Hulp bij vinden 2e hands DlG

• Topicstarter Topicstarter dislext
  • Startdatum Startdatum
D

dislext

Guest
Want zie wel is van die mannen op de hijde vliegen en nu ik mijn Easy star red ind elucht kan houden.
Lijkt deze manier van vliegen mij toch wel t ultieme qua rc vliegen dan.
Maar ik ben niet zo vant bouwen.
Bvd.
Edwin

er is ene groot verschil tussen een easystar redelijk in de luvht kunnen houden en een dlg. een dlg willen en niet bouwen wordt erg moeilijk want dan moet je al iemand hebben die ene kant en klaar model te koop heeft. meestal zijn dit de duurdere fullsize kisten en die zou ik niet direct aanraden na een easystar. dit vliegt compleet anders en een klein foutje kan je fataal zijn . ik zou gewoon beginnen met de bouw van een houden dlg (mimi) en darmee het dlg vliegen onder de knie te krijgen ;)

Gelieve antw via een p.b.

Want zie wel is van die mannen op de hijde vliegen en nu ik mijn Easy star red ind elucht kan houden.
Lijkt deze manier van vliegen mij toch wel t ultieme qua rc vliegen dan.
Maar ik ben niet zo vant bouwen.
Bvd.
Edwin
en een link van een nieuw dlg(weet t verschil niet tussen hlgof dlg)
zijn ook meer dan welkom.
Nu de warmte nog.

Ok ik zou me er in gaan verdiepen.
En zeg dit niet om bod te doen:Maar zelf kennis heb ik wel en bouwen is niet mijn ding.Maar inieder geval bedankt Robert.

inieder geval die angel van lindinger laten liggen. heb er zelf een in de hand gehad, eerste harde worp en hij gaat er in minimaal 10 stukken vandoor. de vleugel is ook erg slap. zo fragiel als maar kan. ook erg klein.

in het te koop subforum staan twee bonsai's te koop (van airbus en rc-mike). dit zijn leuke modelletjes om mee te beginnen en verslaafd te worden.

inieder geval die angel van lindinger laten liggen. heb er zelf een in de hand gehad
Ja, die van mij ;) inderdaad een waardeloos ding. Zo waardeloos dat je 'm gratis mag komen ophalen. Zitten zelfs nog twee servo's in. Zolang je zachtjes gooit (10 meter maximaal ofzo) zal het vast wel heel blijven. Anders heb ik nog een goed vliegende Bonsai liggen..

er is ene groot verschil tussen een easystar redelijk in de luvht kunnen houden en een dlg. een dlg willen en niet bouwen wordt erg moeilijk want dan moet je al iemand hebben die ene kant en klaar model te koop heeft. meestal zijn dit de duurdere fullsize kisten en die zou ik niet direct aanraden na een easystar. dit vliegt compleet anders en een klein foutje kan je fataal zijn . ik zou gewoon beginnen met de bouw van een houden dlg (mimi) en darmee het dlg vliegen onder de knie te krijgen ;)

Edwin doet zijn forumnaam eer aan (met reden dus), maar Robert, van jou mogen we toch wel iets beter verwachten? ;)

Die Bonsai's zijn erg leuke toestelletjes. Ik heb er een keer 1 zien vliegen en die vloog af en toe mijn kistje eruit... (nou zegt dat ook weer wat over mijn techniek :( )

Jup, de Bonsai vliegt leuk. Reken tussen de 30 en 45 seconden bij rustig weer en een fatsoenlijke worp. Best netjes voor een toestel van 80 gram :) Tenminste, dat weegt die van mij...

Ja, die van mij ;) inderdaad een waardeloos ding. Zo waardeloos dat je 'm gratis mag komen ophalen. Zitten zelfs nog twee servo's in. Zolang je zachtjes gooit (10 meter maximaal ofzo) zal het vast wel heel blijven. Anders heb ik nog een goed vliegende Bonsai liggen..

kom maar op :lol:

Wapske, als je toch een DLG gaat maken vraag Theo dan even om de plannen van de MiMi, daar heb je echt 1000x meer plezier van! Ik kan het weten, ik vlieg met zijn "oude" MiMi en een fatsoenlijke worp levert vliegtijden van anderhalve minuut op :)

Robert, ik neem hem wel voor je mee.. Waren meer gegadigden maar jij was de eerste. Of heb je liever de Turbo?

Wapske, als je toch een DLG gaat maken vraag Theo dan even om de plannen van de MiMi, daar heb je echt 1000x meer plezier van! Ik kan het weten, ik vlieg met zijn "oude" MiMi en een fatsoenlijke worp levert vliegtijden van anderhalve minuut op :)

Robert, ik neem hem wel voor je mee.. Waren meer gegadigden maar jij was de eerste. Of heb je liever de Turbo?

ik zal binnenkort wel even een PB'tje sturen voor de plannen

maar ik heb hier nog een balsa vliegtuig liggen Die misschien ook wel te DLGe valt .

Inderdaad, vergis je niet in de krachten die ontstaan bij een DLG worp. Ik verbaas me er nog steeds over dat toestellen als de MiMi heel blijven als ik flink uithaal.. Een normaal toestel is daar echt niet op gebouwd, dat sloop je in twee keer (of waarschijnlijker nog) in één keer) gooien..

Ik heb gisteren balsa gehaald voor een MiMi, gaat ongeveer 10 euro materiaal in zitten. Inclusief pookje!

Back