Hulp met solderen

Goede dag allemaal,

Helaas ben ik niet in het bezit van de juiste gereedschappen om aan een Lipo accupakket traxxas stekkers te solderen.

Zijn er vriendelijke mede forumers die mij hiermee willen helpen. Wil al een tijdje nieuwe accus bestellen in HKG echter houdt het soldeerwerk mij tegen. Ik woon in Rotterdam Oost.

Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

welke unieke gereedschappen heb je hier voor nodig dan???

een soldeerbout koop je voor nog geen 20 euro met hooguit 5 euro aan tin..

oefening baart kunst... draadjes solderen is binnen de modelbouw toch wel een erg grote must!

ik zou adviseren ga het zelf eens proberen zo moeilijk is het niet.. je tin 60/40 lood tin moet goed vloeien. meer is het niet...

Harskernsoldeer voor elektronica gebruiken. Nooit soldeervet of S39 of hoe al die vloeimiddelen mogen heten. Dat is voor het solderen van zinken dakgoten...

Viktor,

Ik woon ook in Rotterdam vlakbij kruising Slinge/Groene kruisweg.
Kom gerust langs, solderen we je stekkers even, geen probleem.

Groet,
Gerben

Hallo Gerben,

Alvast reuze bedankt. Wil gewoon eens zien van iemand hoe dit het beste gedaan kan worden. Ben redelijk huiverig voor de Lipo accu's ivm brandgevaar etc.

Ga zo meteen een aantal accu's bestellen. Zodra ze binnen zijn stuur ik je een PB.

Hallo Ron,

Uiteraard jij ook bedankt voor je link. Ga dadelijk eens eea lezen. Antwoorden als dit is iets wat je van een forum kan verwachten. Mensen die elkaar van dienst zijn in plaats van direct elkaar afzeiken dat ze alles zelf maar moeten uitzoeken..............

Uiteraard allemaal de beste wensen voor 2010.

Back