Hulp gevraad betrefd elektronica

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bladez01, 7 okt 2018.

  1. bladez01

    bladez01

    Lid geworden:
    7 okt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Limburg
    Hallo liefhebbers,

    Ik heb via een ruildeal een carsol nitrobone CV10 gekregen. Nu klopt alleen de bedrading niet helemaal, de vorige eigenaar zei dat de orginele accu van de ontvanger snel kapot was en hierna heeft hij er wat van proberen te maken.

    Zoals op de foto tezien is zijn er 3 raadsels voor mij. De hobby is voor mij nieuw dus hopelijk weet iemand hier meer van.

    1. De reciever heeft een aansluiting over waar niks in zit, hiet staat 'batt' bij.

    2. In het bakje waar alle bedrading in zit trof ik 2 kabbeltjes aan, hier zat niks op aangesloten.

    3. Uit het bakje waar alle bedrading in zit trof ik 2 afgeknipte kabbeltjes aan.

    Daarbij weet ik ook niet precies welke accu ik nodig heb voor de reciever. Het is me al duidelijk dat er niet zo heel veel op internet staat over dit model.

    Alvast bedankt!
    Groetjes Kevin
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik kan het ding met de blauwe koelribben niet thuis brengen. Kan je daar een foto van maken of kijken wat er op staat.
    Ik vrees dat hij iets van een BEC of ESC in heeft gelegd.
    Maar aansluiten is simpel, in CH1 en CH2 (soms ook wel TH en ST genaamd) komen de servo's (bedieningsmotoren) voor het gas en stuur. In Batt komt de voeding van een 5 tot 6 volt accu/batterij pakket via een schakelaar.
     
    bladez01 vindt dit leuk.
  3. bladez01

    bladez01

    Lid geworden:
    7 okt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Limburg
    Hierbij een paar fotos, of dat blokje met de koelribber ogineel is weet ik niet, wel zie ik op google dat al deze modellen dezelfde voedingskabel uit het kastje hebben lopen.

    Er gaat van dat blokje een stekker naar chanel 3 en niet naar batt en een naar de schakelaar. op chanel 1 en 2 zitten inderdaad de servos.

    Verder staat er helaas niks op. De verkoper zei dat ik er mischien een 7,2v batterij op kon maken. Ik weet niet tot hoeveel volt ik kan gaan?

    Kan ik dat blokje mischien zonder gevolgen er tussenuit laten?

    Alvast erg bedankt voor het meedenken
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, dat blauwe ding ziet eruit als een regelaar, mogelijk een moduul van een oude Carson 1:18 auto waar de regelaar ook de stuurservo decodeerd. Hij heeft dus geprobeerd die regelaar te gebruiken om een 7.2v accu van die 1:18 auto op deze brandstof model te zetten.
    Dat blokje moet je opzij zetten en niet meer gebruiken

    http://www2.produktinfo.conrad.com/...17212-an-01-nl-brandstofmotor_chassis_4wd.pdf

    Op pagina 6 staat hoe je hem moet gebruiken. Je moet dus een nieuwe schakelaar en een batterijhouder voor 4x een AA batterij of een zgn Humppack:
    https://www.jurod.nl/Absima-6V-1700mAh-Receiver-battery-pack-(Hump-pack)-JR-plug (vereist wel een lader)
    Pas oper zijn ook grote humppacks, als de capaciteit groter dan 2000mAh is dan is het niet de goede, de meeste zijn max 1700mAh
     
  5. bladez01

    bladez01

    Lid geworden:
    7 okt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Limburg
    Bedankt voor je hulp en de genomen moeite!! het verhaal is mij nu helemaal duidenlijk en nu zal het goedkomen. Ik ben er dankbaar om.

    Mvg Kevin
     

Deel Deze Pagina