Hulp bouw helicopter

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Martin40, 26 nov 2021.

  1. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Hallo.
    Mijn naam is Martin ben nieuw hier en heb een vraag heb een 3tal helikopters die gerepareerd moeten worden of van 3 1 maken maar heb daar hulp bij nodig.
    Wie zou mij kunnen helpen vergoeding geen probleem.
    Ben woonachtig in Sneek en we kunnen evt contact hebben via WhatsApp mijn nummer is {op te vragen via PM}
    Alvast bedankt
    Mvg
    Martin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2021
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoi, welk merk en type helikopters gaat het om ?
     
  3. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Het gaat om ESKY Belt cp V2 en de ESKY Belt CP
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    beste Martin,

    Als je handig bent, haal je snel je telefoonnummer weg.
    doe ik trouwens wel even..

    er zijn nogal wat internetprogrammatjes die zoeken op fora naar telefoonnummers en mailadressen.
    voor je het weet, sta je op een foute mail lijst.

    Qua heli's: nu weet ik niet wat je er mee van plan bent...
    of wat je er aan uit wilt geven.
    maar die heli's zijn redelijk berucht, omdat er nog wel eens wat kapot gaat.
    vliegen doet het, maar niet trefzeker. daardoor crash je snel

    dan moet je de boel weer maken, dingen vervangen, en opeens ben je duurder uit dan wanneer je meteen een gangbare heli koopt.
    ik probeer hier niet om je lol de kop in te drukken.. probeer je te behoeden :D
    als je wilt leren helivliegen, is een goede heli handig.
    en les is helemaal handig.
    even met een ervaren piloot de eerste dingen leren, dat scheelt makkelijk weken, al dan geen maanden frustratie
     
  5. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Hallo .
    Ja telefoonnummer domme actief niet bij stil gestaan bedankt daarvoor
    Wat betreft de helikopters ja heb wel wat les nodig betreft vliegen en weet dat mijn type helikopters berucht zijn maar heb er nu een aantal die dus niet vliegen en ik daarmee hulp nodig heb.
    Zoals met de Servos etc
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik weet van die dingen dat de regelaar meestal in no time kapot ging, servo's verloren tandjes bij de vleet.
    zender en ontvanger ging volgens mij wel, gyro weet ik ff niet meer hoe ze dat hadden gedaan.
    hadden die esky's niet zo'n ontvanger, gyro in 1 doosje?

    Voor je idee: regelaar, motor, gyro, servo's zijn nu net het duurste van het hele ding.
    meestal is de electronica duurder dan de heli zelf.

    dus voor jezelf, om te zien of de heli's het waard zijn, zou je ff moeten kijken wat er dan exact aan scheelt.
    doet de electronica het wel, maar zijn er gewoon dingen krom?
    doet de electronica niets?
    gaan er dingen de verkeerde kant op?
    heb je accu's en een passende lader (lipo accu's moet je met een speciale lader laden, anders heb je vuurwerk)

    als je gaat rommelen, altijd 2 van de 3 motordraden losmaken.
    kan de heli er nooit vandoor.
    het kan nog handig zijn om de linkjes van de servo naar de swash/staart los te maken.
    als ze dan opstarten in een extreme stand, breekt er iig niets

    Qua les, je kan eens informeren bij @brutus , of lid worden van een club in je omgeving.
    beide kunnen je informeren, vertellen wat je nodig hebt.
    heli's zijn de moeilijkste dingen om te vliegen... en is ook het moeilijkste om te leren van alle zaken in de modelbouw.
    ze hebben ook de rottige eigenschap dat een crash ook meteen een hoop sleutelen en onderdelen kopen inhoud.
    de apparaten zelf zijn in de regel ook niet echt goedkoop. al is er regelmatig voor een niet al te gek bedrag wel iets te regelen.

    een goede start is zodoende wel handig:D
     
  7. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Alles wat ik hier heb liggen werkt naar behoren moet alleen op de helikopter geplaatst worden en de ontvanger goed aangesloten worden.
    Maar heb je een tip welke helikopter wel ideaal is voor een beginner en weet jij of er een club in de buurt van Sneek is
     
  8. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
  9. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Dank je wel
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zelfs met hulp, die dingen die gaan niet vliegen. Tenminste, niet goed.
    Ik heb al eens een keer een leerling gehad met zo'n ding, en toen ik na hopen ellende tegen hem zei "waarom koop je niet wat nieuws want dit ouwe ding is zo vaak gerepareerd dat er geen eer meer aan te behalen valt" kreeg ik als antwoord "Maar deze is nog maar 4 maanden oud...:( ".
    Dat is het zoort crap waar je nu mee probeert iets voor elkaar te krijgen.

    Zonder dingen te willen promoten: als je heli wilt leren vliegen, en je wilt met goed, maar niet overdreven duur materiaal aan de gang, google dan even "KDS shop Hoogeveen". Dan heb je voor een heel schappelijke prijs een goed vliegend machientje waarvan alle onderdelen gewoon te koop zijn en spotgoedkoop, en het zijn dan wel geen topmachines of wedstrijdmateriaal, maar ze zijn WEL behoorlijk degelijk, sleutelvriendelijk, en behoorlijk slijtvast: De mijne gaat nu al iets van 10 jaar mee, als les-heli (dus hij krijgt nog wel eens wat te verduren), en ze zijn eigenlijk vrijwel volledig onderhoudsvrij. Uitsluitend checken en controleren.

    Gooi die E-Xky dingen alsjeblieft weg. Die zijn niet goed om mee te beginnen, en er is al heel lang geen boutje of moertje meer voor te vinden, daarmee haal je jezelf alleen maar ellende mee op de hals.

    Je hoeft me niet te geloven...
    Ik kan momenteel even geen garantie geven vanwege Corona, maar: www.helischool-oldeberkoop.nl
    Als we niet geblokkeerd worden door de Corona maatregelen, kun je nog tot April het indoorseizoen meepikken.

    Ik heb overigens uit het roddelcircuit begrepen dat er in Sneek weer een modelvliegclub opgericht is (of in proces van oprichting is), maar daar heb ik verder nog geen specifieke gegevens van.
     
  11. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Bedankt Brutus voor je uitleg ga zeker kijken voor een andere helikopter
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kut.... De Corona maatregelen van gisteren komen er op neer dat we de komende 3 weken stilgelegd zijn, en de kans is (gezien de ervaringen van vorig jaar) groot dat dat langer dan 3 weken gaat worden....
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    En die nieuwe variant maakt het vooruitzicht ook niet beter :(
     
  14. Martin40

    Martin40

    Lid geworden:
    26 nov 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Sneek
    Ja mooi klote allemaal
     
  15. PH-JGR

    PH-JGR

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Capelle aan de IJssel
    Vliegen is toch buiten,afstand houden en klaar.Vliegen met die hap.
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als indoor vliegen buiten gehouden zou worden, zou dat inderdaad de oplossing zijn... Maar de naam zegt het al, he? IN-door :D :D :D
     

Deel Deze Pagina