hulp met keuze helikopter

• Topicstarter Topicstarter gerben1995
  • Startdatum Startdatum
G

gerben1995

Guest
hey, ik heb 2 helikopters gezien maar weet niet welke geschikt is voor binnen- en buitengebruik.
het gaat om een esky Hélicopter Big Lama Outdoor (40Mhz) en de e-flite Blade CX3 MD 520N BNF. met welke kan ik buiten en binnen vliegen?

alvast bedankt

Coax = niet buiten vliegen. Kan net zo goed buiten vliegen als dat jij kan fietsen op de snelweg, gewoon niet doen. Het spul is te gevoelig voor de wind en doordat je de bovenste rotor niet aanstuurt met servo's waait het hele zaakje weg bij alles boven windkracht 1.

Coax = niet buiten vliegen. Kan net zo goed buiten vliegen als dat jij kan fietsen op de snelweg, gewoon niet doen. Het spul is te gevoelig voor de wind en doordat je de bovenste rotor niet aanstuurt met servo's waait het hele zaakje weg bij alles boven windkracht 1.
aahn ok en zijn er helikopters onder 200 euro voor buiten mee te vliegen?

Die zijn er,, alleen dan begin je wel met een hele andere hobby als een coax...

Gebruik de zoekfunctie even voor een FP/CP heli.

35 is bestemd voor alleen vliegen
40 mogen ook auto's enzo op

met 35 of 40 moet je altijd checken of er niemand anders in de buurt is

2.4Ghz hoeft niet.

maar even dutchspider9 dit is totaaal niet waar de TS om vroeg.
hij vroeg of je een heli kon opnoemen die aan zijn eisen voldoet niet op welke frequentie die moet gaan vliegen.

Weet niet of € 50,- meer ook mag :confused:

In dat geval is er een KDS 450S te koop met computerzender op 2,4Ghz. Wat ik er van gelezen heb (en dat is redelijk veel omdat ik hem ook wil hebben :mrgreen:) is dat een heel aardige beginners heli die ook goed buiten kan.

Samen met de Belt zijn dat toch wel de startersheli's in de CP klasse voor zover mij bekend. Funcopter (echte beginnersheli) ligt financieel buiten je genoemde bereik.

P.s. ga er even vanuit dat je nog geen zender hebt :confused:

Weet niet of € 50,- meer ook mag :confused:

In dat geval is er een KDS 450S te koop met computerzender op 2,4Ghz. Wat ik er van gelezen heb (en dat is redelijk veel omdat ik hem ook wil hebben :mrgreen:) is dat een heel aardige beginners heli die ook goed buiten kan.

Samen met de Belt zijn dat toch wel de startersheli's in de CP klasse voor zover mij bekend. Funcopter (echte beginnersheli) ligt financieel buiten je genoemde bereik.

P.s. ga er even vanuit dat je nog geen zender hebt :confused:
ik heb een zender van een auto. maar dat is een pistoolzender. die gaat zeker niet op een heli. het zou een heli moeten zijn met alles erbij

en bij rcvliegshop.nl staat de HM22E dit is ook een CP ready to fly voor 126 euro
alleen nog batterijen erin en vliegen maar.

rotordiameter is 550mm en voor buiten kun je hem ook goed gebruiken.

Kijk, stel je zou een van dei 2 kopen, doe de big lama. Maar (ja, er zit een maar aan vast) als het je eerste hel wordt zou ik kijken oor een leuke fp, vlieg er nu een paar maanden mee en het s erg leuk vliegen, coax is gewoon erg makkelijk...:p

zou dan echt eerder voor een CP gaan. Wat meer afstelwerk, maar door d ehogere headspeed VEEL stabieler.

ik ga de lama kopen. ik heb nog niet zoveel verstand van vliegen en als die crasht is het niet zoveel geld dat verloren is. ga hier eerst mee beginnen en dan ga ik zien of ik een betere koop ja of nee.

Verstandig, de andere zijn een stuk duurder (ook in het gebruik). Kun je hiermee leren en later bekijken wat je verder wilt.

Verstandig, de andere zijn een stuk duurder (ook in het gebruik). Kun je hiermee leren en later bekijken wat je verder wilt.
ik zou later mss in een nog grotere classe gaan van schaal. zoals je soms demonstraties ziet op jaarmarkten. in die schaal zou ik graag gaan vliegen dan

Back