Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

Hallo Ruud

Voor de bumper zou ik,als ik jou was,bare metal foil.Glanzend chroom gebruiken.
Het is maar 0.012 m/m dik.Past zich aan elke vorm aan en is zelfklevend.Verkrijgbaar bij
modelbrouwers.30x15 cm 7.75 euro.Heel mooi spul.

Mvg Opa Wil

@Wil,

Is dat BMF niet voor kleine stukjes ?
Of kan je zoals wat jij zegt dit spul ook voor grotere stukken gebruiken ?
Moet namelijk wel kaars recht en plat zijn.
Omdat het zo dun is lijkt het me dat je echt ALLES ziet zitten.
of ????

Hoi Opa Wil en Frank,
heb al eens met BMF gewerkt.

Het nadeel wat ik daarbij ondervond, was dat ik het niet goed glad kon krijgen.
De lijm achter de folie kreeg ik niet echt glad en bleef enigzins bobbellen.

Mss dat ik het niet op de juiste wijze heb aangebracht.
Wel heb ik de BMF ingezet bij het lijstwerk van de deuren en ramen op de cabine en de sleeper van de truck.
Daar valt het bubbel effect niet echt op.

Het is inderdaad ook een zaak dat je de ondergrond spiegelglad hebt want omdat het zo dun is zie je inderdaad elke oneffenheid.

hv2ueu.jpg

Hallo Ruud,

Inderdaad een hele dikke Bullbar !!

Deze ziet er nu al mooi uit !!

Ziet er knap uit Ruud !!!
Als ik vragen mag, waarvan zijn deze stangen gemaakt ?

Hoi Frank,
dank je voor het compliment. :D

Sorry voor de vertraging bij het beantwoorden van je vraag.
Was de vraag niet vergeten, maar moest er even een foto'tje bij maken.;)

Heb voor de het maken van de stangen een paar windchimes gesloopt die mijn vrouw een hele poos geleden eens heeft gekocht.:p

Vond het eigenlijk zonde om ze te slopen, (niet dus :lol:), maar waren bijzonder geschikt voor dit doel.
14siicz.jpg

Vindt persoonlijk dat de metalenstaafjes nu veel beter tot hun recht komen. Hahahaha.

Perfect gedaan Ruud !!!,
Die kl*re dingen maken je echt helemaal gestoord.
De overburen van ons hebben die dingen ook ( een stuk of 4 ).. hout en metaal..
GEK !!!!

Maar het past er inderdaad mooi bij.
Je moet er maar opkomen.. Buren van Marcel ??? haha :)

Hoi Frank,
door dat die dingen je af en toe inderdaad mateloos kunnen irriteren, hebben ze mijn aandacht getrokken en daardoor hun eigen doodvonnis getekend. :lol:

Als Marcel en ik buren zouden zijn, konden we zo "Stiefbeen en zoon" gaan spelen. (grapje) Hahahaha

Hoi Frank,
wou je even laten weten dat het verchromen met jou folie lukt.

Hier snel even een foto'tje van een gedeelte van de "zware jongens vanger" dat ik vanmorgen heb verchroomt. :D
iykfmg.jpg

Heb gisteren ook de nieuwe lamphouders voor de bumper binnen gekregen, dus kan me weer driftig uit gaan leven dit weekend. :lol:

khad zelf persoonlijk de spijlen 'door' laten lopen.
maar voor de rest ... ziet er al gaaf die bullbar, en dan is ie nog niet eens af.
glimt ook al lekker, cool.

komen er trouwens ook lampen nog in of ... of van die kettingen, zou ook wel bruut staan denk.

Hoi allemaal,
iedereen weer bedankt voor de complimenten.

Dat is zeer goed gelukt. Je zal er ook een tijdje aan bezig geweest zijn zeker.

Doe je je lamphouders weer doorbakken of heb je ze toch liever saignant?? ;)

Hoi Beemerke,
om het chroom er goed op te krijgen, ben ik inderdaad een tijdje bezig geweest.
Maar ben met het eindresultaat dan ook echt wel tevreden.:D

Heb deze keer maar afgezien van een maaltje lamphouders, zijn me de vorige keer iets te zwaar op de maag gevallen. ;) :lol:

khad zelf persoonlijk de spijlen 'door' laten lopen.
maar voor de rest ... ziet er al gaaf die bullbar, en dan is ie nog niet eens af.
glimt ook al lekker, cool.

komen er trouwens ook lampen nog in of ... of van die kettingen, zou ook wel bruut staan denk.

Hoi Peter,
weet eigenlijk nog niet of ik nog extra's aan de "zware jongens vanger" ga maken of hangen.

Ben nu al aan het twijfellen of ik de Peterbilt emblemen er nog wel op ga zetten.
Heb dan het idee eigenlijk een beetje over de top te gaan.
Nu is het mooi strak en clean. :cool:

Na een weekendje hard werken, grapje, is het dan toch gelukt.

Ik heb de bumper annex "zware jongens vanger" optijd af gekregen voor de meeting van 18 oktober.

Alles viel deze keer netjes op zijn plaats.
Alle materialen die binnen moesten komen waren mooi op tijd en kon in alle rust het weekend lekker doorwerken.

Hier zijn de foto's van het eindresultaat.
Allemaal even de zonnebril opzetten en kijken maar. :lol:
10rq0jd.jpg

qogcnr.jpg

2iazghv.jpg

1zwi8p1.jpg

x0z0gp.jpg

Nu voor de liefhebbers nog even een closeupje van het zwaantje.
Deze maakt het vooraanzicht van de truck naar mijn mening net even helemaal af. :D
2aj5qmc.jpg

2e1y7x0.jpg

Ziet er goed uit zo :cool: word steeds mooier.

Effe een vraag ... waarom zit er eigenlijk zo'n 'knik' in die pijpen langs de vooruit en wat zijn dat voor 'tonnentjes'. Ik vraag me dat al een tijdje af maar ben er nog niet achtergekomen. Die pijpen zullen wel een soort van luchtinlaat wezen voor stoffige omgevingen aangezien ik die regelmatig ook op roadtrains ziet.

Hoi Peter en Frank,
dank voor jullie complimenten. :D

Ziet er goed uit zo :cool: word steeds mooier.

Effe een vraag ... waarom zit er eigenlijk zo'n 'knik' in die pijpen langs de vooruit en wat zijn dat voor 'tonnentjes'. Ik vraag me dat al een tijdje af maar ben er nog niet achtergekomen. Die pijpen zullen wel een soort van luchtinlaat wezen voor stoffige omgevingen aangezien ik die regelmatig ook op roadtrains ziet.

Hoi Peter, die tonnetjes heeft Frank dus al uitgelegt. :)
De pijpen zijn de zogenaamde luchthappers die er voor moeten zorgen dat de luchtfilters voldoende lucht toegevoerd kunnen krijgen.

Ik heb om twee redenen die knik in de pijpen gemaakt,
om wat Frank al aanhaalde, het weer net even iets anders is wat niet iedereen doet.
En om het opstaande gedeelte van de pijpen in de dode hoek naast de voorruiten te kunnen krijgen.
Als ik de pijpen gewoon recht omhoog had laten komen, belemmeren ze het uitzicht van de chauffeur denk ik te veel.

Dat wou ik niet hebben, krijg ik weer op mijn duvel van Piet vanwege een gevaarlijke situatie. (grapje) hahahaha.

Dat is heel netjes geworden Ruud !!!!
Ziet er echt goed uit.

Daar ben je wel een tijdje mee bezig geweest denk ik :) maar het resulaat mag er ook zeker zijn !!!!

@neonic,

Die droogtrommels zijn inderdaad luchtfilter's.
En dat ze richting de cabine zijn geknikt, tja, dat is ieder zijn smaak.
Je hebt ze netals wat Ruud ze heeft, en je hebt ze ook kaarsrecht omhoog.

Is maar net wat je zelf het mooiste vindt.
En dit is weer eens wat anders wat een ander niet heeft.

Hoi Frank, ben inderdaad het hele weekend aan het verchromen geweest.
Ging veel tijd en geduld in zitten, maar is zeker de moeite waard geweest.
Zo je ziet is het door jou geleverde verchroom materiaal geheel tot zijn recht gekomen. Ben dan ook heel blij met je hulp in deze.
Waarvoor nogmaals mijn dank. :D

Na een weekendje hard werken, grapje, is het dan toch gelukt.

Ik heb de bumper annex "zware jongens vanger" optijd af gekregen voor de meeting van 18 oktober.

Alles viel deze keer netjes op zijn plaats.
Alle materialen die binnen moesten komen waren mooi op tijd en kon in alle rust het weekend lekker doorwerken.

Hier zijn de foto's van het eindresultaat.
Allemaal even de zonnebril opzetten en kijken maar. :lol:

2iazghv.jpg

Hallo Ruud,

Poe Heeee, wat gaaf zeg, dit is echt heel mooi gemaakt !!!

Het (Volvo) petje gaat wederom af voor jou (plak)bouwkunsten hoor !!!
Echt super gaaf !!!

Onbegrijpelijk dat jij dit zo mooi hebt kunnen plakken, ik heb al moeite om een spiegeltje mooi te beplakken met chroomt-tape !!!

Hallo Ruud,

Poe Heeee, wat gaaf zeg, dit is echt heel mooi gemaakt !!!

Het (Volvo) petje gaat wederom af voor jou (plak)bouwkunsten hoor !!!
Echt super gaaf !!!

Onbegrijpelijk dat jij dit zo mooi hebt kunnen plakken, ik heb al moeite om een spiegeltje mooi te beplakken met chroomt-tape !!!

Hoi Piet,
dank je voor het compliment. :D

Het truukje dat ik veelvuldig toepas bij het werken met dit soort materiaal is het gebruik van een haardroger.
Door het materiaal te verwarmen wordt het een stuk soepeler tijdens gebruik. Ook krijg je een beter hechting van het materiaal doordat de lijm verwarmt wordt waardoor deze, in veel gevallen, beter uitvloeit en beter gaat hechten.

Het nadeel van deze truuk is dat je handen het ook behoorlijk warm krijgen. :lol:

Hoi Ruud,

Ik post niet veel in dit topic want het zou toch steeds hetzelfde zijn:
GEWELDIGE TRUCK !!
in het begin had ik mijn twijfels vanweg de grote sleeper maar het ziet er prachtig uit.
Verheug me er al op om hem in levende lijve te zien.

GreeZz Sjon

Back