Hulp gevraagd met prusa i3 in sittard

Discussie in '3D Printen' gestart door Arpione, 22 jul 2015.

  1. Arpione

    Arpione

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    316
    Locatie:
    Sittard-Geleen
    Hallo kenners,
    Ik heb via marktplaats een prusa i3 overgekocht en ik moet bekennen dat het allemaal net iets moeilijker is dan ik had gedacht. Ter info: ik ben docent ict en normaal vind ik mijn weg wel in deze dingen maar nu loop ik toch vast en weet even niet waar ik moet beginnen met zoeken.
    Wat is er aan de hand:
    Toen ik hem net had heb ik een paar dingen geprint met een rol pla die ik erbij heb gekregen.
    Dat ging prima. Maar sinds een tijdje print hij niet goed meer.

    Ik heb niks aan de instellingen gewijzigd en toch hecht de eerste laag niet goed en krult op.
    De prusa heeft een heated bed met een glasplaatje met kafton tape. Het bed wordt goed warm en de kafton tape heb ik al een paar keer vervangen. Zonder resultaat, helaas.

    Ik heb het idee dat de nozzle verstopt is omdat de eerste streep pla die hij extrude naar een kant meteen opkrult. Als hij begint te printen lijkt het wel alsof hij na een paar laagjes de eerder geprinte laagjes aanraakt met de printkop en dan trekt ie hele stukken werkstuk van de plaats en achter zich aan.

    Is er iemand in de buurt van sittard die zo aardig wil zijn om eens een keertje wat tijd vrij te maken en met mij hier eens naar te kijken? Eventueel de printkop samen eens schoon te maken en opnieuw te calibreren?

    Ik wil dit in de toekomst natuurlijk zelf allemaal kunnen doen, maar ik moet het gewoon eens een keertje gezien hebben.

    Ik heb inmiddels heel google al doorgezocht en daar vind ik allerlei suggesties.
    Momenteel zit er de standaard j-head hotend met direct drive feed op.
    Een van de suggesties is een bowden extruder en e3d v6 hotend te plaatsen, maar voor ik er een hoop geld tegenaan ga gooien zou ik het fijn vinden als iemand me kan vertellen of dat zin heeft, en hoe ik dat, in geval dat zo is, het beste kan doen.

    Ik weet dat de open-source 3d printers vooral veel leeswerk vragen, en ik ben niet te lui om dit erin te investeren, maar ik zou een handje hulp zeer op prijs stellen!

    Sorry voor het lange verhaal, en voor degene die wil helpen, alvast bedankt voor de moeite!
     
  2. G-Force-1

    G-Force-1

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Dinteloord
    Print je nog steeds met dezelfde rol filament? Hier kan nl verschil in zitten.
    Heb je de afstand van je heatedbed en je hotend goed ingesteld, hier moet net een papiertje "slepend" tussen door kunnen. Dit moet je iedere keer controleren als je het glasplaatje opnieuw monteerd of als je de printer verplaatst.
    Zijn de instellingen in je slice programma gewijzigd? En dan voornamelijk de ( eerste )laag hoogte.

    Hans.
     

Deel Deze Pagina