hulp nodig bij kleine waterjet...

hallo, ik ben bezig met een kleine (zelfbouw) jetsprint, maar ik weet nog niet wat ik moet doen met de waterjet zelf...ik denk dat ik een 3blads propje van 20mm maar er zijn geen buizen met 20 of 21mm waar ik wat mee zou kunnen...
hebben jullie misschien een oplossing? ik zat te denken om misschien een aluminium plaatje in de juiste vorm te slaan (om een malletje ofzo), maar dat zal ook wel niks zijn heh? en er eentje laten machine zou veel te duur worden denk ik...
oja de boot is zo'n 34cm lang en er komt iets van een speed 300 in denk ik. (later misschien een kleine brushless)
Jacar

hey

ik heb zelf een jetsprint staan van graupner
daar steekt een twee blads plastick schroefje in
ik weet niet juist welke maat maar daar kan ik mischien
wel achterkome.
mvg.
dylan

ik heb net naar die minijet gezocht en ik begin te denken dat ik een inschattingsfoutje heb gemaakt... hij heeft een impellor van 19mm en die wordt door een speed 500 of 600 aangedreven... is dit echt nodig? want ik denk niet dat er iets veel groters in past dan een speed 300 hooguit een 400 maar er zijn van graupner geen kleinere props en ik kan zelf geen impellor ?frezen? of hoe sommige mensen het dan ook doen. ik heb mijn inspiratie van deze boot

ik heb helaas niet veel betere foto's behalfe deze maar die is weer van een andere boot
[img=http://img341.imageshack.us/img341/3773/cimg0099kz2.th.jpg]

Jacar

gewoon eem speed 500 er in ..

een kleinder propje in een waterstraalbuis is geen optie.

greetz jaimy

sorry sparkie,

ik ben net zelf bezig aan een graupner jetsprint, 'k heb echter geen idee hoe diameters en motoren voor jets te bepalen.

Patrick

mijn zender op de grond had laten vallen????
en kunnen jullie eens duidelijk wezen aub.
mijn bootje is 34cm lang en dan moet ik er een speed 500 inleggen??? lijkt me niet echt logisch...

wat voor jet ga je gebruiken ..
de kleinste jet van graupner heeft een 480 motor minimaal nodig.
en de jetsprint van graupner word aangedreven door een speed 600 op 8 cellen .

brushless kan leuk zijn maar echt snelheid winnen doe je niet.
een jet werkt goed tot een bepaalt toerental.
boven dat toerental zal de jet lucht slaan en stil vallen.

waar je een jet wel sneller mee krijgt is meer kracht/koppel en dan een jet scope met meer spoed.
dat is de enige manier om een jet snel te maken/optevoeren.

greetz jaimy

Ik heb de Graupner jetspeed met een stock speed 500 motor erin van Kyosho. Deze heeft meer toeren dan een standaard 600 die Graupner erin aanbeveeld, maar bovenal meer koppel.

Hiermee heb ik op 7 cellen de prestaties die normaal met de gewone motor met 8 cellen zou hebben.

Persoonlijk vind ik de jet niet fijn. Bij mij (en ik heb gelezen bij meer eigenaren) gaat constant de rubber sealring voor de schroefas lek. Ik vermoed door verbranding door het hoge toerental.

Back