Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
haha, I know... ik werk (half) in de ICT haha...Duurder is (helaas) niet altijd beter. Dat geld in de normale wereld, en dubbel zo hard in de IT wereld. Dat zal helaas hier niet anders zijn. Altijd goed navragen, uitzoeken en controleren voor je de hoofdprijs gaat betalen.
@JePeVePe, ja alles kan kapot en carbon kan ook slecht tegen puntbelasting/impact, maar wil je een leuke gewichts verhouding met een bepaalde sterkte, dan ontkom je bijna niet aan carbon. Ik heb al heel wat alluminium frames krom en gebroken, maar nog geen een keer een carbon frame. en ik kan je verzekeren dat ik ze regelmatig de grond in prak, zelfs van >20 meter hoogte
maar goed, genoeg gezeurd over AT...
Vraagje, misschien ook interessant voor TS. Die vriend van me, werd deze X2 versie aangeraden, vanwege compactheid (minder gewicht). Je hebt ze ook in die Y6 versie. Is de enige reden compactheid?
Mij werd verteld (ok, achteraf dus door niet zo betrouwbare bron ;-) ) , dat zo'n X2 versie met minder armpjes enzo, minder last had van wind tov een 8 poot. Is dat zo?
Wat ik ook lees, is dat men zegt zo'n X2 versie minder efficient is, omdat rotoren boven, die daar onder beinvloeden (minder goeie lift).... klopt dit? Is het dan voor lift (en stabiliteit) beter om een 6poot of 8poot te nemen ipv zo'n dubbele motor uitvoering? Uiteraard heb je grotere kans dat prop stuk gaat in zo'n X2 versie... maar dat terzijde.
Ik zag nl laatst bij PKRA kite in scheveningen die gasten van Airfilms, met octa (8pootjes, volgens mij zo'n DroidWorqs versie), bij toch wel redelijk harde wind (10m/s ongeveer, windkracht 5-6), en tuurlijk hing ie redelijk scheef, maar vloog toch best stabiel... dat is ook mijn uiteindelijk doel.
Ik ben zelf ook op onderzoek, kan het zijn dat de gekozen Lipo op de grens zit, als ik in de veilige marge van 40C zit levert de lipo 200 Amp, nominale belasting van de motoren is 189 A, dit lijkt me in onbelaste toestand, echter de heli weegt X en de payload mag 1,2 kilo zijn volgens opgaaf.
Ook schijnt het dat het dat de Pulso 2814/22 een en dezelfde motor is, bij deze staat in de specs;
Max. effic current (amp)-8-17A(75%)
no load current (amp)-0.6A
Current capacity (amp)-22A/60s
Internal resistance(mΩ)-109mΩ
Het zijn zo maar wat kreten van een electroanalfabeet.
Hoi, dank voor je input.
Ik ben verder gaan zoeken op het Dean verhaal, maar ik kan nergens de specs vinden.
Verder denkend moet het dan zo zijn dat meerdere mensen met dit type kopter het zelfde probleem hebben, en volgens de ontvangen informatie ben ik de eerste waarbij dit het geval is.