hulp gevraagd bij instelling lader

Ik heb de volgende lader: Orion Clubman Lipo Edition Advantage.
En ik heb de volgende LiPo-batterijen: Team Orion carbon Pro 5500 90C 7.4volt 2 cell en Traxxas 4000Mah 25c 7.4volt 2 cell.

Ik stel mijn lader in op "lipo" dan op "charge" dan op "2s" dan op "4.0Ah". Dat is tot hiertoe juist, dat weet ik. Maar dan moet ik nog 2 dingen invullen namelijk hoeveel "A" en hoeveel "V"?
Dat is dus wat ik moet weten

Is dat 5.5A en 4.0A voor bovengenoemde batterijen?
En hoeveel V moet ik instellen voor bovengenoemde batterijen?

Ik weet dus wel hoe de lader werkt maar weet niet wat ik moet invullen in de laatste 2 voor mijn batterijen.

IK heb de links hier op het forum gelezen i.v.m. Lipo's maar dan nog is het niet vanzelfsprekend voor een leek. Laat staan dat ik het allemaal ooit volledig zal begrijpen.

Volt is V dus 7,4
en a is ampere dus met hoeveel ampere je de lipo wilt laden. Je kan het indd met die waarden doen. Gr Harald

Met de stroom (A) waarden die jij noemt laadt je dus met 1C, wat betekent dat je accu in 1 uur (en nog wat, houd maar rekening met 5 kwartier) volledig opgeladen is. Dat kan meestal nog wel wat sneller, maar ik zou daar toch wat voorzichtig mee zijn, en het is ook maar de vraag of je lader dat aankan.

Normaal moet de laadspanning 4,235 V per cel zijn, dus V zou dan bij 2s 8,47 V moeten zijn. Maar dat zou toch door de lader ingesteld moeten worden zodra er een 2s lipo wordt ingesteld?

Groet,

Ad Bakker

EDIT
Volt is V dus 7,4

Harald, dat is de nominale spanning van een 2s lipo, de laadspanning is hoger.

Back