Hulp gevraagd bij zoektocht naar tekeningen en boeken.

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Joop Ham, 1 jan 2014.

  1. Joop Ham

    Joop Ham

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Amersfoort
    Ten eerste wil ik iedereen hierbij een voorspoedig en Gelukkig 2014 toewensen.:p

    Voorts heb ik de volgende vragen waar ik even niet verder kom met mijn zoektocht;
    Ten eerste ben ik op zoek naar tekeningen van een doorsnede om deze van scratch af aan te bouwen. Ik heb inmiddels al diverse pogingen ondernomen maar tot nu toe zonder resultaat. Zo zijn de tekenigen van Otto Blom erg goed maar bij printen erg onduidelijk.
    Ik wil een doorsnede van 2 dekken maken op schaal 1:24 of 1:36

    Voorts heb ik een tijd geleden al bij de kombuis diverse digitale boeken besteld maar helaas hoor ik nog steeds niets .
    Ik ben op zoek naar:
    Ketting, Prins Willem
    C.J. Dik, Zeven Provinciën
    Lennart Pattersson, Rigging period ship models

    Is er onder jullie edele houtwormen iemand die mij hiermee kan helpen?:):???:
     
  2. Germt

    Germt Guest

    Aan de boeken kan ik je digitaal helpen Joop, maar ik doe dat via WeTransfer, kan ik tot 2 gb ineens versturen
    Dan heb ik je privé email adres nodig, daar kan ik het naar toe sturen.
    Ik wist overigens niet dat je bij de kombuis ook digitale boeken kon bestellen

    Indien oké, dan even je email per PB
     
  3. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Print je die dan vanuit de pdf's? Er zitten inderdaad een paar hele donkere tussen (24-00-01 en 24-00-05/06), maar de meeste anderen gaan toch wel?

    Je moet ze dan wel bij een printshop op (ik dacht) A0 formaat laten printen.

    Groet,

    Ad
     
  4. Joop Ham

    Joop Ham

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Amersfoort
    Ad en Germt,

    Allereerst dank voor de zeer snelle reactie :p,

    Germt,
    Ik heb je een pbtje gestuurd met mijn email adres. Zelf gebruik ik dropbox voor externe opslag en bestanden delen.

    Ad,
    Ja Ad, ik print ze inderdaad vanuit pdf. Ik heb inderdaad getracht de tekeningen van Otte Blom op mijn eigen printer in A4 af te drukken zodat ik ze kan samenvoegen tot één tekening. De totale maat is dan A1 maar dat is idd jammerlijk mislukt.
    Heb eens rondgevraagd om af te drukken op A0 maar dat is bij een copyshop schrikbarend duur!:sad: Ze durven rustig 24 euro per afdruk te vragen!
    Ga straks even op het net struinen om te kijken of er goedkopere alternatieven zijn:D. Misschien is plotten goedkoper?
    Of heb jij een adresje?
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2014
  5. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
  6. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Joop,

    Je zou hier eens kunnen vragen dit is bij mij in de buurt heb daar wel eens tekeningen digitaal laten maken, maar drukken hoofdzakelijk af.

    Plotgemak.nl - De online plotservice

    Misschien is het wat.
     
  7. Germt

    Germt Guest

    Boeken verstuur ik direct Joop
     
  8. Joop Ham

    Joop Ham

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Amersfoort
    Germt, dank je wel voor het snelle opsturen van de boeken. Ging bijzonder vlot:p zonder een account aan te maken.

    Wat betreft het printen, ik ga eerst eens bekijken welke tekeningen ik nodig heb en dan pas laat ik ze printen of plotten. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens lekker aan het bouwen geweest. Was het trouwens ook wel weer voor.

    Ik zal morgen even wat foto's plaatsen bij mijn vraag over verhoudingen van paard en kanon.
     
  9. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Hier vragen ze € 38,86 voor de hele set van 8 tekeningen (€ 4,42 per tekening). Dat is dan wel op relatief dun (80 grams) papier, en er komt nog verzending met PostNL bij (ze vouwen naar A4, dus zal wel in een envelop kunnen).
    Zelf geen ervaring mee, dus ik kan geen oordeel geven over de kwaliteit.

    Groet,

    Ad
     

Deel Deze Pagina