Hulp met Kalibreren

• Topicstarter Topicstarter Frank Bos
  • Startdatum Startdatum
F

Frank Bos

Guest
Heey,

Ik heb nu echt hulp nodig voor mijn Belt-CP.

Wat is nu precies het nut van Kalibreren? Wat is de helicopter dan PRECIES aan het doen?

Ze zeggen dat de helicopter pas klaar is met kalibreren als het lichtje groen word en niet knippert (op de gyro). Maar bij mij gaatie vaak NIET kalibreren. En nu heb ik een keer lang gewacht en toen bewoog hij soms even en dan weer een tijdje niet, dan weer even, enz.. Maar hij wordt maar niet groen!!?¿? Ik heb laatst zo lang gewacht dat de accu alweer leeg was (en nog niet klaar met kalibreren).
MIsschien ligt dit aan het feit dat ik het op de verkeerde manier aandoe. Er staat dat je eerst de zender aan moet doen en dan pas de accu aansluiten. Dit heb ik nooit gedaan en geweten.

Ik wil wel eerst weten hoe het allemaal zit. Want als ik de zender aan doe en dan uit DAN gaatie pas kalibreren. Maar het was een paar keer zo datie ineens volop gaat gas geven (waaraan me vader z'n duim flink aan heeft bezeerd). Ik durf niet meer iets met m'n heli te gaan doen voordat ik goede informatie heb gekregen hoe alles zit.

Help me a.u.b.

m.v.g.
Frank Bos

Misschien helpt dit; als je hem aandoet moet je de gas-trim naar beneden hebben, en de rudder-trim in het midden? Verder kun je het beste niets bewegen voordat het kalibreren is afgelopen. Anders kun je het even vragen op king2.nl
Je moet trouwens ALTIJD eerst de zender aandoen en daarna pas de accu aansluiten!

Laatst bewerkt:
Gastrim staat altijd naar beneden.

Verder zag ik ook in de handleiding dat je eerst de zender aan meot doen. Ik zal het de volgende keer doen.

Als je de zender niet eerst aandoet weet de heli niet waarnaar hij moet luisteren, dus gaat hij zijn eigen leven leiden
En de rudder-trim?

de rudder-trim staat altijd in het midden. Ik heb hem pas nieuw dus ik moet m'n heli ook nog trimmen.

Me vader begint nu een beetje depressief te raken en ik daardoor ook. Door al dat gedoe dat het de hele tijd niet lukt om hem goed te laten opstijgen, main gear op 1 of andere manier gesleten en vervangen, en nu dit dat me vader een brief terug wil sturen....Me vader vind de heli een beetje een ***ding te vinden.

Ik heb nu dus eerst de zender aangedaan en dan de accu aangesloten. Het rode licht ging sneller knipperen en toen bleef hij rood branden. Maar geen GROEN LICHT! Hoe zit dit nou?
En hoe lang duurt het kalibreren gemiddeld?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kalibreren duurt maar een paar seconden. Zet eerst je zender aan en sluit daarna de accu van de heli aan. Kalibreert hij niet dan de accu van de heli losmaken en de trim wat naar links of rechts zetten en weer aansluiten. Herhalen totdat je een stand hebt gevonden dat hij altijd kalibreert.

Kalibreren duurt maar een paar seconden. Zet eerst je zender aan en sluit daarna de accu van de heli aan. Kalibreert hij niet dan de accu van de heli losmaken en de trim wat naar links of rechts zetten en weer aansluiten. Herhalen totdat je een stand hebt gevonden dat hij altijd kalibreert.

Ok bedankt voor de informatie. Maar welke trim moet ik verschuiven?

ik weet niet op welk groen lichtje je zit te wachten maar volgens mij is het lichtje van de gyro van de belt ROOD, en zal dus nooit groen worden.

Het groene lichtje zit alleen op de 4 in 1 controllers, zoals die van de lama

Als de handleiding leest van de Belt-CP. Daar staat op pagina 10, "step 6" GYRO indicator will twinkle for appro 13 seconds, steady RED indicates ready to fly.

Misschien ben je in de war gebracht door de tekst voor de lader, hier gaat het groene lampje branden als de accu vol is, ipv knipperen.

Erik

Laatst bewerkt:
Back