Hulp nodig bij het maken van een (racing FPV) quadcopter.

fedex geeft altijd alles aan aan de douane. Hierdoor krijg je het als klant wel sneller omdat het sneller ingeklaard is. Het is niet anders, you win some, you lose some.

Wachten is altijd vervelend, maar oh wat worden we blij van de pakjesbezorger :D
Moet maar even kijken wat ik ga doen, totaal met alle extra kosten + douane etc. wil ik liever niet boven de 800 euro uitkomen. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk te wachten tot het bij EU warehouse beschikbaar komt.

Duurt ook erg lang voordat multirotorparts zijn voorraad bij werkt. Die blackhout mini h frame is al meer dan een maand niet op voorraad. Hoop niet dat dat ook met de motors, etc. gaat gebeuren.

Dat de D100 goed is kan ik je bevestigen: veel klanten hier gebruiken hem en de ervaringen zijn zeer goed.
Oh dat is fijn om te horen :)
Welke klanten, van welke winkel of dergelijke precies, als ik vragen mag?

Oh dat is fijn om te horen :)
Welke klanten, van welke winkel of dergelijke precies, als ik vragen mag?

Wereldwijd, maar ook bij ons op de baan (indoor onroad baan). Mooi net ladertje, niet te zwaar maar wel een sterke ingebouwde voeding en de lader heeft natuurlijk 2 laadkanalen die 2x 10A kunnen leveren.

Wereldwijd, maar ook bij ons op de baan (indoor onroad baan). Mooi net ladertje, niet te zwaar maar wel een sterke ingebouwde voeding en de lader heeft natuurlijk 2 laadkanalen die 2x 10A kunnen leveren.
Dankjewel voor het delen van deze informatie.
mijn beslissing is bevestigd, ik kies voor die D100 lader. :)

Ik wacht alleen eerste even voor multirotorparts, aangezien de parts waarschijnlijk nog wel meer dan een maand gaan duren voordat ze weer op voorraad zijn, aangezien die mini h frame ook nog steeds niet op voorraad is.
Misschien dat ik uiteindelijk nog naar die frame switch, maar dat weet ik nog niet. Zal sowieso nog lang duren voordat ik in de lucht ben. :/

Motors komen donderdag weer volgens een tweet van multirotorparts. Ik zag dat de naze32 er ook weer was, nu alleen de ESCs nog en hopen dat de frames niet out of stock gaan binnen die tijd (nog 14 remaining).

Ik denk dat ik die bullet connectors maar laat zitten, direct solderen gaat sneller en makkelijker denk ik. Als ik 2 kabels om moet wisselen is ook zo gebeurd. Of denken jullie dat dit onverstandig is?

Als je nu eens gewoon een mailtje stuurt naar multirotorparts (of even een telefoontje pleegt), met je bestelling, hoef je je ook niet zoveel zorgen te maken dat het ene onderdeel alweer uitverkocht is, terwijl je nog zit te wachten tot het andere weer op voorraad is.

Ik zie net dat ik misschien helemaal geen servo cables nodig heb. Aangezien ik deze kan gebruiken:
PWM breakout kabel voor naze32

Klopt het dat ik dan geen servo kabels meer nodig heb?
Servo cables van ESC naar naze32, die servo cables "set" van die link naar de receiver. Of mis ik dan nog een paar channels?

EDIT:
Hier staat dat het PPM/PCM is:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Module_8ch_Receiver_Mode_2_v2_Firmware_.html

Maar hier zeggen ze dat het PWM is:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=61242

Welke klopt? Als het PPM/PCM is, kan die kabel uit die link dus niet?

break out cable is voor serieel aansluiten. ppm (cppm) is alle kanalen over 1 kabeltje. Kan evt ook sbus cppm converter voor gebruikt worden.

break out cable is voor serieel aansluiten. ppm (cppm) is alle kanalen over 1 kabeltje. Kan evt ook sbus cppm converter voor gebruikt worden.
Oke, alleen weet ik niet of de receiver die PWM break out kabel ondersteund, aangezien dat niet echt vermeld staat.
De radio gebruikt PPM, maar de receiver PWM, is dat hoe ik het moet lezen?
en betekend dat, dat ik die breakout cables kan gebruiken in plaats van losse servo cables?

Volgens mij kan het allebei. Welke zender heb je en welke ontvanger? PWM breakout cable is eigenlijk nix anders als al je servo stekkertjes aan een blokje vast. Zodat je ze niet verkeerd op de naze aan kan sluiten. Dus gewoon de "traditionele" manier.8 kanalen 8 kabeltjes. ppm is alles via 1 kabel. Bijna hetzelfde als sbus.

Volgens mij kan het allebei. Welke zender heb je en welke ontvanger? PWM breakout cable is eigenlijk nix anders als al je servo stekkertjes aan een blokje vast. Zodat je ze niet verkeerd op de naze aan kan sluiten. Dus gewoon de "traditionele" manier.8 kanalen 8 kabeltjes. ppm is alles via 1 kabel. Bijna hetzelfde als sbus.
Heb de Turnigy 9x gekozen (dus een kit van een radio + module en een ontvanger, zoals in mijn 1e bericht is vermeld.
Ja klopt, alleen wist ik niet zeker de ontvanger wel PWM ondersteund. Aangezien dat niet echt vermeld staat. Ik weet het nog steeds niet met 100% of dat nou wel het geval is. Als ik die link in die forum moet geloven zou die wel PWM zijn, maar waarom er dan PPM staat op hobbyking site snap ik niet.

Elke ontvanger kan PWM. Sommige ook SBUS of PPM (CPPM) Als je een ingang op je ontvanger ppm hebt had ik gewoon 1 kabeltje gebruikt. Scheeld gewicht. :P

Elke ontvanger kan PWM. Sommige ook SBUS of PPM (CPPM) Als je een ingang op je ontvanger ppm hebt had ik gewoon 1 kabeltje gebruikt. Scheeld gewicht. :P
Oke, vind het alleen zo raar dat er PPM/PCM op hobbyking staat.

Dan heb ik dus helemaal geen extra servo cables meer nodig verder, aangezien ik de breakout cable kan gebruiken. (?)

bedankt! :)

hey daar, benieuwd hoe het ging, dus kwam even kijken.

PWM, S.BUS en (C)PPM zijn verschillende manieren van het ontvangen/versturen van signalen van je ontvanger naar bijvoorbeeld de FC of servo's. Met PWM stuur je per kanaal een apart signaal (ieder draadje is een kanaal van je ontvanger). Met (C)PPM stuur je met 1 draadje meerdere kanalen door, mits dit ook ontvangen kan worden. Als je bijvoorbeeld een naze32 hebt en cleanflight, dan kan je instellen dat je via (C)PPM werkt. Zodoende heb je dan maar 1 stuur draadje van je RX naar de FC.

Hoop dat het een beetje duidelijker wordt zo.

Nog updates?

Hallo, ik volg deze thread al een tijdje en omdat ik ook op het punt sta een racing quad met FPV op te bouwen vroeg ik me af of er hier nog updates waren?
Ikzelf ga waarschijnlijk bij hobbyking kijken om de aankopen te doen dus ik vroeg me af wat de ervaringen waren...

THX for the update...

Algemeen eerst en vooral. Zijn de onderdelen er al, hoe gaat de opbouw, ervaringen betreffende aankopen, ...
En daarnaast uiteraard ook specifiek betreffende HK en de tevredenheid over aankopen...

HK en de tevredenheid over aankopen...

Ik heb er al verschillende bestellingen gedaan en allemaal naar tevredenheid. Vanuit internationaal warehouse kan het lang duren voor het binnen is was bij ongeveer 4 weken dus valt nog mee. Vanuit euro warehouse was het binnen een week binnen.

aan iedereen, nog een paar bijkomende vraagjes die voor meerdere mensen mss wel handig kan zijn.
Ik heb op dit moment een transmitter LP5DSM http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLH1055 (zelf omgebouwd van mode 1 naar mode 2).
Ik zou die willen gebruiken om mijn quad met FVP aan te sturen.
Welke receiver kan ik hiervoor gebruiken?? liefst eentje waarmee ik toch een ruime afstand kan vliegen. Telemetry is geen must, maar als de meerkost minimaal is, dan koop ik dit wel al met het oog op de toekomst.
Daarnaast, ik heb nu al wat bestellingen gedaan voor mijn quad (ik open later wel een eigen tread) maar nu heb ik nog een bijkomende vraag.
ik zou werken met Lipo 3S wat dus ong 12V is. Ik zie dat de receivers vaak op minder werken, maar wordt de voeding van de receiver via de flightcontroler doorgegeven (ik gebruik een naze32 met eenzelfde breakdown wire als hier)?? of moet ik ook zo een step-down tussen mijn voeding steken?

Back