hulp nodig bij lijmen van epp

Wie heeft je die enorme kitspuit aangesmeerd?
met een flesje pu konstructielijm van 75gram bouw je een compleet vliegtuig en hou je nog over.

14 gram heeft een tube Belizell (PU-Lijm) en daar lijm ik 3 Acroflyers mee in elkaar .;)

Zo,n kit spuit is genoeg voor 250 van jouw modellen en droogt in de tube op voor het jaar om is . :oops:

Mvg Johan

daar kan je alleen mee werken als je een paar druppels op een stuk karton spuit dan met een tandenstoker/sateprikker de lijm (minimaal) op de plaatsen aanbrengt .

Heel weinig gebruiken en 24 uur laten drogen.

Mvg Johan

ja van mijn vader moest het met een lucifer dus dat deed ik nu een beetje plakband eroverheen om te steune maar kan ik de gescheurde (scharnier)ook met bruislijm doen????
en heeft een van jullie ook al eens gehad dat de motor los zat en hoe hebben jullie dat verholpen

Bruislijmmis natuurlijk sterk maar moet je wel zeker 5 minuten aandrukken omdat het anders uitzet! Het vult dus wel je gaten goed. Ik zou lijmpistool gebruiken van de karwei ofzo. Kan je redelijk precies aanbrengen, droogt erg snel ook vult het goed. Nadeel is wel het gewicht, wees absoluut beperkt. Motor kanik niet beoordelen, ik ken het vliegtuig niet daar zou ik meer van moeten zien, maar hem nu aanzetten lijkt me gevaarlijk. Ik denk dat je wat moet wegsnijden om de motormount opnieuw te lojmen! Succes

Ik zou lijmpistool gebruiken van de karwei ofzo.

Schlechte raad.

Lijmpistool kan je mee knutselen , in de modelbouwwereld om te lijmen is dat taboe .

En bij een model van deze gewichts klasse weet ik zeker dat hij niet meer vliegt als je hem met een lijmpistool gaat lijmen .

Repareren met een gewichts toename boven de 4-5 gram is al teveel voor dit model .

Mvg Johan

ik heb bruislijm gebruikt balanceer punt is goed enzo maar ik ga de motor mount eraf halen motten vast purren (of hoe je het schrijft) en motor mount weer vast maken met bruislijm.
maar dat scharniertjemoet ik dat ook doen met bruislijm?

Dat scharnier zelf gaat niet met bruislijm , dan heb je geen scharnier meer.

Dat moet je met een strookje tesa plakband doen .

Mvg Johan

Schlechte raad.

Lijmpistool kan je mee knutselen , in de modelbouwwereld om te lijmen is dat taboe .

En bij een model van deze gewichts klasse weet ik zeker dat hij niet meer vliegt als je hem met een lijmpistool gaat lijmen .

Repareren met een gewichts toename boven de 4-5 gram is al teveel voor dit model .

Mvg Johan

Lijmpistool om mee te knutselen! Laat me niet lachen zeg!:) dat was 40 jaar geleden misschien zo, maar toen was alles houtbouw en brandstof De tijd gaat door! Lijmpistool heeft vele voordelen. Probeer maar eens! Snel, goedkoop, gatenvullend en toch sterk.

en ZWAAR
en bij heel warm weer LAAT HET LOS

Een lijmpistool is idd een heel gemakkelijk ding maar zeker niet voor micro modelletjes.

en ZWAAR
en bij heel warm weer LAAT HET LOS

Een lijmpistool is idd een heel gemakkelijk ding maar zeker niet voor micro modelletjes.

Inderdaad, belangrijkste nadeel is gewicht, maar je hebt niet veel nodig. Warmte zal niet probleem zijn in nederland, maar af te raden om te grbruiken bij motor mount

Ik ken een vliegtuig dat uit elkaar gevallen is doordat de smeltlijm losliet.
Dat gebeurde doordat de temperatuur in de auto flink opgelopen was in de zon.
Het was niet eens zo warm die dag...

zullen we maar weer on topic gaan?

Nu spreek je jezelf tegen Johan,
kijk eens naar post 7 en 13 ?

Bij post 7 had hij het over EPP, en daar houd geen tape op , of je moet iets inpakken met tape (zagi en co) :D

Bij post 13 hat ik het over kleine scharnieren op de naad verlijmen met foam CA , maar omdat hij bijde niet heeft moet het een stukje Tesa-tape gaan doen wat op EPO wel houd normaal.

Mvg Johan

Back