Hulp gevraagd met prusa i3 in sittard

Discussie in '3D Printen' gestart door Arpione, 22 jul 2015.

  1. Arpione

    Arpione

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    316
    Locatie:
    Sittard-Geleen
    Hallo kenners,
    Ik heb via marktplaats een prusa i3 overgekocht en ik moet bekennen dat het allemaal net iets moeilijker is dan ik had gedacht. Ter info: ik ben docent ict en normaal vind ik mijn weg wel in deze dingen maar nu loop ik toch vast en weet even niet waar ik moet beginnen met zoeken.
    Wat is er aan de hand:
    Toen ik hem net had heb ik een paar dingen geprint met een rol pla die ik erbij heb gekregen.
    Dat ging prima. Maar sinds een tijdje print hij niet goed meer.

    Ik heb niks aan de instellingen gewijzigd en toch hecht de eerste laag niet goed en krult op.
    De prusa heeft een heated bed met een glasplaatje met kafton tape. Het bed wordt goed warm en de kafton tape heb ik al een paar keer vervangen. Zonder resultaat, helaas.

    Ik heb het idee dat de nozzle verstopt is omdat de eerste streep pla die hij extrude naar een kant meteen opkrult. Als hij begint te printen lijkt het wel alsof hij na een paar laagjes de eerder geprinte laagjes aanraakt met de printkop en dan trekt ie hele stukken werkstuk van de plaats en achter zich aan.

    Is er iemand in de buurt van sittard die zo aardig wil zijn om eens een keertje wat tijd vrij te maken en met mij hier eens naar te kijken? Eventueel de printkop samen eens schoon te maken en opnieuw te calibreren?

    Ik wil dit in de toekomst natuurlijk zelf allemaal kunnen doen, maar ik moet het gewoon eens een keertje gezien hebben.

    Ik heb inmiddels heel google al doorgezocht en daar vind ik allerlei suggesties.
    Momenteel zit er de standaard j-head hotend met direct drive feed op.