Hulp bij mijn KDS 450SV

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ronald Peters en ik heb sinds een tijdje ook een KDS 450SV op mijn zoldertje staan (heb je weinig aan hé op zolder).

Mijn heli geschiedenis is 2 jaar geleden een coaxiaal heli gekocht en daar mee in de huiskamer rond gevolgen eigenlijk meer gehoverd. Ik wilde toch een keer buiten vliegen en toen kwam ik er achter dat mijn kleine heli wind echt niet leuk vind!! Maar het ging goed de 2e x dat ik buiten ging vliegen ging wat minder en boorde ik hem in de grond. Spullen gekocht om hem te repareren en die liggen nog steeds naast de doos. Ongeveer 10 maanden geleden heb ik een de KDS gekocht en toen ook een Walkera 4#3b zo’n mini heli dit was om thuis binnen te oefenen zodat ik in het voorjaar naar buiten kon met de KDS. Die 4#3b kreeg ik dus echt niet stabiel in de lucht van alles geprobeerd maar nee hoor. Natuurlijk kapot gevlogen dat ding weer gemaakt maar nee. Op advies van een forum genoot een Walkera cb100 besteld bij HK hadden ze daar zonder zender en ik kon de zender van de 4#3b gebruiken. Deze mini heli heb ik nog steeds en hiermee kan ik prima hoveren in de kamer. Een beetje heen en weer vliegen lukt ook wel maar nose in blijft erg moeilijk! Ik vlieg niet heel vak met de cb100 maar dat komt denk ik omdat het echt een huiskamer ding is. Deze week uit een ruil nog een LamaV verkregen en dat vliegt natuurlijk weer heel simpel! Pfff wat een verhaal hè.

Deze week vond ik het toch wel tijd om een x met mijn KDS te gaan vliegen. Het is ook zo’n mooi weer! Spullen in de auto en naar een mooi grasveld gereden er zit hier een gras boer bij mij in de buurt dus die heeft een mooi groot weiland met heel kort gemaaid gras ideaal om te oefenen.

Trainingskruis er onder lipo er in en vliegen heel voorzichtig dan een beetje hoveren 10 cm boven de grond. Dit een x of 10 heli ging steeds verder bij me weg dus ff halen en weer op nieuw. Na een paar x ging ik iets hoger en dat ging ook wel goed maar 1 x niet helaas. Heli kwam op de grond en viel naar de zijkant en kwam met zijn wieken op de grond leek niets bijzonders.

Nu het probleem of moet ik zeggen de uitdaging.
Als ik de wieken laat draaien zit er een flinke onbalans in de heli en als ik iets meer gas geef wil de heli naar links omvallen en das niet goed hè. Als ik naar de heli kijk ziet alles er als nieuw uit en dat is ie ook. Ik heb dan ook geen idee wat ik nu moet doen?? Als ik kijk naar de wieken en alle metalen delen heb ik eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken.

Kunnen jullie mij helpen?? Ik kan eventueel wel een filmpje plaatsen als dat helpt. Als er iemand is die mij een x kan helpen ben ik zeker bereid om naar die persoon toe te komen een stukje rijden is geen enkel probleem!!

O ja ik heb ook nog een sim van phoenix waar ik af en toe maar ik weet eigenlijk niet met welke heli ik dan het beste kan oefenen tips???

Alvast heel erg bedankt voor de hulp
Groet Ronald

Alle assen nog recht? Als de heli omvalt zal je je swash eens recht moeten zetten, dat doe je door de subtrim te gebruiken.

In phoenix kan je het best met een zo groot mogelijk model oefenen, die zijn stabieler en de 450 size modellen zie je amper staan in de sim ;)

Wat is mijn swash?

Is er mischien een topic waar alle onderdelen worden genoemd en wat ze doen?? zal eens gaan zoeken!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ronald Peters en ik heb sinds een tijdje ook een KDS 450SV op mijn zoldertje staan (heb je weinig aan hé op zolder).

Mijn heli geschiedenis is 2 jaar geleden een coaxiaal heli gekocht en daar mee in de huiskamer rond gevolgen eigenlijk meer gehoverd. Ik wilde toch een keer buiten vliegen en toen kwam ik er achter dat mijn kleine heli wind echt niet leuk vind!! Maar het ging goed de 2e x dat ik buiten ging vliegen ging wat minder en boorde ik hem in de grond. Spullen gekocht om hem te repareren en die liggen nog steeds naast de doos. Ongeveer 10 maanden geleden heb ik een de KDS gekocht en toen ook een Walkera 4#3b zo’n mini heli dit was om thuis binnen te oefenen zodat ik in het voorjaar naar buiten kon met de KDS. Die 4#3b kreeg ik dus echt niet stabiel in de lucht van alles geprobeerd maar nee hoor. Natuurlijk kapot gevlogen dat ding weer gemaakt maar nee. Op advies van een forum genoot een Walkera cb100 besteld bij HK hadden ze daar zonder zender en ik kon de zender van de 4#3b gebruiken. Deze mini heli heb ik nog steeds en hiermee kan ik prima hoveren in de kamer. Een beetje heen en weer vliegen lukt ook wel maar nose in blijft erg moeilijk! Ik vlieg niet heel vak met de cb100 maar dat komt denk ik omdat het echt een huiskamer ding is. Deze week uit een ruil nog een LamaV verkregen en dat vliegt natuurlijk weer heel simpel! Pfff wat een verhaal hè.

Deze week vond ik het toch wel tijd om een x met mijn KDS te gaan vliegen. Het is ook zo’n mooi weer! Spullen in de auto en naar een mooi grasveld gereden er zit hier een gras boer bij mij in de buurt dus die heeft een mooi groot weiland met heel kort gemaaid gras ideaal om te oefenen.

Trainingskruis er onder lipo er in en vliegen heel voorzichtig dan een beetje hoveren 10 cm boven de grond. Dit een x of 10 heli ging steeds verder bij me weg dus ff halen en weer op nieuw. Na een paar x ging ik iets hoger en dat ging ook wel goed maar 1 x niet helaas. Heli kwam op de grond en viel naar de zijkant en kwam met zijn wieken op de grond leek niets bijzonders.

Nu het probleem of moet ik zeggen de uitdaging.
Als ik de wieken laat draaien zit er een flinke onbalans in de heli en als ik iets meer gas geef wil de heli naar links omvallen en das niet goed hè. Als ik naar de heli kijk ziet alles er als nieuw uit en dat is ie ook. Ik heb dan ook geen idee wat ik nu moet doen?? Als ik kijk naar de wieken en alle metalen delen heb ik eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken.

Kunnen jullie mij helpen?? Ik kan eventueel wel een filmpje plaatsen als dat helpt. Als er iemand is die mij een x kan helpen ben ik zeker bereid om naar die persoon toe te komen een stukje rijden is geen enkel probleem!!

O ja ik heb ook nog een sim van phoenix waar ik af en toe maar ik weet eigenlijk niet met welke heli ik dan het beste kan oefenen tips???

Alvast heel erg bedankt voor de hulp
Groet Ronald

als ik het verhaal zo hoor lijkt mij een servo armpje een tandje verschoven te zijn.
als eerste:
*haal minimaal 2 stekkers los van de moter markeer deze indien nodig
*zet de zender aan
*sluit de accu aan op de heli
*zet de gas knuppel in het midden(ben er zeker van dat de moter losgekoppeld is)
*bekijk nu alle servo"s armpjes bij de swash plate deze moeten allemaal mooi 90graden haaks staan
*zoniet deze weer mooi haaks zetten dmv schroefje los te draaien van het servo armpje armpje eraf te wippen en weer haaks er op duwen.
*schroefje weer vast klaar is kees

als de servo armpjes niet mooi haaks staan staat je swash plate ook niet recht resultaat heli gaat kantelen.

als dit allemaal goed is kan je hoofdas nog krom zijn.
deze vervang ik zelf bij iedere crash.

check je blad hoek met een pitch meter ook met de moter losgekoppeld en gas knuppel in het midden geen throtle hold gebruiken.
bladen moeten op midstick 0grd pitch hebben
gasknuppel helemaal na beneden -10graden
gasknuppel helemaal na boven +10graden.
check dat je paddels ook mooi evenwijdig staan met je flybar control

hier een filmpje van nuttcaze hij heeft meerdere filmpjes over het afstellen van een heli het is geen kds maar het principe is hetzelfde

YgCjIYvMKHM[/media] Belt CP V2 Beginners Guide - Part 3 - YouTube

hoop dat je er wat mee kunt

hier ook nog een link voor je zender:D

KDS450_zender

ik zou ook je throtle curve op 0-65-85-85-85 zetten zo hoeft je gyro ook veel minder te werken resultaat strakkere heli;)

gr Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is mijn swash?

Is er mischien een topic waar alle onderdelen worden genoemd en wat ze doen?? zal eens gaan zoeken!

dit is je swash plate

1111.jpg

hier een link na alle onderdelen
http://www.rchellevoet.nl/index.php?cPath=89_95

Bedankt voor alle tips zo ver ik ga morgen na het werk eens op mijn gemak kijken wat ik kan vinden!

Hebben jullie nog tips in het voor het op voorraad hebben van onderdelen?

dank Ronald

De profs kunnen me nu vast vertellen wat er mis is want hij heeft toch iets meer onbalans dan ik dacht!!!:D

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet inderdaad uit als een kromme hoofdas
vervangen die handel;)

of dit onderdeel is krom maar denk toch de hoofdas
1142-72.jpg

Ja die hooft as denk ik ook maar ff bestellen. Tips voor waar ik dat het beste onderdelen kan bestellen?? Snel, de echte voorraad op de website en een redelijke prijs??? Doe maar via PM krijgen we geen gezeur.

Groet Ronald

Ja die hooft as denk ik ook maar ff bestellen. Tips voor waar ik dat het beste onderdelen kan bestellen?? Snel, de echte voorraad op de website en een redelijke prijs??? Doe maar via PM krijgen we geen gezeur.

Groet Ronald
zie eerdere link

Daar was ik al aan het zoeken ja zijn er andere onderdelen die ik alvast mee moet/kan bestellen?? Dus onderdelen die ik echt op voorraad moet hebben??

Dank

Vervang ook direct je featheringshaft, anders heb je grote kans dat het zaakje nog in onbalans is!

Als je dingen op voorraad wilt hebben voor een crash zijn dat de standaard dingen als:

-Tailboom
- Main blades
- Tandwielen
- Landingsgestel
- Main as
- Featherings shaft
- flybar

Ik woon in Heesch. Er zijn er ook wel meer die in Den Bosch wonen.
Kijk anders even op het Heli-addicted forum.
Op de manier zoals het nu gaat werkt dat erg moeizaam.
Of eigenlijk niet dus.

@Chopstick thanks ga ik ff doen. Moet eerst nog spullen bestellen weet jij misschien een winkel in de buurt waar ik KDS spullen kan kopen?

Groet Ronald

Volgens mij zijn die er niet. Toemen heeft ze niet. Verspaget in Eindhoven ook niet.
Coenraad in Tilburg is volgens mij overgestapt op RC-auto's.
Veel wordt op internet gekocht:
RCtechnics, 4RC, hobbymaniac, RChellevoet en zo zijn er nog veel meer.
Onderdelen van Trex passen vaak ook prima, en die kwaliteit is net een tikkie beter.
Onderdelen van CopterX ook. Of de goedkopere Titan bij Fly-wild.

Weet jij toevallig ook waar of bij wie je hier in de buurt wat uitleg of zelfs les kan krijgen over de heli en over het vliegen? Ik denk dat dat toch wel handig is. Ik heb 2 heli scholen gevonden maar die zitten een beetje ver weg. Als het niet anders is kan ik daar natuurlijk best een dagje naar toe rijden.

Dank voor de info

Ronald

Neen. Of er echte helischolen in de buurt zitten weet ik niet.
Rond Den Bosch zit dus een best actief groepje helivliegers die elkaar helpt. Clubvliegers en wildvliegers door elkaar.
En met een beetje zelfstudie daarbij moet ook jij het goed kunnen leren.
We kunnen vast een keer een afspraak maken. Helpen we je op weg, ondersteunen de afstelling van de heli, en begeleiden bij de eerst vluchtjes.
Uit eIgen eraring weten we ook wel wat regelmatig kapot gaat, en wat niet.

Opo het gevaar af dat ik fout zit:

Zit RC heliparts niet daar ergens in de buurt? Ik meende dat die ook les geeft....

Groet, Bert

rcheliparts zit in bosschenhoofd. Dat is ten westen van Breda ergens.
Dus een flink eind rijden. Maar je kunt het altijd vragen.

Back