hulp nodig (beginner)

• Topicstarter Topicstarter michel1969
  • Startdatum Startdatum
M

michel1969

Guest
hoi allemaal, ik heb al een electro auto, maar vandaag heb ik een rollend chassis met humvee kap gekocht.

nu komt het ik heb nog een behoorlijk aantal onderdelen over gehouden van een brandstof buggy (verkocht zonder zender)
en een boot daar heb ik alleen de motor en schroefas van verkocht.
nu will ik deze auto weer rijdend maken met de onderdelen die ik heb.

ik heb foto's gemaakt (hoop dat iemand het zelfde model heeft)

DSC_0074.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg

nu ben ik een boon op het gebied van inbouwen van dit materiaal en waar het allemaal precies moet zitten.

is er een bouwtekening of handleiding van dit type body met dit type materiaal (heb vanavond al behoorlijk wat gelezen maar nog niet de info die ik voor deze combi nodig denk te hebben).

wie oh wie kan mij er mee helpen, heb nu net de snelheidsregelaar aangesloten op de accu en hij gaat voorruit en achteruit, dus het werkt wel alleen waar moet de regelaar geplaatst worden en de zender met de servo's dat zal het meeste werk zijn. en even denken heb ik 1 of 2 servo's nodig 1 voor sturen dacht ik?

nou ik ga maar weer eens kijken hoe het zit.

groetjes michel

te kort volgens mij:
stuurstangen en servosaver en... 2 wielen!
Verder denk ik dat je alles bij de hand hebt om hem rijdende te krijgen.
De mechanische snelheidsregelaar zal wel werken, maar een elektronische toont meteen veel voordelen. Spaar je meteen een servo uit. Maar kun je eventueel nadien doen.
1 servo om te sturen, op die 2 blokjes vooraan op het chassis. De servo voor de snelheidsregelaar moet op die blokjes rechts van de batterij (als je achter de auto zou staan, die rechterkant dus). Snelheidsregelaar op de batterij (je ziet wel dat schroefgaatje).
Dit is wat ik kan zien op de foto's. Niet zo moeilijk.
Wat betaalde je hiervoor?

pfff, ik ben nu klaar,

hij rijdt!!!!!!!!

ik heb het voor elkaar :p

maar ik zie al wel dat de stuurinstallatie niet voor deze grote wielen is gemaakt, zal detail foto's bijvoegen.
het is plastic en zeker niet stevig genoeg, zijn er ijzeren varianten te koop ??

DSC_0081.jpg

DSC_0084.jpg

en dit is hem dan kompleet

DSC_0080.jpg

en ja ik heb de wielen al anders om gezet, lol

de kap + de wielen + een motortje kyosho mega 360 monstertruck ? en de chassis heeft mij 20€ gekost.

de zenderset en servo's etc. had ik nog van een vriend gekocht vroeger en dat heeft mij alles bij elkaar 150€ gekost een kyosho 1:8 buggy brandstof met alles erbij een kyosho boot brandstof en een tamiya electro auto en nog een heleboel onderdelen, de buggy is verkocht omdat motortje kapot was zonder zenderset voor 75€ en de boot daar heb ik alleen de motor + schroefas van verkocht voor 70€ dus heb ik het goedkoop voor elkaar gekregen om nu 2 electro auto's te rijden.
en vandaag heb ik nog een bootje gekocht een soort goed koop speedbootje om dat eens voor elkaar te krijgen koste tenslotte 10€.

bedankt ShadesInBlack voor jou tips want alles zit nog niet helemaal vast en hij rijdt goed voorruit maar achteruit blijft hij hangen
maar daar kijk ik later wel naar.

groetjes michel

Gebruik eens wat hoofdletters, komma's en punten. Moeilijk volgen zo.
Ziet er wel ok uit. Maar inderdaad, die plastic delen zullen wellicht aan de zwakke kant zijn. Wat is de andere elektro auto die je erbij had dan?
Achteruit blijven hangen zal wel een slecht contact zijn, of je hevel die de snelheidsregelaar te ver doet uitwijken. een langere/kortere hevel kan helpen.

Gefeliciteerd dat hij rijd.
Probeer volgende keer eens punten en komma's weg te zetten.
Leest veel prettiger.

auto

als je een beginner bent raad ik je aan om eens op een meeting te gaan kijken en je te laten informeren,
en anders neem je een kijkje in het rc autoblad m-auto,met tips en alles voor de rc rijder,of hun site
mvg markioo

Back