hulp gezocht hk 450 pro tt

Hallo,

Sinds kort heb ik een HK 450 pro tt gekocht.
De belangrijkste onderdelen vervangen met align onderdelen.
Alleen krijg ik de tuimelschijf niet goed afgesteld.
Nu wilde ik vragen of er iemand is die in de buurt van gouda woont
die mij daarmee wil helpen.

groeten, Erik

Edit: het is inmiddels gelukt, ketnet bedankt voor de info
 
Laatst bewerkt:
altijd van onder naar boven werken ttz: eerst de servos mooi 90°, dan correcte lengte vd hevels, dan moet de swash mooi recht zijn, dan weer omhoog, hevels correcte lengte, dan zouden de mixers mooi vlak moeten staan enz tot de bladegrips.
op midstick moet je swash op 0° staan. als je dan full+ en full - doen moeten deze gelijk zijn, dan zit je perfect in het midden!
die uitslag moet je regelen in je swash AFR, (futaba) niet met trims.
 
Met dank aan de uitleg van ketnet en wat aanklooien is het alsnog gelukt.
De servo armen stonden niet 90 graden.
De hevels van de swash naar de mixers waren veeeeel te lang wat resulteerde
in7 graden negatief en ruim 15 positief.
Na 16 slagen in te hebben gekort is hij goed, ik heb nu +9,5 / 0 / -9,5
Ik heb nu alleen geen idee hoe de vorige eigenaar ermee heeft kunnen vliegen.
Nogmaals bedankt ketnet.
 
koop nooit een hk heeft daar erg veel last van

Wat is dat voor onzin? Zit em puur in de netheid en kunde van degene die de heli voor het eerst in elkaar zet.

Als je de volgorde die Ketnet beschrijft aanhoud dan maakt het dus geen zak uit of het een HK of Henseleit is...
 
Wat is dat voor onzin? Zit em puur in de netheid en kunde van degene die de heli voor het eerst in elkaar zet.

Als je de volgorde die Ketnet beschrijft aanhoud dan maakt het dus geen zak uit of het een HK of Henseleit is...
inderdaad, ik heb m'n HK nu gewoon goed. ok, hij bestaat voor 90% uit align onderdelen maar dan nog
 
Waarom moet ie dicht ?
als we allemaal de threads gaan sluiten, dan wordt het een dooie boel !

zijn meer mensen die misschien dit probleem gaan krijgen., zou handig zijn als dan de thread open is. ;)

koop nooit een hk heeft daar erg veel last van
Beetje kort door de bocht, enigen uitleg zou mooi zijn,
daar het al gegeven is ...

EDIT ik kijk nu op mijn eigen reply terug , wat een ouwe zeikerd ben ik zeg :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal me verbazen als die fly fly uberhaubt ooit aan een heli gesleuteld heeft of heeft afgesteld. Laat staan ermee gevlogen aangezien hij geen idee heeft waar hij over praat met dit soort opmerkingen...

@ TS..

En nu lekker vliegen met dat ding! Tenminste als het weer wat beter word.. :(
 
Oke, HK heeft niet de beste naam binnen de wereld van de rafiografische heli's. Maar ik heb er al wat versleten en net zoveel gebouwd, "niks mis mee".

Inderdaad wat kritisch zijn in de afstelling en je kunt er fantastisch mee vliegen. Vandaag de dag ga ik nog steeds met regelmaat vliegen meet een body die een HK frame heeft.

Ene veel plezier met je heli :D
 
Die HK450 van mij zit ook in een schaalromp:

w12teq.jpg



28gzifp.jpg


Vliegt perfect
 
jep, die van mij ook :D, in een schaalromp van hobbyking.

hier een foto:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
No problem dude!

Met dank aan de uitleg van ketnet en wat aanklooien is het alsnog gelukt.
De servo armen stonden niet 90 graden.
De hevels van de swash naar de mixers waren veeeeel te lang wat resulteerde
in7 graden negatief en ruim 15 positief.
Na 16 slagen in te hebben gekort is hij goed, ik heb nu +9,5 / 0 / -9,5
Ik heb nu alleen geen idee hoe de vorige eigenaar ermee heeft kunnen vliegen.
Nogmaals bedankt ketnet.
 
blij dat ie vliegt!
maar mag ik je e tip geven?
Kijk eens voor een goede GELE kap, die zijn echt het beste zichtbaar,
je zal zien, je zal meer op je gemak zijn qua zichtbaarheid!
 
blij dat ie vliegt!
maar mag ik je e tip geven?
Kijk eens voor een goede GELE kap, die zijn echt het beste zichtbaar,
je zal zien, je zal meer op je gemak zijn qua zichtbaarheid!
bedankt voor de tip, ik heb hier nog een gele glasvezel kap liggen van een 450 kloon die ik nooit ben gaan opbouwen, zet ik die er op tot de kap die ik bij hobbyking heb gezien er is. die is bij toeval ook geel :D
 
Nintendodoterk, heb je ook nog een andere vliegplek dan die voortuin? Ben er niet bepaald voorstander van om op openbare plaatsen te vliegen, zeker als je nog beginnen bent.
Misschien overbodig maar hier staan wat tips met betrekkin tot veiligheid
http://www.modelbouwforum.nl/threads/veiligheid-en-rc-helikopters-regels-tips.121001

uiteraard heb ik die, op de club of een weiland bij me in de buurt.dit was even om foto's te kunnen maken. ik laat me heli er weleens "hangen" om te stellen/testen na (weder)opbouw.het vliegen zelf lukt best goed hoor inmiddels, heb bijna een jaar met veel plezier met m'n blade sr gevlogen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top