Hulp gevraagd bij keuze electro-heli.

Urlien, al eens rondgekeken bij de 2eh hoek gekeken wat daar allemaal aan heli´s en prijzen te koop is?

@ Niek
Ik ben ook zeer zeker ook tweedehands aan het kijken, maar als ik dan aan iemand vraag hoe het vliegt, krijg ik gegarandeerd een positief bericht. Vandaar dat ik graag van anderen wil weten wat ze een aanrader vinden of misschien wel juist een grote afrader. Zodra er hier een naam van een potentiële heli voorbij komt, haal ik even die naam door de zoekmachine van dit forum en van google zodat ik er wat meer over te weten kom.

Groeten Urlien. :)

Als, je wil hoveren bij indoor en als het mooi weer is buiten een beetje rond vleigen moet je een walkra22 kopen, vliegt zekers 100% beter als een e-sky, en wat electronica betreft weet niet waar die slechte naam vandaan komt maar ik heb nergens last van (m.u.v. de midair van vorige week :D)

en de 36e gyro is inderdaat een appart ding maar had hem graag gehad toen ik net begon, ding is zwaar stabiel!

Gewoon even naar 4rc.nl die gasten hebben er verstand van:)

Met 200 (als richtprijs, geen absolute prijs) wordt dus niet bedoeld met zender hé Laurens....... :roll:

Grt.

Walkera 36 is ietsje aan de zware kant voor indoor-meetings, maar vliegt idd heel erg leuk. Waar een esky/piccolo speelgoed is kun je dit voor serieus werk gebruiken.

Geschikt om te leren vliegen door het iets grotere formaat, en doordat er standaard brushless-spul op zit heb je ook reserve waardoor 3d ook tot de mogelijkheden behoort.

Zoals sentirager al aangeeft, de gyro zou inderdaad wat beter kunnen maar de rest is allemaal in orde. Gewoon een Gy240 / 401 erop en klaar ben je.

200 euro als richtprijs ga je daarmee inderdaad niet halen, dat is voor de echte indoortjes onder de 500 gram en daarmee zul je tenzij je er een kapitaal aan verspijkert niet mee over de kop gaan.

Zelfs al verbouw je een esky cp naar brushless met alles erop en eraan, je gaat hem niet/lastig op de kop krijgen, tenzij je buiten met windstil weer en de wind mee (kan niet ik weet het :P)) een duikvlucht kunt maken en hem daarna met een noodgang over de kop trekt, maar in een zaal heb je die ruimte niet.

Nounounounou... Micro's moet je niet uitvlakken... Ik heb diverse micro's gezien (Hornet, Pic Pro) die sneller flipten dan een Rappie... Ik vind het wel grappig (knuppel, hoenderhok ;)) dan mensen die geen micro kunnen vliegen ze vaak bestempelen als 'speelgoed' ;)
Ikzelf heb een lichte voorkeur voor de Piccolo's en de Hornets, omdat ik ze zelf vlieg.

Groetjes,

Ton.

Ik vond het in het begin ook maar niks die micro's. Heb jaren een picolo v1 gehad en dat lukt maar niet, het vloog maar dat was ook alles.

Vorig jaar kocht ik een esky honeybee v1 en dat vloog erg leuk. Zo leuk dat ik volgens mij met de duurste eksy van Nederland vlieg :wink: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18421

Nu vlieg ik met de 36 en dat is zo leuk, 2 accus mee, je zender mee en even vliegen op een sportveld, niks geen geklooi met naar modelvliegveld, alles inpakken eind rijden enz. gewoon ff lekker vliegen.

Oke er moet geen windkracht 3 of 4 zijn, maar s'avonds is het vaak lekker rustig wat de wind. En nu op dit moment gaat het ook prima. Even lekker een half uurtje ontspannen.

Ik heb vanmiddag met de 5-3 gevolgen maar daar waaide het toch te hard voor, vol nick voorover bleef hij hangen met zijn neus in de wind. Maar de 36 vliegt prima ook met de wind van vanmiddag.

En ja het vliegt niet zo strak als mijn Gohbee maar wat wil je het weegt 3 keer minder, maar kost dan ook veel minder, nee micro, mini is leuk zeker voor erbij.

gr Remco

Wat is het verschil tussen de E-Sky 2 3D CCPM CP2 Newest version van rchelistore.com en de Ikarus Eco Piccolo V2?

Om te beginnen is de esky een cp heli en de picollo een fp heli.

De onderdelen van Ikarus liggen wat hoger dan de onderdelen prijs van de Eksy.

Een FP heli heeft een grotere kans een crash te overleven omdat de construktie van de kop minder ingewikkeld is.
Hoewel Marco daar andere ervaring mee heeft :wink:

gr Remco

Ok, cp-heli dus minder geschikt voor de beginnende heli piloot als ik het goed begrijp?

Grt.

Gaan we weer die discussie voeren.

Nee, ik ben het daar niet mee eens. Ik zeg alleen dat de kans dat een fp een grotere kans heeft een crash te overleven. Maar fp stuurt minder direct dan cp, dus het is in princiepe moeilijker vliegen.

Al je omhoog wil met fp moet je eerst optoeren dat duurt even. Naar beneden is eerst aftoeren dus dat duurt ook even. Niet dat dit erg is maar wel wennen en anticiperen.

Een cp hoeft alleen de hoek te veranderen en zorgen dat er voldoende vermogen de motor ingestuurd wordt om het toerental vast te houden. Maar dit reageerd directer.

Is FP dus beter voor de beginner ik denk dat dat een keuze is die je zelf moet maken. Kapot gaat hij toch wel een keer alleen gaat er bij een cp vaak net iest meer kapot.

gr Remco

Hmz, wist niet dat dit zo'n discussiepunt was bij jullie helioten :wink:

Feit is toch wel dat FP makkelijker te begrijpen is door de eenvoudigere techniek? Dat is ook wat waard. Het blijft natuurlijk ook wel een vrouwtje, en ik heb alleen maar verstand van dingen met vleugels. Tot vandaag had ik ook nog nooit gepost in helicopterforums :D

Grt.

Nee het is niet een discussie onder heli piloten maar wel vaak op het forum gezegt.

Op zich heb je een punt de techniek is makelijker te begrijpen, maar een cp is ook wel onder controlle te krijgen zeker die micro/mini die vaak recht to recht aan techniek hebben.

en niet dat ze allemaal electronisch gemixed worden, want de x400, de walkere 36 en de trex zijn mechanisch gemixed.

De 22e, esky 3dbla bla bla, logo enz zijn ccpm (electronisch gemixed).
(oke er is ook een versie van de trex en de x400 die ccpm zijn).

Het is een kwestie van wat wil je er aan tijd instoppen. Wil je een beetje hooveren, een klein rondje vliegen maar niet meer dan is fp leuk, en vliegt het ook prima. Wil je verder en leuk rondvliegen dan is cp een stuk beter te sturen, en vaak ook nog geschik voor lichte 3d.

Verwacht niet dat je er hardcore 3d mee kan vliegen, maar een loop en een roll zit er als je ruimte genoeg hebt wel in. Alleen vaak niet standaard je moet wel eea tunen.

Een Dragonfly 4 vliegt, maar dat is het. Een DF36 vliegt leuk (vooral als je er een andere gyro opzet) maar het is nog geen Raptor, gohbee of Logo. Maar het budget is ook heel anders.

gr Remco

Alexzzz zei:
Het blijft natuurlijk ook wel een vrouwtje,
8O Die is gewaagd !!!
Alexzzz zei:
en ik heb alleen maar verstand van dingen met vleugels.
Dat blijkt :wink:
Alexzzz zei:
Tot vandaag had ik ook nog nooit gepost in helicopterforums :D
Helaas... nu ben je te laat... geef de "helioten" niet de schuld van je komende verslaving... je hebt het zelf gedaan 8)

Maar nu weer :ontopic:

Robbe EOLO... (zoekmachine, Googelen, enz...)
Deze helie staat trouwens met een erg leuke en goede setup voor netjes geld te koop op het forum (en ik ben wel objectief, want ik ben de verkoper niet :wink: )

Gr.A.

Hehe, ben niet verslaafd hoor, probeer alleen een beetje dingen te snappen omdat ik straks waarschijnlijk mag sleutelen aan het helietje :lol:

Grt.

alexzzz zo als remco al zei heb ik andere ervaringen met fp dan de meesten hier op het forum
de meesten vinden het een dweil achtig iets.
maar omdat je dus met een fp bijzonder veel in de toekomst van de heli moet kunen kijken leer je voor uitsturen.
ik heb zelf ervaren dat die handigheid goud waard is.
plus dat een piccolo crash geen donder kost en een raptor crash te veel kost.
piccolo was voor mij tot het 3d gebeuren een top oefen gereedschap nu is het een lol en reactie trainer.
als ik wat crash pech. daar leer je van zeg ik altijd maar.

ik kan onder tussen spreken van meerdere veilige landingen met een piroend dragonfly 36 omdat de staart fout hersteld was door de eigenaar.
ik weet zeker dat als ik niet zo veel met de piccolo vloog dat ik dan dat niet had gekunt.

ook is mijn piccolo met een voledig alu kop uitgerust om hem goed stijf en speling vrij te krijgen.
niek heeft het op een andere manier gedaan.
ze vliegen bijden even goed.
het enige nadeel er aan is je bladen zijn iets sneller kapot. maar die kosten zo wie zo geen klap
vergeleken bij de carbon bladen van me raptors en logo

lol ;) Go Marco!

En ff over vliegen, als je je FP met de m24 blaadjes uitrust dan is buiten vliegen tot windkracht 2 te doen, in fff geen pitch up, en kan je tot stallturns oefenen. Het is alleen wel een veel stijlere leercurve. Het grote voordeel (Vind ik) van de micro-FP is dat je als je meer als 3x3 meter beschikbaar hebt je ALTIJD kan vliegen. Al is het windkracht 12, regen, hagel, onweer, donker, sterreveskoud... Licht aan, verwarmingkje op 18 graden en fladderen maar. En als je kan hooveren is 2x2 m al genoeg. En als je dan wat raakt, verliest de heli meestal ;)
Plus nog een ander voordeel wat Marco al aanhaalde: Als je je FP beheerst, vlieg je met een CP zo weg. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen...

Groetjes,

Ton.

Back