hulp gezocht vliegwiel probleem

hallo.
ik heb op mijn hellfire nu de jvd koppeling met 4 schoentjes.
jvd 34mm ( die heb ik )
nu is het probleem dat ik het wiel van me startbox niet tegen mijn vlieg wiel krijg.
er zit ongeveer 4 a 5 mm tussen

ik heb geprobeerd de motor steunen weg te halen maar dat werkt niet want dan gaat het blokje scheef liggen door het trekstarter huis.
is er een groter formaat vliegwiel of is er een andere oplossing die ik niet zo gouw zie?
ik heb trouwens een gm nitrobull 28

hoop dat iemand me een goude tip kan even.
gr ymro

Inderdaad trekstarter weggooien en een gewone "backplate" er op.
Haal ook de eenrichtingslager van je trekstarter er af dan kan die al zeker niet blokeren.

Als je er dan nog niet komt kan je ook het gat in het chasis iets groter maken zodat het wiel van je startbox wat dieper komt.

Met groter maken bedoel ik millimeters niet meer dan dat,heb ooit eens een kerel gezien die had het bijna 2 cm groter gemaakt,2 rondjes op de baan en z'n chasis was een banaan :schrik:

JVD maakt bij mijn weten geen groter formaat,op de nieuwe serpent cobra 2.0 zit wel zo een zelfde koppeling met een groot vliegwiel dus is dat mischien ook een optie.

Ik heb hier hetzelfde "probleem" , maar dan op mijn lrp s8-bx.
Het zou kunnen, dat het vliegwiel van jvd kleiner is, dan het originele.
Ik heb het gat in de bodemplaat wat vergroot. Nu past het wel.

jaa die dichte backplate zocht ik ook.
maar geen winkel kan hem bestelllen :s
ik heb de 36mm varriant besteld.
dakje mensen!

Een Hellfire en startbox betekenen per definitie een 36mm vliegwiel.....

Met een kleiner vliegwiel kom je door de opbouw met losse motorplaat met daarop weer steuntjes gewoon niet weg. Het vliegwiel hangt dan te hoog en je startwiel kom er niet goed bij.

Alleen een dichte backplate lost het niet op , je hebt sowieso de 36mm nodig als je niet je halve bodemplaat wilt vergallen.

Heb het een en ander aan ervaring met een Hellfire ;-)

ik heb gister een deel van me oude backplate afgevijlt. nu past hij wel.
ook heb ik een 36mm besteld.
nu moet het goed gaan.
morgen komt het als het goed is binnen en kan ik het monteren.
tnx voor de tips

heb eensdiamete van het wiel van de startbox moeten verkleinen om er bij te kunnen. Is die diameter overdreven groot of zo? Ik deed dat vooral liever dan het chassis uitvijlen, maar in praktijk is beiden nodig geweest.

Maak je ze zelf lager.
Zorgen dat je ze goed vlak inspant en dan lager maken. Je wilt geen spanning op het carter van de motor.

Maak je ze zelf lager.
Zorgen dat je ze goed vlak inspant en dan lager maken.

Als je geen freesbank hebt is dat makkelijker gezegd dan gedaan, ik denk dat je met wat zoeken ook wel optionele motorsteunen kunt vinden.

Klopt maar zonder lukt ook. Netjes inspannen in de bankschroef, op de hoogte wat je er af wilt hebben en dan met een scherpe, zoete vijl aan de gang.

M'n starterbox pakt m'n vliegwiel wel, maar ik dacht misschien toch wat beter, want zie altijd rubberdeeltjes van de rubberwiel in de startbox los gaan. Misschien is dat normaal?
Tankje leeg maken
Motor klinkt veel beter met de nieuwe filter i.pv. de stock filter. Motor ademt beter

Als je stukjes rubber ziet is het natuurlijk aan het slijten.

Misschien dat je met een nieuwe roller erin al klaar bent.

Back