Hulp gevraagd voor externe discharge bank icharger

Nee ben niet met vakantie (helaas) gewoon druk. En heb nu net alle reacties gelezen en brutus zijn reactie klopte dat ik geen mogelijkheid had om de accu's leeg te vliegen.
Bedankt allemaal voor de reacties en zal er nog even goed naar kijken. De rede dat ik geen reactie gaf was omdat ik geen melding kreeg dat er gereageerd werd.. dus sorry daarvoor.
2016-07-24 20.41.51.png

Ik zat zelf aan zoiets te denken en een aantal van deze aan elkaar te verbinden.
Weet alleen niet of dit dan in serie of parallel moet. Zou dit een optie zijn voor mij?
Mvg
Michel

Misschien kan je een paar halogeen lampen parallel schakelen en daarmee ontladen tot je in de buurt van de 3,8 zit. Dan kan je de rest met je lader doen.

Zo iets als dit

Dat is inderdaad een mooie oplossing thanks voor het delen. Even wat meer informatie over vinden en de kans is groot dat ik voor zoiets ga

Die weerstanden kun je ook gebruiken, wel heb iets andere waarden nodig dan de getoonde. Bijvoorbeeld 2x 8 Ohm , die je parallel gebruikt (voor ~6A ontlaadstroom).

Let wel dat je een flink koelblok nodig hebt om die weerstanden te koelen, anders worden ze veel te heet en branden ze geheid door. Dat koelblok is waarschijnlijk veel duurder dan de weerstanden zelf.. (nu weet je waarom deze zuinige Hollander halogeenlampen gebruikt).

Hahaha.. ja dat is zo. Heb nu meerdere opties qua ontladen. Nu degene zoeken die het beste bij mij past.
Denk dat ik inderdaad voor de halogeen optie ga. Aangezien die goedkoop zijn en de action hier bijna om de hoek is.

In ieder geval bedankt voor het advies.

Back