , doch moet dan direkt bij trimmen !!

wie kan me tips geven

mvg

ik denk dat als je iets hoger gaat hoveren dat het naar-links-trek effect minder wordt, dat had iets te maken met ground effect (ofzo, er is vast iemand die dit beter kan uitleggen :))

@Eb

Inderdaad, je moet soms een beetje compenseren met opstijgen.

Probeer hem wat hoger te krijgen en houden na take-off, Stavros. En trimmen hoeft bij deze machine amper.

Waarom laag tegen de grond ?
als ik vragen mag :p

En ik heb nog geen heli gehad die niet naar links trok, is nu eenmaal wat erbij hoort :)

hoi iedereen ,

zodra hij iets van de grond gaat , zweeft hij direct volle snelheid naar links , is moeilijk om bij te sturen , is niet stabiel . Begrijp wel dat je moet compenseren enz....
maar om als beginner te oefenen is wel moeilijk

Heb hem overgekocht , 3 maanden oud ..... dus mss heeft de vorige eigenaar er aan het ..... geweest ivm instelingen

zou graag van fabrieks instelling beginnen zowel mcpx als spectrum
wou dat ik hem niet hoefde te trimmen , maar bij opstijgen gaat hij snel zijdelings de andere kant uit !

zo laag......... hihihihi anders heb ik meer stukken denk ik als hij van hoger valt !!

zorg in ieder geval eerst dat al jou trims op de dx6 in de midden staan, het is niet goed om een flybarless systeem bij te trimmen. hier raakt hij van in de war.
je moet zo ie zo bij het opstijgen altijd bijsturen want dit heeft inderdaad te maken met het groundeffect. je kan misschien anders eens proberen op te stijgen van een kleine tuintafel of een klein krukje (zonder leuning uiteraard), dan vlieg je al meteen iets beter op hoogte en ben je meteen uit het groundeffect.
dan nog één belangrijke schakelaar op jou dx6 is de trothle hold schakelaar, deze gooit meteen het vermogen van de motor als het misgaat, dus gebruik deze dan ook als je nog maar enigszins het gevoel hebt dat het fout gaat.
probeer ook boven een grasveld te hooveren, hoe langer het gras, hoe minder hard hij valt, en waarschijnlijk dan ook minder schade!
dus nogmaals, de trothle hold is jou vriend! dit scheelt je een hoop tandwieltjes!
ik heb mijn mcpx ook al ruim 3 maanden en heb er toe nu toe weinig schade aan gehad.

veel vliegplezier!

mvg Xavier

zo laag......... hihihihi anders heb ik meer stukken denk ik als hij van hoger valt !!

Hoe hoger je vliegt hoe meer tijd je hebt om te reageren.
De grond is je vijand en die wil jij dicht bij houden????
zodra je een meter hoog bent is je grond effect weg en zou het driften naar links weg moeten zijn.
Ik lees ook dat je aan de afstelling hebt gezeten,wees hier erg voorzichtig mee als beginneling.
Leren vliegen gaat sowieso niet zonder brokken dus hou er maar rekening mee.
Simulatorvliegen is ook heel leerzaam en gaat zonder brokken.

[/QUOTE]
dan nog één belangrijke schakelaar op jou dx6 is de trothle hold schakelaar, deze gooit meteen het vermogen van de motor als het misgaat, dus gebruik deze dan ook als je nog maar enigszins het gevoel hebt dat het fout gaat.
probeer ook boven een grasveld te hooveren, hoe langer het gras, hoe minder hard hij valt, en waarschijnlijk dan ook minder schade!
[/QUOTE]

Dan weet je zeker dat je schade gaat oplopen

Laatst bewerkt:
Laat er anders even iemand mee vliegen die inmiddels al de skills heeft om te kunnen helivliegen.
En dan de heli fijnafstellen.
Kan binnen een uurtje gedaan zijn.
Want een Blade mcp-X vliegt echt als een grote hoor.
Heb met de mijne inmiddels 250 vluchtjes gehad.
Toestel vliegt super.
Vr Gr E

tja , heb de fout gemaakt om hem van iemand over te kopen die er blijkbaar ook niets van kende !

zal eens op zoek gaan , naar iemand die er iets van kent .....

mvg

je kan er ook een trainingskruisje ondermaken van eventueel lange satéstokjes, maar dan moet je wel opstijgen vanaf een gladde ondergrond, zodat hij dan ook wat kan wegschuiven. (anders haakt hij misschien in het gras en dan slaat hij om).
deze dingetjes zijn wel ergens te koop of te bestellen, maar je kan het makkelijk zelf maken.

succes! mag ik trouwens vragen waar je vandaan komt?

mvg Xavier

Volgens het filmpje op de dvd die bij de mCPx zit, moet je, omdat het een FBL heli is rustig het gas op laten komen en gelijk stijgen naar een meter en dan pas corrigeren.

Kan het helaas niet testen omdat me zender nog weg is maar ik heb dit al wel op de dvd gezien.

het probleem is net dat ik van de grond kom hij direct zijdelings wegvliegt !

ik moet dan onmiddellijk bij corrigeren , dus kan niet rustig beginnen !

als ik de filmpjes bekijk dan kan je hooveren en hem stil laten min of meer stil laten hangen mits wat compensatie maar dit is niet het geval

ik ben regio Mechelen

als ik de filmpjes bekijk dan kan je hooveren en hem stil laten min of meer stil laten hangen mits wat compensatie maar dit is niet het geval

ik ben regio Mechelen

Zijdelings op/start vliegen is "normaal" als het links is..blijf die dat doen subtrim instellen.

Laatst bewerkt:

ik ben regio Mechelen

Heli vliegen en zeker hoveren is continu corrigeren.
Wees niet te bang met opstijgen trek hem meteen een meter van de grond dat vliegt veel rustiger dan twee centimeter los
Als het wat jij wegvliegen noemt echt scheef hangen van de heli naar links is dan moet je hem wellicht na laten kijken.
Naar links een beetje wegdrijven is normaal.
Zeker als je vermoed dat degene van wie jij hem gekocht hebt er ook niet veel verstand van had laat hem hem dan helemaal nakijken door iemand die ervaring heeft.

Hi Stavros,

Ik wil je best wel helpen hoor:cool: Ben meer dan waarschijnlijk niet de beste helipiloot van dit forum maar heb er toch meer dan 300 vluchten opzetten met de MCPx en DX6i;)

PM me en dan spreken wel wat af, woon in Olen, voor jouw dus een half uurtje rijden......

Grtz Rudi

meestal vliegen wij op zondag in de buurt van Genk, dus dat is misschien ook nog niet te ver voor U. wij vliegen daar dan ook met een stuk of 5 a 6 mcpx'n in combinatie met dx6 en dx7, waarschijnlijk is er daar wel iemand bij die jou mcpx in orde krijgt.
laat maar iets weten als je interesse hebt, dan stuur je maar een pb'tje

mvg Xavier

Back