Hulp nodig bij afstellen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum (lees al wel een hele poos mee :)). Na een lange periode (heb altijd brandstof en electra auto's gereden) geen modelbouw is het toch gaan kriebelen.

Een poosje geleden ben ik begonnen met de bouw van een HK450GT. Ik ben nu aangekomen bij het afstellen van de CCPM. Ondanks dat ik de hele instructie van fineless bob heb gevolgd krijg ik zelf niet de juiste afstellingen voor elkaar. De pitch is erg laag en ik krijg negatief en positief niet gelijk.

Is er iemand die samen met mij de heli zou willen afstellen?

gr,

Rutger

Laatst bewerkt:
Zorg dat de pitch gelijk is boven en beneden, dan is automaties het midden ook goed, op 0 graden.

Alleen de pitch in het midden op 0 graden zetten, zo makkelijk gaat het niet,
er zit veel afwijking in het meten met een pitch gauge.

Als jij hem gaat helpen, toppie E!
Een club hoeft inderdaad niet perse, maar dit is eigenlijk exact hetzelfde als een club... Club van twee.
Wij hebben een club van 80 ;)

Gelijk heb je Ron.
Zo'n lijstje bestaat helaas niet.
Wij zijn hier met een aantal wildvliegers en zullen Rutger eens flink op weg helpen in deze mooie hobby.Helpen zijn heli af te stellen en advies geven is geen enkel punt.De rest mag en moet hij toch echt zelf doen.Want hoe je het ook wend of keert.....hij zal flink moeten oefenen met zijn heli en er de nodige vlieguren in moeten steken om het gewenste bak en braad resultaat te halen.
Als hij mettertijd toch overweegt om lid te worden van een officiele modelbouwclub dan is dat zijn keuze.
Dit gaat allemaal wel goed komen met Rutger.
Vr Gr E

Hoe je het ook wendt of keert, jullie zijn een club :) En in clubs zit veel ervaring, ook al hebben ze niet de beschikking over een vast veld.

En officieel is een erg groot woord hoor.
Wij zijn ook maar een stel koekebakkers bij elkaar, wel wat kennis op koekkebak gebied ondertussen :D
En bij ons moet je het ook echt zelf doen.
Laat daar a.u.b. geen misverstand over ontstaan, een club is geen sleutelservice of vliegschool.
Je betaalt contributie voor de voorzieningen (kantine, maaier, etc.etc.)
Hulp en tips zijn gratis

Hoi Eric.
Wil je niet tegen de haren instrijken........hi hi hi hi hi hi........maar geef Ron wel gelijk hoor.
Een mooi strak en kort grasveld is wel erug prettig. (vooral voor landen)
Zelf vlieg ik met 450 size CP heli's en die willen nog wel eens snel met de heckbladen in het soms net te hoge gras terecht komen.
Iets wat je eigenlijk wenst te voorkomen.
Nou is bijvoorbeeld zo'n vlakke plaat om te kunnen landen een hele goede optie, maar in mijn geval niet makkelijk mee te nemen. (ben met de scootert)
Zelf zoek ik altijd wel een geschikt plaatsje uit om te kunnen landen indien er geen vlakke landingsplaat voorhanden is.
Jij zult waarschijnlijk met dikkere heli's vliegen en daarbij denk ik dat de staart bladen hoger staan. Dus jij hebt denk ik zelden last van gras tijdens het landen van je vette heli's.
Al met al een machtige hobby dat heli vliegen.
Heerlijk.
Vr Gr E

Hahaha,
Ik heb geen last van lange tenen hoor.
Ik vlieg inderdaad met een vrij grote heli, T700nitro.
Maar ons veld wordt ook perfect onderhouden gelukkig.
Is inderdaad heel fijn :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back