hulp met keuze electro offroad auto

ruudxd

Forum veteraan
hallo allen,
ik wil graag een electro off-road.
hij moet tegen brushless en lipo's kunnen en wel een auto waar ik onderdelen voor kan kopen in NL.
mijn budget is 200-250 euro.
ik zat zelf te denken aan een Hpi E-firestorm.
een Buggy, Monster Truck of een Stadium truck maakt mij niet zo veel uit als hij maar aan mijn eisen voldoet.

Alvast bedankt,
Ruud

Sommige keuzes:
Buddy : Traxxas Bandit (VXL)
Stadium truck : HPI E-Firestorm (Flux) / Traxxas Rustler (VXL)
Monster truck : Traxxas Stampede (VXL)

De Flux en VXL versies zijn reeds brushless. De standaard versies niet.

hallo allen,
ik denk dat het een traxxas rustler (standaard) wordt.
maar daar zitten toch speciale stekkers op?
moet je dan ook speciale accu's kopen?
en wat is een goede goedkope 8cell nimh pack+lader van +- 70 euro?
zij er nog tips wat ik er nog meer bij kan kopen op den duur?

alvast bedankt,
Ruud

ik gebruik zelf een T2M Wizard lader van +/- 60 euro. Die kan van 0.5 tot 5.5 Ampere laden. Zit ook Delta Peak op. Begint dus te piepen als de accu vol is.

Misschien wel een leuke tip:
als ik vrij ga rijden, wil ik toch wel graag goed kunnen knutselen. Bij Karwei verkopen ze momenteel hele makkelijke klaptafels (lijkt op een behang tafel) maar dan erg stevig, voor 32,50 als ik me niet vergis.
Makkelijk om mee te nemen, en heerlijk om te knutselen!

hallo allen,
ik heb al een zender,ontvanger,servo, motor, regelaar een lader en accu maar daar kan ik maar heel even mee rijden.
dus ik wil graag een rustler xl5 en dan nog een accu en lader waar ik lang mee kan rijden.
maar moet ik dan nog speciale stekkertjes kopen voor de accu en lader?
en zijn er nog dingen die handig zijn om erbij te hebben?
@sheriffnl wel een leuk idee maar ik sleutel nooit aan mijn auto als ik aan het rijden ben...

alvast bedankt,
Ruud

Hey ruudxd!

Ik heb een team orion 8.4 volt 4500 mah accu. Ook had ik een traxxas rustler xl5. Ik reed er ongeveer 40 minuten mee. (niet de hele tijd gassen hoor). Ook heb ik nog een 7.2 volt 5100 mah. Daar rijd ik ongeveer 50 minuten mee. Erg lang dus. Ook niet constant gassen;). Ik raad de 8.4 volt aan omdat die duidelijk meer kracht geeft. Wel moet je dan ff wat verzinnen om de accu passend te maken in de ruimte voor de accu. Sommigen halen er een stukje plastic uit onder de snelheidsregelaar. DAn past een 7 cell accu wel;). Succes met je keuze!

Grtz,

Sander

hallo allen,
ik koop er dan denk ik ook maar een 8,4 accu bij.
moet daar ook een speciale lader bij?
en moet ik daar nou ook speciale stekkertjes bij kopen?

alvast bedankt,
Ruud

hallo,

ik heb een traxxas stampede te koop staan ( in mijn handtekening de link)
hij is geugrade en heeft vxl tandwielen, aluminium schokdempers en wat andere met name nuttige upgrades!
kan overal tegen, zit goede elektronica bij en hij is echt super fun wagentje!
stuur maar een pb met interesse (enne, de prijs is echt wel onderhandelbaar hoor!)

p.s. de mijne heeft gewoon nog tamiya stekkers, hoef je ook niet te solderen! :D

Laatst bewerkt:
@ruudxd, Nee je hoeft geen "speciale" stekkers te kopen. Er zijn meerdere optie's. Het enige wat afgeraden wordt zijn die ouderwetse witte Tamiya stekkers. Die kunnen geen hoge stromen aan. Auto, accu en lader moet natuurlijk wel op elkaar passen. De "standaard" traxxas stekkers zijn heel goed, alleen iets duurder dan bijvoorbeeld "Dean's" en de andere merken. Wat een beetje meespeelt in de keuze is: wat heb je al, waar rijden je vrienden mee. Dit laatste maakt uitwisseling eenvoudiger

@ruudxd, Nee je hoeft geen "speciale" stekkers te kopen. Er zijn meerdere optie's. Het enige wat afgeraden wordt zijn die ouderwetse witte Tamiya stekkers. Die kunnen geen hoge stromen aan. Auto, accu en lader moet natuurlijk wel op elkaar passen. De "standaard" traxxas stekkers zijn heel goed, alleen iets duurder dan bijvoorbeeld "Dean's" en de andere merken. Wat een beetje meespeelt in de keuze is: wat heb je al, waar rijden je vrienden mee. Dit laatste maakt uitwisseling eenvoudiger

hallo allen,
ik heb alle elektronica al uit mijn HPI E10 maar ik wil wel die standaard motor, regelaar en alles houden in mijn rustler dus dan koop ik maar gelijk zo'n accu en lader.
waar kan ik die kopen met die stekkertjes er al aan?
en kan hij echt 60?!
zijn er verder nog tips wat ik er nog bij zou kunnen kopen?
en mijn vrienden rijden met nikko's:)

mvg,
Ruud

hallo allen,
ik las in meerdere topics dat de rustler niet zo goed stuurt...
weet iemand hier het antwoord op?
of kan ik dan beter voor een E-Firestorm of iets dergelijks gaan??
ik vind de slash ook erg mooi en lees hier ook goede ervaringen over.
of de durga.
of de dark impact.
ik denk dat het de slash of de rustler word.

mvg,
Ruud

PS, ik heb een ander account aangemaakt...

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een andere keuze
Tja ze zijn allemaal zo mooi:rolleyes:.
Ik zit nu te kiezen tussen een Team Losi Desert Truck en een Traxxas Slash.
Ik las dat de DT een 2,4 Ghz zender had.
Dat lijkt me een beetje veel voor zo weinig geld.
En ik las dat de slash waterdichte elektronica had.
Wat is beter/handiger ik denk de DT want er rijden hier aardig wat mensen met nikko's.
en welke kan er beter over bulten en door (aardig diepe) kuilen en over gras?
en ik denk dat ik niet veel door de regen ga rijden natuurlijk wel eens maar niet vaak

mvg,
Ruud

ruud
hoezoo is een dt beter omdat er nikko,s rondrijden ,ik snap dat niet helemaal.

verder ben ik erg te spreken over de slash.lekker groot,en stevig .
en kan tegen een stootje [erg harde stootje,s bij mij dan]
groeten wiebe.
ps je hebt pb.

ik heb hem beantwoord(je pb)
ik bedoelde dat de DT beter is omdat die nikkos allemaal met 27 mHz rondrijden en de DT een 2,4 GHz zender heeft.
maar dat hij een 2,4 GHz zender heeft lijkt me een beetje raar want dan is hij wel goedkoop volgens mij.
maar de slash kan dus wel goed off-roaden en heeft ook een goede bodemspeling?
welke heeft de bodemspeling meer?
want bij ons in de buurt zijn twee kuilen die ong. 40-50cm diep zijn.
die lopen wel schuin af en op maar ik wil dus wel een auto die heel sterk is (kwa motor en stevigheid) en veel bodemspeling heeft.
en die kuilen lopen wel schuin af maar daarna wel weer gelijk op dus dat moet hij wel kunnen en nog wel meer natuurlijk.

mvg,
Ruud

40-50 cm...dat is wel erg veel,ik denk dat je met een 1:1 terreinwagen zelfs moeite hebt met zo een kuilen:D
Ik heb zelf een slash en de bodemspeling en vering is perfect.
Van die nikko's zul je denk ik niet veel last hebben,maar voor het geval dat er eentje dezelfde frequentie heeft,gewoon een extra setje kristallen kopen. Dat kost toch niet zoveel. Ik zou zelf de slash kopen ipv de DT,maar de DT is zeker ook een prachtwagen. De slash is standaard wel aan de trage kant naar mijn mening,ongeveer 35 km/h.

ja maar ik wil ook on-road kunnen rijden dus vandaar de keuze tussen de slash en de DT
en ik wil wel een beetje hard kunnen maar ik denk dat het de slash wordt.
waar kan ik die het beste kopen?

mvg,
Ruud

Als je ook goed on-road wilt kun je imho beter de Rustler kopen ;)

Kopen bij MSUK (ModelSport.UK) is redelijk goedkoop.

Back