Hulp gevraagd bij Honey Bee King II

• Topicstarter Topicstarter Hans_dh
  • Startdatum Startdatum
H

Hans_dh

Guest
Hallo,
Ik heb enkele weken geleden een Honey Bee King II gekocht en ben op zoek naar wat ondersteuning van een ervaren HB King piloot.
Wie woont er in de buurt van Nijmegen en heeft een keer tijd om mij wegwijs te maken in de wereld van helikopter vliegen?

Groeten Hans

Hallo,
Ik heb enkele weken geleden een Honey Bee King II gekocht en ben op zoek naar wat ondersteuning van een ervaren HB King piloot.
Wie woont er in de buurt van Nijmegen en heeft een keer tijd om mij wegwijs te maken in de wereld van helikopter vliegen?

Groeten Hans
Post eens op eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
Daar zit iemand uit arnhem en iemand uit nijmegen regelmatig te lezen..
Verder is daar alle kennis..
Tenslotte update je profiel zodat je woonplaats zichtbaar wordt dat helpt ook..
Ik zit een beetje ver van je van daan maar msn en skype zijn hier ook altijd nog een optie..

Benno

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Groeten Hans

Welkom Hans,

Zit je ten zuiden of te noorden van Nijmegen. Wellicht dat ik je vanuit Arnhem zou kunnen helpen ? Ik ben wel geen doorgewinterde Heli-vlieger (HBK II) maar heb wel een hoop ervaring opgebouwd inmiddels.

Groet,

Jerry

Wat ook kan is om eens naar het Horsterpark te Duiven te komen, daar wordt regelmatig met de E-sky heli's rond gevlogen. Zowel met de King V2 als de Belt cp en binnenkort met de 900.

Gr
bobbert
Rc-Flyfun.nl

Hier nog een Hans in het midden van het land (Dronten) met ook een HBK2.

Ben zo'n eigenwijze die zelf wel leert vliegen. Heb ondertussen alvast een hoop reserve onderdelen op voorraad :D.

Eerste crash pas geleden gemaakt. (kende het grond-effect nog niet)
De heli is bijna weer klaar en gaat binnenkort voorzichtig de lucht in.

Weet iemand of de HBK2 standaard headlock heeft?

Groeten

De standaard gyro is geen headlock.
Er zijn twee versies van de esky headlock. de EK2-0704A en de EK2-0704B.
De laatste werkt het best met een computerzender, de eerste kan ook in combi met de bijgeleverde zender.

Tip als je na een crash weer eens mag sleutelen aan de staart.

Kijk goed of je staartbladen goed staan en nog belangrijker je riem.
Heb vanavond een hele avond zitten sleutelen en bijstellen omdat ik op de grond hem hooguit stil kreeg maar niet meer rechtsom kon draaien. Eerste klas gevalletje blind staren en vergeten logisch na te denken. Mijn staartbladen zaten goed maar draaiden omgekeerd. Pas toen ik alles weer opgeruimd had bedacht ik me dat de staartrotor misschien wel de verkeerde kant op draaide.

Voelde me echt een Simon Ufkut. Morgen even de staart los schroeven en dan bij goed weer de tuin in voor een vlucht (als ik het durf :D)

Staartrotor draait de verkeerde kant op? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Veel wind voorspeld vrijdag, opgepast :shock:

Laatst bewerkt:
Staartrotor draait de verkeerde kant op? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Veel wind voorspeld vrijdag, opgepast :shock:

Heel simpel, gewoon de handleiding volgen......hierin hebben ze de belt de verkeerde kant opgedraaid, waardoor je staartrotor de verkeerde kant opdraait. In plaats van de torque van de hoofdrotor op te heffen gaat de staartrotor die nog even een handje helpen.....altijd lachen met die chinese handleidingen !

hoeveel van julli hebben daadwerkelijk de belt en de beltpulley van de king vervangen door de 43 tand versie? op diverse forum (engels) lees ik dat dat je stabiliteit enorm ten goede komt... iemand ervaringen mee?

Ik gebruik nog steeds de originele belt en pulley en heb niet het idee dat ik iets mis, hij vliegt hier prima mee (ben in maart dit jaar begonnen met de HBK2 als eerste heli).
Wel belangrijk is dat je de headspeed (en dus ook toerental van de staartrotor) niet te laag instelt, ik gebruik de 3100KV BL motor met 11T tandwiel.

Laatst bewerkt:
hoeveel van julli hebben daadwerkelijk de belt en de beltpulley van de king vervangen door de 43 tand versie? op diverse forum (engels) lees ik dat dat je stabiliteit enorm ten goede komt... iemand ervaringen mee?

Die upgrade geeft wat meer staart actie.. Dus een kleine beweging van de stick geeft meer draai snelheid..
Beginners hebben echter al genoeg problemen de staart stil te houden dus..
Ja de upgrade is wel goed maar meer voor de ervaren piloot...

Ik heb ondertussen een HH gyro en die is ook erg actief zodat ik de staart al veel te snel vind draaien..
Ik denk dat voor beginners tot dat ze hoveren goed en veilig onder de knie hebben alleen de BL motor en ESC noodzakelijk zijn.
De HH kan na een paar weken een verbetering zijn.
De 43T pas na 3 maand stabiel hoveren...

Ik heb na 7 maand nog steeds geen behoefte aan de 43T
Ik kan pirouetjes en 8jes vliegen en de staart vind ik wel actief genoeg..
Overigens kan dat ook komen door mijn 3900 KV motor en 10Tanden Pinion..

Benno

Tip als je na een crash weer eens mag sleutelen aan de staart.

Kijk goed of je staartbladen goed staan en nog belangrijker je riem.
Heb vanavond een hele avond zitten sleutelen en bijstellen omdat ik op de grond hem hooguit stil kreeg maar niet meer rechtsom kon draaien. Eerste klas gevalletje blind staren en vergeten logisch na te denken. Mijn staartbladen zaten goed maar draaiden omgekeerd. Pas toen ik alles weer opgeruimd had bedacht ik me dat de staartrotor misschien wel de verkeerde kant op draaide.

Voelde me echt een Simon Ufkut. Morgen even de staart los schroeven en dan bij goed weer de tuin in voor een vlucht (als ik het durf :D)

Ik heb een betere tip..
ALTIJD BIJ ELKE ONGECONTROLEERDE LANDING EN VOOR DE EERSTE TAKEOFF DIE DAG EEN PRE FLIGHT CHECK DOEN.....

Daar hoort dus bij...
Zitten de alles wel vast.
Draaid alles wel soepel en de goede kant op.
Bewegen alle servo's wel op de juiste manier.
Is de accu wel vol van de zender/ontvanger..
Is het vliegveld wel veilig en beschikbaar..

Dit en misschien nog wel meer zaken die je altijd en automatisch moet checken voor dat je opstijgt...

Zo had ik onlangs iets veranderd aan de staart en vervolgens de servo arm van de staart servo niet naar beneden maar naar boven op de servo gedrukt..
Dan kun je dus niet vliegen want dan staat de staart besturing rev/nor omgedraaid...

Benno

Ik heb een betere tip..
ALTIJD BIJ ELKE ONGECONTROLEERDE LANDING EN VOOR DE EERSTE TAKEOFF DIE DAG EEN PRE FLIGHT CHECK DOEN.....
Benno

Ja gedaan, dus alles volgens het boekje(!) in elkaar gezet.
Zag toen al dat de staartrotorbladen de "verkeerde" kant opdraaiden.
Vervolgens toch nog afbeeldingen gezocht van andere HBK2's en gezien dat die er hetzelfde uitzagen. Voor de zekerheid bladen eens omgedraaid (zonder resulaat) dus alles weer orgineel gemaakt. Vervolgens servo heen en weer geschoven om hoek van de bladen te beinvloeden. Werkte ook niet, uiteindelijk is dan je avond om en bedenkt je als je klaar bent dat het misschien de riem is die verkeerd om zit. Deze de volgende dag dus omgedraaid (in tegenstelling tot wat in de "manual" staat:confused:) en voila op de grond bleef ie stil staan.

Nu is het dus wachtten op mooi weer.:p

Post eens op eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
Daar zit iemand uit arnhem en iemand uit nijmegen regelmatig te lezen..
Verder is daar alle kennis..
Tenslotte update je profiel zodat je woonplaats zichtbaar wordt dat helpt ook..
Ik zit een beetje ver van je van daan maar msn en skype zijn hier ook altijd nog een optie..

Benno

Oke, bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels al iemand uit Nijmegen gezien.
Even kijken of Frank tijd heeft....
Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back