hulp met afstellen turnhout belgie

zijn er mensen uit de buurt van Poppel (bij turnhout belgie) die zich geroepen voelen om mij op weg te helpen met het afstellen van mijn trex 600e en het instellen van mijn futuaba t8fg.
Nu ben ik al een paar keer langs geweest bij een modelvliegclub en daar zijn ze wat dat betreft toch nog een beetje terughoudend.
Daar zeggen laat hem maar instellen waar je hem gekocht hebt en als j e dan komt vliegen kunnen we je verder bijstaan.
Ik wil toch niet onbezonnen beginnen en zou graag willen dat mij hier in het begin iemand mee bijstaat die hier al ervaring mee heeft.

Laatst bewerkt:
Allereerst, dank voor de extreem duidelijke topictitel.
Iedereen ziet meteen wat je bedoelt, en wat je wilt ;-)

Pas dit ff aan aub naar iets wat wel een beetje op je post slaat..

Qua club, ik kan het me wel een beetje voorstellen.
Als je geen lid wilt worden, maar wel alles in wilt laten stellen vraag je eigenlijk 1 a 2 uur van iemand zijn vrije tijd, en als je zo een man of 10 hebt vlieg je bijna niet meer

Daarom vragen ze of je het af kan laten stellen bij degene waar je het gekocht hebt...

Wordt je lid zal het vast een ander verhaal worden, dan is die 1 a 2 uur insteltijd niet "weggegooid"

Je bent ook niet de enige beginner die hier rondsnuffelt..
Lees eerst de algemene sticky een keer door voor de basis
Probeer eens iets zelf op je zender
Zodat als je eenmaal naar iemand toegaat je ook gericht iets kunt vragen

Hier dus:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Helivliegen is de techniek kennen, weten waar je mee bezig bent, en niet denken "dat gaat wel" als je het niet zeker weet.
Zeker de 450 en groter zijn dan gewoon koppensnellers

Laatst bewerkt door een moderator:
Qua club, ik kan het me wel een beetje voorstellen.
Als je geen lid wilt worden, maar wel alles in wilt laten stellen vraag je eigenlijk 1 a 2 uur van iemand zijn vrije tijd, en als je zo een man of 10 hebt vlieg je bijna niet meer

Daarom vragen ze of je het af kan laten stellen bij degene waar je het gekocht hebt...

Wordt je lid zal het vast een ander verhaal worden, dan is die 1 a 2 uur insteltijd niet "weggegooid"

Jij bent best wel helderziend moet ik zeggen.. om uit zijn tekst te halen dat hij niet lid van een club wilt worden. ;)

Grotendeels wel met je eens, dat het niet zomaar even afstellen is...

Ik denk dat je het beste op forums kan gaan zoeken naar groepjes heli vliegers bij jouw in de buurt, of een Heli vereniging.. reguliere clubs daar zitten vaak weinig heli vliegers.

wil wel deglijk lid worden van een club dus daar ligt het probleem niet.

en heb wel degelijk het forum al doorgelezen.
Wou gewoon wat hulp bij de eerste keer afstellen van heli en zender.
dit een keer zien is toch wat anders dan lezen.
En ik ben zeker ook al aan het simmen.

.. super STUDENT,
ontopic:
ik vlieg een 600, wel Nitro, en ben al meer dan 1 jaar aan het instellen,
of beter gezeggt ik ga regelmatig deze instellingen aanpassen,

wat ik wil zeggen, is wat kan je en wat wil je met jou Heli ?

edit: instellingen van Align in de handleiting kan je voor het eerst gebruiken

Laatst bewerkt:
niemand in de buurt van Turnhout?

Wat ik kan? nog niets, is mijn eerste heli die ik zelf aan het bouwen ben en eerste heli die ik wil gaan vliegen.
Wat ik wil? onder het toeziend oog van iemand met ervaring heli afstellen en instellingen in zender eens nazien.
op de sim begint het tail in hooveren stilletjes aan te lukken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doorgaans als je lid wordt, vinden de meesten het geen enkel punt om er ff wat tijd in te steken...
Daarom ging ik er een beetje van uit dat je niet in een club wilde, gezien de wat koele reactie van de heren aldaar

En tja, dan is het ff verder zoeken naar een andere club, of ff richting de winkel of persoon waar je hem vandaan hebt
Die kunnen vaak ook al een hoop

Maar ben je al lid dan? Persoonlijk zou ik niet eens willen wild vliegen met een 600e (ik zeg niet dat jij dat gaat doen), heb je enig idee wat voor een schade zo'n ding kan aanrichten?...

ben nog geen lid, wil eerst heli klaar hebben.
Ben mij terdeg bewust wat een ravage dit kan aanrichten.
is ook niet de bedoeling te gaan wildvliegen.

Hier in belgie zijn genoeg GROTE velden te zien waar zelfs een 700 zonder enige gevaar kan vliegen, een mens heeft een gratis brein gekregen, gebruik het ook dan komt het meestal goed.

Wildvliegen is niet zo'n punt, als je maar weet waar je mee bezig bent.
Ook een 600 of 700 is no problemo, als de werkelijke vlieger maar in ieder geval het hooveren beheerst. vanaf het hooveren moet je toch zelf uit gaan bouwen, je comfortzone verruimen om meer te leren, en dat moet toch vliegend.
club of niet, dit onderdeel van helivliegen is hetzelfde
alleen in een club zul je eerder tips ontvangen over wat wel of juist wat niet te doen

o ja, en locatie.. Dus gewoon een leeg veld opzoeken, en zeker weten dat er niet zomaar honden/bazen of vrijende stelletjes op een meter naast de heli op kunnen duiken zonder dat je ze daarvoor gezien hebt

Het enigste wat wildvliegen gevaarlijk maakt, is dat mensen dit in hun eentje gaan doen

Als een heli, door een mechanisch probleem/storing/brainfart jouw kant op komt, en jij ligt daar met wat onderdelen die niet meer in je lichaam passen, is het wel erg fijn als er een 2e persoon bij is die even hulpdiensten kan waarschuwen
Dit hoeft dus geen vliegenier te zijn, gewoon iemand die kan bellen, en weet waar hij is en dit uit kan leggen.

Even los van de regelgeving omtrend wildvliegen...

Blijkbaar loopt het allemaal niet zo'n vaart want ik heb Barry mijn gsm nr doorgestuurd en nog niets van vernomen terwijl hij daarna al wel online is geweest....:confused:

Back