Hulp gevraagd bij Tamiya QD manta ray

hallo mensen,
ik ben al langer aan het kijken wat modelbouw onder andere inhoud en ik vind het geweldig :worship: dus nu heb ik even geleden een oude Tamiya QuickDrive Manta Ray van iemand gekregen, hij komt overigens uit 1989, maar hij is wat langzaam. Dus nu wil ik er graag een nieuw motortje en een accu in zetten en later misschien het autotje verlengen omdat ik er graag een eigen gemaakte body op wil gaan zetten. Maar eerst de motor en de accu. ik heb op conrad al een geschikte accu gevonden en daar heb ik geen problemen mee met monteren enzo maar ik zoek nu een sneller motortje maar ik weet welke ik moet kopen omdat veel motoren een te grote diameter hebben, dus heeft iemand toevallig dit al eens gedaan en kan mij wijzen op een goede motor? en zou ik eventueel nog aanpassingen moeten maken via de printplaat of iets dergelijks? En het zou wel prettig zijn als het niet al te hoog geprijsd is

hier trouwens nog wat foto's van mijn tamiya (sorry voor de wat slechtere kwaliteit)

051509193752.jpg

051509194115.jpg

051509193826.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!

ziet er uit als een speed 300/280. vraag even in je modelbouwwinkel om een speed 300 motor( of 280 dus, vast iemand die dat weet). als je een beetje goed hebt ga je veel harder.

ok ik ga maar is op zoek dan! helaas weet ik niet wat voor motor hij nu heeft want ik heb hem zo gekregen zonder beschrijving of doos....:(

Dit is een beetje mijn terrein :-) zie mijn topic onderhoud-tamiya-quick-drive

Een kant en klare snellere motor voor de QD's is de Tamiya-QD-Mabuchi-RC-280-Black-Motor, hier bij een Ebay linkje:
eBay.be: Tamiya QD Mabuchi RC-280 Black Motor NEW 43013 46001 (object 350201201240 eindtijd 11-jun-09 16:57:41 CEST)

Die motor zou zo moeten passen en dan heb je geen last van het probleem dat je anders zal hebben met die lange pinion.

Als je een andere 280 motor zou kopen (samen met een pinion) ga je waarschijnlijk maar 1 van de 2 versnellingen meer kunnen kiezen (als je dat al erg vindt natuurlijk).

Hou ons op de hoogte van je inbouw pogingen, ook jou geplande verandering van de 8 penline batterijen naar een batterypack (ook 9.6volt veronderstel ik?) interesseert me wel (zal je plaats genoeg hebben?

En als je echt die QD zo wil upgraden, dan is het kogellageren altijd een goed idee.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt dunowe hiermee heb ik gelukkig geen gezeur met die lange pinion ga hem binnekort bestellen. ik ben nog aan het kijken wat of ik een accu kan vinden die in mijn QD manta ray past maar eerst de motor maar is inbouwen.

Back