hulp nodig bij berekeningen

ik denk dat dit hier thuis hoort: hoe kan ik berekenen hoelang ikmet een 3cell 20c 1700mah batterij met een 4711KV motor die een max efficient van 82% heeft en het beste werkt met een belasting van 9A en een max vermogen van 120W heeft.
en er komt een een 25A regelaar bij ik weet niet of je daar ook nog gegevens van nodig hebt?

zeg het ook maar als het ergens anders thuis hoort...

Elememtaire natuurkunde ....

een 1700mAh accu kan 1 uur lang 1,7A leveren, dus bij een verbruik van 9A heb je je 1,7/9 = 0,18 uur = ca. 10 minuten looptijd bij volgas .... afhankelijk van het soort vliegtuig zal je niet constant volgas vliegen ... dus is de (theoretisch) looptijd langer .... maar... de meeste accu leveren onder (hoge) belasting (veel) minder dan de capaciteit die op de stikker staat .... "goede" accu's halen meer dan 90% en "slechte" accu's minder dan 60% van de opgegeven capaciteit, tevens moet je rekening houden dat je een lipo accu nooit helemaal leeg mag vliegen .... dus de looptijd moet je met die factoren corrigeren.

1700 mAh / 9000 mA = 0,19 uur = 11,3 minuten

In de praktijk minder omdat je de accu niet volledig ontlaad.

Mark

sparkie zei:
...3cell 20c 1700mah batterij met een 4711KV motor ...

Wat voor toepassing? Welke motor precies?
Dit is een motor met hele hoge Kv en eigenlijk alleen voor vertragings toepassing geschikt.
Ik neem aan de je weet dat de stroom sterk afhankelijk is van de gekozen prop.
Bij een motor als dit kan je de boel makkelijk opblazen

hij komt in een EDF en het is zo'n paarse motor van rctechnics van 4700kv of iets van 3300kv met een 65x58mm ducted fan of een van die standaard ducted fans met ingebouwden motor.
en het komt dus in een jet dus zal wel hard moeten vliegen ja...

is dit misschien wat beters? is een motor die volgens mij speciaal voor een EDF is gemaakt en is dus ook wel wat duurder en de EDF die ze aanraden is ook een stukkie duurder, maar dat heb ik er wel voor over als hij echt een stuk beter is...

Voltage:

7.2 - 11.1V

KV: 6000

No of Winds: 2

Current Draw (Max. Efficiency) 27

Max Efficiency: 78%

Direction: Right & Left

No of Poles: 6

Lenght: 41mm

Length (without axle): 28mm

Diameter in mm: 25mm

Front Axle Length: 11mm

Shaft Diameter: 3.17mm

Approximate Weight: 55gr

EDF Unit Wemotec Micro fan 300

A/C Type: Pylon Racer or EDF Jet

Model Weight: max 550gr

Recommended Speed Control: 40amp

Example the 240-15 runs the micro fan with a thrust of 550 gr
with 3S lipo 27 amps

Dé grote man met calculators op dit forum is Dhr. v.d.Haak... :?
Vraag het hem en je zal zeker een rekenkundig uiterst verantwoord advies krijgen.

Back