Hulp met het starten van een Tamiya TG-10 Mk2

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 13 mrt 2022.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    @Lucas Verstege

    Ik heb je bericht even hier als een topic aangemaakt, dit was je verhaal:


    Hi,

    Ik heb afgelopen week een Tamiya TG-10 Mk2 van iemand mogen krijgen. Ik ben zelf compleet nieuw met afstand bestuurbare/nitro auto's.

    Volgens mij is er niks mis met de auto zelf (zover ik weet), alleen ben ik erachter gekomen dat de Spare Plug niet werkt. Waardoor de auto ook niet start? Ik had een video gezien waar iemand de Spare Plug los in de starter had gedaan, en die werd zoals het hoort gloeiend rood/oranje. Die van mij word niet eens heet.

    Is er iemand in de buurt van Hoofddorp die mij zou kunnen helpen, en misschien ook de auto na zou kunnen kijken of er niks anders mis mee is? (Ik heb momenteel nog geen vervangend onderdeel voor de Spare Plug, ook geen vervangende Starter.)

    Bedankt alvast!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De Tamiya is al een redelijk oude auto, de kans is dat deze al wat jaren stil heeft gelegen. Daarbij is er dus ook de kans dat de accu van je plug-gloeier ook niet meer zo goed is. Heb je deze nog wel geprobeerd op te laden?

    Je kunt de plug ook met een multimeter doormeten. Op ohm stand moet je tussen het middenpinnetje en de buiten zeskant een lage weerstand meten.

    Hoofdorp... De MACH in Heemstede is een club redelijk om de hoek, als je daar op een goede zaterdag of zondag langs gaat is de kans heel groot dat er wel iemand is die je kan helpen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie: