Hulp gevraagd F3K.nl voor modellen update

Johan,

Helaas, de Mini Fireworks was al grotendeels gebouwd....dus geen bouwverslag, maar erg veel bouwen is het niet hoor, kijk maar eens op de site.
Kwestie van plakken,bespannen,inbouwen en klaar!
Alleen nog electronica erin...ben erg benieuwd naar de vliegprestaties!
Maar het formaat sprak mij ook erg aan!
8)

Groetjes
Martin

venus.jpg

Ook nieuw, volgens mij de Venus DLG, het grote broertje van de Angel. Deze is met rolroeren
Te koop bij Lindinger voor € 79,90
Er zitten al 4 servo's ingebouwd (waarvan 2 in de vleugel)
venus4.jpg

Volgens mij zijn de vleugels deelbaar, en het stabilo is ook demontabel gemonteerd.
Lijkt op een prima vakantie-kistje 8)

Leon

Ziet er leuk uit, maar zouden die 2 vleugelhelften echt alleen met die schroefjes aan elkaar zitten? Lijkt me niet bestand tegen een beetje forse dlg-zwaai.
Is overigens erg goedkoop!

Lijkt me niet bestand tegen een beetje forse dlg-zwaai.
Tsja, het lijkt niet echt sterk. Maar... de Sputnik is een andere DLG met deelbare vleugels. Daar wordt de koppeling met plakband gedaan. En het houdt nog ook!

Is overigens erg goedkoop!
Nou, de Apache kost (met z'n 1,5 m) iets meer (€ 85,-), zonder servo's natuurlijk.

Dan is die Angel voor € 39,- ook leuk (iets groter en goedkoper dan de Bonsai)

Leon

Bedankt Bas. Ga hem toevoegen. Wat een prijzen 8O wordt niet leuk meer zo.
Gezien de V-stelling geen model voor jou :wink:

Ik dacht dat het aan mij lag dat alles 'goedkoper' lijkt te worden en de dlg kisten in goud aan het veranderen zijn

Justus,

Er staat op RC Groups een leuke verklaring die er op neer komt dat de vraag naar ARF of RTF DLG's
groot en groeiende is en dat er maar een paar bouwers zijn. Als je rekening houdt met de tijd
die in een DLG gaat zitten (ontwerp en bouwtijd), de kosten van de negatief mallen en dan ook
nog de gestegen materiaal prijzen (met name koolstof) valt de prijs voor een Aspirin of Sirius
eigenlijk nog reuze mee :) en dan heb je wel een topkist waar je nationaal en internationaal
behoorlijk mee uit te voeten kan. Het alternatief is zelf ontwerpen en bouwen, zoals bv Loet
en Alex doen, de kosten zijn dan wat minder en ook met een dergelijk kist kan je wedstrijden winnen
(Alex heeft er al twee gewonnen, en Loet dat komt vast wel :D )
Cheers

Bart

Maar als je alleen maar wil proeven aan een exotisch model zonder op een wedstrijd met de grote jongens mee te willen gooien.
Zeg maar zoals een straat ducati naast een race ducati staat. Blijft alleen de longshot over.

tja een Ducati :D dat zou niet verkeerd zijn.

De Longshot twee is een zeker een goed alternatief (Laverda ?)

Je kan ook kijken of je een B-keuze Aspirin op de kop kan tikken
of alleen een vleugel kopen.

De FW3 is in de aanbieding en volgens sommigen beter dan de FW4.

en Alex is ook zeker niet duur met zijn Twisters (maar misschien dat de prijs
inmiddels omhoog is gegaan na zijn winst in Zoetermeer 8) )

Cheers

Bart

Een Alex Twister is zeker een interessante optie, en een losse vleugel kopen is ook leuk maar om met motormetaforen te blijven spelen...een duc is erg leuk en ik hoef er met Suzi niet achteraan te gaan op het circuit maar in het nederlandse verkeer is het gat zo groot abosluut niet (integendeel....)

de materiaalverzamelaar zei:
en Alex is ook zeker niet duur met zijn Twisters (maar misschien dat de prijs
inmiddels omhoog is gegaan na zijn winst in Zoetermeer 8) )

Bart

De prijs is gelijk gebleven maar het model word alleen nog met koolstof D-doos uitgevoerd vanwege de smalle tippen die bij een kevlar versie te slap zijn. Prijs 350 Euro en dat is toch gauw 100 euro goedkoper als de Sirius en Salpeter. Er zit inmiddels wel al een maand wachttijd op want de zaken gaan goed.

Glider_Jan zei:
Alex Hoekstra zei:
In principe gaat het model niet in de verkoop al kan het zijn dat ik er één of twee voor vrienden bouw.

Hoi vriend,

Moet jij eens opletten hoeveel vrienden je plotseling hebt. :D :D

Niets veranderlijker dan een mens. En het is fijn te weten dat ook DLG-ers menselijk zijn. Misschien toch maar eens komen koekeloeren.

Back