hulp inrijden nieuwegein

hallo allen,

ik heb sinds vrijdag een kyosho inferno mp7.5 sports 3.
nu heb ik hem als stationair laten lopen een tankje.
toen ik erna wou gaan inrijden kreeg ik hem nietmeer aan de praat ondanks dat ik mijn gloeplug 5 uur had opgeladen(zoals vermeld stond op de gloeiplug).
ik dus snel gister om half 5 naar de winkel toe voor de zekerheid maar even een nieuwe gloeiplug gehaald.
thuis aangekomen plug opgeladen.
volgende dag(vandaag zondag 26/10/2008 ) dacht ik ik ga het weer eens proberen weer niks.
ik dus handleiding erbij gepakt en alles ingesteld zoals het in de handleiding stond.

mocht allemaal niet baten.
de laatste keer dat ikzelf mijn auto had afgesteld was 4 jaar geleden en die carb was anders.

nu ben ik opzoek naar iemand uit nieuwegein die mij kan helpen met de auto afstellen voor het inrijden.

mvg marco

Gloeiplug opladen? En 5 uur opladen zoals op de gloeiplug stond? Je moet de accu in je gloeiplugsteker/driver opladen waarin je je gloeiPLUG insteekt. Hoe lang dat duurt hang af hoeveel mAh je accu is in die driver/steker en hoesnel je hem laadt.

jah dat bedoelde ik de gloeiplug driver ofzoiets weet niet hoe dat genoemd wordt en jah op de gloeiplug driver stond 4/5 uur opladen bij 500mah de lader die erbij zit is 600mah dus leek me 4 uur zat(dat is het dus niet)

heb hem afgelopen nacht hele nacht aan de lader gehangen en die werkt nu naar behoren niets mis mee.

gloeiplug driver is geloof ik 1800mah

Controleer eens de werking van de plug als je hem los in de driver steekt. Los van alle andere problemen die voor opstartproblemen kunnen zorgen en die al heel vaak hier staan op het forum ga ik er vanuit dat je daar dan al gekeken hebt.

het ligt puur aan de afstelling van de auto dat weet ik wel met zekerheid te vertellen.

heb hier 2 gloeipluggen liggen en beide werken ze als ik ze direct in de driver doe(dus als ze uit de auto/cylinderkop zijn)

hij heeft gelopen.
tankje stationair
daarna wou ik de procedure toepassen die in de motor handleiding stond.
ik alles zo afgestelt en hij wil nietmeer aan de praat raken.
heb toen alles weer terug gezet naar de orginele instellingen en nu doet hij het nogsteeds niet.

draai de plug er even uit en kijk of hij niet verzopen is, dan ff op zijn zij de bradstof eruit schudden. meestal voel je dit ook al doordat de trekstarter zwaar gaat

ja ik weet wat je bedoeld met verzopen zijn datje dat kan voellen dan lijkt het net alsof de compressie mega hoog is.

het enige waar brandstof uit loopt als ik hem op ze zei houd is de uitlaat

bij het eerste tankje stationiar kan het zijn dat er wat heel fijn ijzer vijlsel in de plug is gaan zitten. dit komt door het slijten van de cilinderwand tegen de cilinder. koop gewoon een gloednieuwe plug en stop deze erin.
ook was het de laaste dagen erg vochtig. dus afwijkende afstellingen.

ja ik weet wat je bedoeld met verzopen zijn datje dat kan voellen dan lijkt het net alsof de compressie mega hoog is.

het enige waar brandstof uit loopt als ik hem op ze zei houd is de uitlaat

bij het eerste tankje stationiar kan het zijn dat er wat heel fijn ijzer vijlsel in de plug is gaan zitten. dit komt door het slijten van de cilinderwand tegen de cilinder. koop gewoon een gloednieuwe plug en stop deze erin.
ook was het de laaste dagen erg vochtig. dus afwijkende afstellingen.

heb al nieuwe plug geprobeerd en dat hielp ook niet
heb hier 2 gloeipluggen liggen en beide werken ze als ik ze direct in de driver doe(dus als ze uit de auto/cylinderkop zijn)

probeer je motor eens te starten door eerst de koelkop en motor-huis op te warmen met de haardroger (fohn).

zorg dan dat de motor op de fabrieksinstelling staat

zorg voor een nieuwe plug (die heb je blijkbaar al)

maak dat je accu's allemaal opgeladen zijn.

zet bij het starten de gasschuif wat meer open door je trim of vraag iemand om wat pulserend gas te geven terwijl jij aan de trekstarter trekt.

lukt dit allemaal niet, dan zou ik je wagen meenemen naar de shop waar je hem gekocht hebt.

alvast succes

groetjes, nitro

Laatst bewerkt:
heb dit alles al geprobeert, heb namelijk al eerder succesvol gereden met nitro auto's.

dus de zal maar zeggen ''trucjes'' die ervoor zijn heb ik al uitgevoerd, en dat met die fohn heeft geen zin want als ik benzine in de carb gooi dan slaat hij na 15cm trekken in 1x aan.

ik denk dat het echt puur om de stelschroeven gaat op de carb.

het liefste zou ik in contact komen met nitro rijders uit mijn omgeving zodat ik weer een her-entree in de hobby kan maken en alles dus weer onder de knie kan krijgen.
het liefste iemand die mijn auto niet afstelt maar mij uitelegt(niet via forum) hoe ik het beste/makkelijkste men auto kan afstellen en dat hij er dan bij staat en kijkt of het goed gaat

Blaas anders net voor je hem start op de slang die van je uitlaat naar de tank loopt. waarschijnlijk trekt hij de brandstof nog wat moeilijk aan. Sluit ook tankdop goed af dus ff na tanken klepje goed aandrukken

Soms zitten de problemen daar waar je ze niet verwacht.....Heb het ook weleens gehad dat mijn Savage niet aan de praat te houden was; moeilijk te starten en liep niet langer dan 3 sec. (met of zonder gloeiplugaccu erop). Uiteindelijk bleek dat de backplate van de motor (LRP Z.28 ) was los getrild en hierdoor ontstonden er compressie problemen. De fabrikant was blijkbaar vergeten hier borgmiddel toe te passen. Dit is iets wat je niet zomaar kan zien totdat je de motor demonteerd en voelt dat de schroefjes van de backplate met trekstarter los zitten.
Succes, niet opgeven...de aanhouder wint ;-P

ben gister terug naar de winkel gegaan, en staat daar nu totdat ze hem gemaakt hebben.
de beste man in de winkel vond hem ongerelmatig lopen en dahcht dat het aan de tank lag. dus nieuwe tank erop en nogsteeds hetzelfde probleem.

ook kon de man in de winkel 1,2,3 niets vinden en wou even op ze gemak kijken
morgen krijg ik hem weer terug als het goed is.

mocht ik dan weten wat er nou aan de hand mee was dat hij alles weigerde, zal ik jullie dat zeer zeker niet onthouden.

je moet je gloeiplug eruit halen en dan de motor doorblazen met nitro en dan de plug terug doen dan zou hij moeten starten zo heb ik hem na een jaar niet starten (savage 3.5) ook weer aan de praat gekregen

succes

En dat was? Lijkt me dat de verkoper van die Modelbouwtoko dat wel gezegd had of niet?
nee hij wist ook niet wat ermee was hij heeft zo ongeveer alles aan de motor vervangen wat er te vervangen valt en loste niets op.
verder heb ik geen informatie gehad wat er nou mee was.

er was niets maar tog ook iets met de auto.
iets: hij liep onregelmatig.
niets: oorzaak was niet te vinden ook niet door de winkel

oplossing: nieuwe motor erop, waarschijnlijk fabrieksfoutje

Back