Hulp: Copter voor filmen windsurfer

Ha allen,

Na al de informatie hier eens doorgespit te hebben blijf ik hangen op het punt waar ik heen wil.

Een vriend is pro windsurfer. We doen vaak wat foto-shoots maar ik wil eigenlijk meer richting filmen.
Nu is een jetski gewoon niet te betalen en dacht ik aan een multicopter (ivm stabiliteit en sturing) met hieronder een camera'tje.

Dit idee is natuurlijk niet nieuw en daar zit het probleem dan ook niet.
Het probleem zit hem in de wind en met name windvlagen..
Ben erg 'bang' dat de copter gewoon een eind weg gegooid wordt indien die verkeerd komt.

Kan me hier even wat voorstellingen doen om die problemen op te vangen:
- een tweetal sensors welke meet wanneer de copter buiten de gegeven diameter van de surfer komt en hierna bijstuurt
- bladen welke onder hoek staan, allen naar binnen, om zodoende meer kracht te kunnen leveren tegen de wind. Indien allen even hard draaien, zou dit elkaar moeten verheffen? (in verticaal vlak)
- Eventueel een verticale propellor welke de taak heeft tegen de wind te komen?
- alle 6 de propellors voorzien van een unit welke kan hellen over x en y vlak om zodoende alle 6 de props onder hoek te zetten tegen de wind in? Zodoende blijft de constructie wel recht hangen, beter ivm aerodynamica?
Wel genadelozer..

Ben erg benieuwd wat u als ervaren lieden hierover kan zeggen :) Alle hulp is welkom en wordt zeker gewaardeerd.

Rudy

Een model heli met kamera zal het altijd winnen met wind tov een multirotor, maar zelfs met een 90 sice heli wordt het al heel lastig boven windkracht 5 en dan begint het net pas leuk te worden voor je vriend, het idee is leuk maar ik zou het snel weer vergeten.

Wat misschien wel een optie is om een bestuurbare kamera mount onder een flinke vlieger te hangen, dit wordt wel vaker gedaan.

Ben geen echte vlieger maar denk dat je voor dit toch naar iets anders moet gaan kijken.

Modelbouw in welke vorm dan ook is gewoon te licht en daarmee ontstabiel om te gebruiken bij de windsnelheden waarbij het voor je vriend leuk wordt.

Denk dus net als mijn voorganger dat je opzoek zult moeten naar iets anders.

Back