Hulp gezocht: keuze model als geschenk

Hallo iedereen,

Ikzelf verdiep me eigenlijk enkel in heli's, maar m'n pa is momenteel met een vliegtuig aan het leren vliegen. Hij heeft zelf een Protech Azuro dat hij nu gebruikt als lestoestel maar zou graag ook een electro vliegtuig hebben. Onder andere voor het gemak en omdat er elke dag met elektro mag gevlogen worden op de club (in tegenstelling tot nitro dat slecht op 3 specifieke dagen mag).

Hij is momenteel nog in het stadium dat men zijn vliegtuig in de lucht brengt voor hem en ook land in zijn plaats, het rondvliegen op zich lukt al behoorlijk.

Ik zou graag voor vaderdag een elektrotoestel cadeau doen, maar weet absoluut niet welk te kiezen. Ik dacht eerst aan de Easystar, maar aangezien het de bedoeling is dat hij met rolroeren leert vliegen lijkt dat dat geen verstandige keuze. Het toestel moet "makkelijk" bestuurbaar zijn, maar moeilijk genoeg zodat hij er effectief iets van leert (als je begrijpt wat ik bedoel).

Indien jullie mij wat raad zouden willen geven...

Alvast bedankt

Ik zou zeker voor een minimagister gaan!
Zeer goedmoedig en voor het leren landen is hij perfect omdat hij heeeeeel langzaam gevlogen kan worden, ik had het landen in 2 keer onder de knie!
Echt een prachtig vliegtuig voor zijn geld en je kan hem genoeg opvoeren om er een beetje acrobatics mee te kunnen in een later stadium.

Als ik deze jongen zo lees lijkt mijj de minimag niet de eerste keus.

Kijk eens naar de normale Magistar, of mischien is het leuk om alvast vooruit te denken, en een laagdekker te nemen?

Wat is er tegen de minimag? Zit in dezelfde klasse als de easystar hoor..

De magister is leuk, maar gelijk ook fors duurder..

Waarom geen Easystar met rolroeren
Bij ons in de club hebben ze er genoeg van met rolroeren.
vliegt perfect voor iemand als uw vader die pas begint
Het kan tegen een stootje en als hij beschadigt is dan heb je nog steeds
duktape en hij vliegt weer.

gegroet Wil..........................

Ik heb een vriend een jaar geleden een 'doosje plankjes' gegeven de Easy street van balsa craft. hij is een tijdje zoet geweest met bouwen het is ondertussen ingevlogen door iemand anders. Naderhand is hij ook komen vliegen op de club en ondertussen heeft hij 2 toestellen onder de knie maar die easy street daar is hij bijzonder spaarzaam op.

Val

Multiplex Space scooter.

Met rolroeren. Hoog fungehalte.
Kan net als de easystar veel hebben.
Met het juiste motortje is dit te vliegen met nagenoeg elke wind.

Zoek maar eens op Space Scooter.

Dank jullie voor de reacties, de meningen lijken wel wat verdeeld :D

Laat ik nog een enkele andere "eisen" vooropstellen, ready to fly en ongeveer hetzelfde budget als wat een easystar zou kosten...

Dus dan blijven er over:

- Mini Magister

- Easystar mét rolroeren (deze moeten er dan zelf ingebouwd worden veronderstel ik? Ik dacht nochtans ergens gelezen te hebben dat rolroeren op een Easystar geen tot weinig effect zouden hebben... :?: )

- Space Shooter (is deze wel geschikt om te leren vliegen, vleugels liggen lager dan bij een cesna model, is hij dan niet moeilijker te besturen?)

Reacties nog steeds welkom, want ik ben er nog steeds niet uit...

cessna 182 van Hype.

Is alleen wel van piepschuim, dus bij een flinke crach zal je moeten plakken.

Maar voor de rest is het één perfect en leuk vliegend model, ik heb er al heel erg lang veel plezeier van.

Hier kan je kijken wat ik bedoel. http://www.rchobby-online.nl/

Word geleverd met een 4 kanaals zender en alle toebehoren...alleen nog laden en vliegen maar.

GWS slowstick

GW_SLOWSTICK-EPS300C.jpg

linkje klikje ;-)

'k ben hier mee aan 't leren vliegen, goed voor te beginnen.
alleen nog een kristalpaar bestellen, hij is ook niet zo duur

Ik zou voor de minimag gaan omdat:
Het meer op een echte branstof kist lijkt ( kwa reacties in de lucht).
Verder zie ik dat hij bezig is met vliegen en nog niet aan landen is toegekomen, de minimagister valt heeeel langzaam te vliegen en het landen gaat als vanzelf, daarom denk ik dat de minimag in dit stadium ( het leren vliegen en landen) de beste is omdat het een mooi robust vliegtuig is voor weinig geld met een zeer goedmoedig vlieggedrag.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik mij een beetje verkeerd heb uitgedrukt. Met RTF bedoelde ik niet een volledige set, m'n pa heeft namelijk al een degelijke zender (mx-12). Ik doelde meer op ARF, dus een kistje dat gebouwd is (en bij voorkeur inclusief het merendeel v/d elektronica zoals motor, regelaar, servo's,...). Wat betreft het materiaal, piepschuim of een gelijkaardig product (de Easystar is ook van piepschuim niet?) zou volgens mij ideaal zijn aangezien je dat snel weer kan plakken en verder vliegen...

Een slowstick is niet waar ik naar op zoek ben, hij heeft trouwens al een gelijkaardig iets (Protech Butterfly). Helaas is daar "amper" mee buiten te vliegen, zeker als beginner, de wind blaast dat model zonder pardon weg.

Ik ga die Mini Magister eens van naderbij bekijken, met een meter spanwijdte is hij volgens mij groot genoeg om in de wind te kunnen vliegen en klein genoeg om handig te zijn (kwestie van vervoer dan, zou ook ideaal zijn om mee op vakantie te nemen nadien). Heb je toevallig een linkje met interessante info hierover (draadje in een forum bv?).

Andere suggesties (of instemmende reacties over eerder voorgestelde modellen) nog steeds welkom, vaderdag is pas volgende maand dus heb nog wel even de tijd om erover te denken :wink:

Nog een bijkomende vraag, en ik richt mij nu op de minimag maar de vraag telt ook voor evt. andere vliegtuigen: Kan hij op een grasveld landen/opstijgen?

Ik vraag dit omdat ik mij kan voorstellen dat een "kleiner" model (in vergelijking met de Azuro die hij nu heeft) ook een kleiner landingsgestel/wielen heeft en zodoende misschien wel problemen met bovenvermeldde vraag :roll: :?:

Ik heb dus een minimag en hij wil overal van gras opstijgen ( tuin, berm, voetbalvelden, iets hoger gras)
Behalve bij mij op de club , daar blijft hij aan de grond "plakken"
Zelfs met de hand lukt het dan niet om hem voort te duwen , ik weet niet hoe het komt maar het lijkt of het altijd natte gras van onze club en de klei grond hem vast houden.
Het is me een keer gelukt om bij ons op de club op te stijgen toen het de hele week droog was geweest.
Of te wel, grondstart met minimag lukt in goede condities.
Verder staat er een lang draadje met info over de minimag op dit forum en op rc groups ( zoeken op minimag) en voor verdere vragen mag je altijd bij mij aankloppen :lol:

Ps ik denk dat met een staartwiel een grondstart bij mij op de club wel moet lukken omdat het gras dan geen vat meer heeft op de schuimen staart.
Hij is trouwens niet gemaakt van piepschuim maar van robust ellapor, en hij is zeer makkelijk in elkaar te zetten.

Trouwens als ik dit zo lees lijkt het wel of ik de fabrikant ben, al die goede woorden, maar ik ben er gewoon erg over te spreken!

Noah zei:
Minimag of Spacescooter :)

Als je een ARF wilt.....dan ben ik het hier helemaal mee eens.

Je vroeg ook of je ermee op het gras kan opstijgen, idd als het gras goed is geschoren, of als je een fietsbel erop hebt zitten, want dan heb je ook genoeg POWER om de lucht in te komen.

Back