Met alle respect en medeleven voor het verlies... Waarom wordt hier meteen de schuld op de naza gestoken? Als ik het topic doorlees (en dan enkel de laatste 5 pagina's), zie ik dat er toch al de nodige issues zijn geweest bij het bouwen, is er misschien ook niet echt genoeg nagedacht bij de keuze van de onderdelen etc...
Als je motorsteunen al zoveel last hebben van het vermogen, kan het net zogoed zijn dat de naza in de war geraakt, of trillingen, of een storing op de signaalkabels, magnetisch veld, etc... Een combinatie van dikke motoren, dikke lipo, naza, cheap-ass esc en alles op elkaar gepropt in een frame kan niet anders geven dan problemen.
Een FPV set heb ik hier nog liggen, maar ik had veel last van storing en een veel te kort bereik.
Dit zegt voor mij genoeg om het niet (enkel) op de naza te steken!
Dit verhaal krijgt een abrupt einde. Ik testte zondagavond of de motoren de juiste kant op draaiden, dat was het geval.
Nooit testen met props!!! Alweer iets wat had vermeden kunnen worden.
Ok, het ding is weggevlogen out of control, maar om dan de schuld enkel op de naza alleen te steken vind ik nogal kort door de bocht. Zelf heb ik ook 3 naza's, al vanaf één van de eerste releases. Deze zijn gemonteerd op een TBS discovery, en 2 F550's, allemaal met GPS. De F550 hebben beiden een gimbal en ik heb eigenlijk nog maar 1 probleem gehad, en dat was dat RTH raar deed op mijn TBS. Na een firmware update werkt dit ook perfect normaal. (+ er zat redelijk wat vuiligheid op het signaal van/naar de TBS Core).
Ik denk dat de ervarenheid in bouwen, keuze van de onderdelen en plaatsing veel meer belang heeft dan enkel zeggen dat Naza rommel is.
Dit is puur mijn persoonlijke mening en ik vind het vanzelfsprekend zeer jammer dat een model verdwijnt aan de horizon. Ik kan aan de andere kant alleen maar hopen dat het op een veilige plaats is neergekomen en dat er geen schade aan mens of dier is.