Hulp nodig bij oude rommel identificatie.

Zo, nu heb ik jullie aandacht, of niet? :lol:

Ik ben bij het opruimen van mijn oude electronica krat nog et een en ander aan oude FPV "lijken" tegen gekomen waar misschien nog wel iets leuks mee te doen is. Enkel weet ik niet wat het nu precies is, en ik hoop dat de experts onder ons zich er eens over kunnen buigen.

Allereerst heb ik dit alleraardigst kleine cameratje gevonden:

http://rc-madmen.com/Junk/Ident2.jpg
http://rc-madmen.com/Junk/Ident3.jpg

Erg klein, heeft een pinhole lens maar zoals het er naar uit ziet ook een standaard M8 objectief houder, dus een fijne f2.8 is er zo in gedraaid. Hij kan gemakkelijk 4 of 5 jaar oud zijn al, dus misschien een antieke waar ik niet veel aan heb, maar het lijkt wel een prettig formaat voor kleine projectjes. Iemand enig idee?

Verder ook nog dit oude beestje:

http://rc-madmen.com/Junk/Ident1.jpg

Het is een zender, frequentie waarschijnlijk 1.2Ghz en een vage herinnering zegt me dat dit een 800mW zender betreft. Er heeft ooit een zwart U-vormig koelblok omheen gezeten. Aan de onderzijde zitten 3 dipswitches. Ik vermoed dat dit oude "lijk" niet meer te identificeren valt, en dat het waarschijnlijk nog iets is dat zijn frequentie niet "PPL lockt". Maar misschien heeft iemand een vaag idee wat het zou kunnen zijn? Kan ik het aan de binnenkant zien misschien?

Roept U maar. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan gaan er details verloren, en ik heb ze al gecomprimeerd dus zo "groot" zijn ze niet hoor. ;)

[mod]Sorry Sven,

maar forum maximum is 800x600 pixels en deze zijn 2x zo groot.
Ik maak er een link van en als ze het normale formaat hebben mag je ze weer zichtbaar plaatsen.

Grt,
Berto.[/mod]

Bang dat er nog mensen met telefoon modems zijn? :roll:
Maargoed, nu dus linkjes, ook goed..

Je kan ook duidelijke foto's met max 80 kb maken hoor.

Het zijn niet alleen de pix.

Als die kleine camera het nog doet moet je hem op een hele lichte kist plakken zoals de HK Swift. Daar heb ik zelf ontzettend veel lol mee gehad.
Die zender gewoon weg gooien, is troep.

Heheh die potmeter doet suggesteren dat het "kanaal" analoog in te stellen is denk ik,
en dat kan ook wel kloppen want ik heb hier nog een RX liggen met draaiknop ook.
Gewoon de prullebak in dus, allebij. ;)

En ha! Je kan gedachte lezen Baggus, dat is precies wat ik dacht toen ik hem uit de bak viste!
Ik heb nog een leuk klein 300mW zendertje van rangevideo liggen,
en als die cam het wil, dan lijkt zon swift me een geweldig plan. ;)
Ik heb ook even de lensjes van deal extreme geprobeerd en ze passen.
Had eerst aan een dubbele fox gedacht (P-38 style) maar zon swift is een stuk makkelijker.
Maar is er te achterhalen wat voor merk het is, of moet ik gewoon maar 5 volt erop zetten met wat tulpstekkers en kijken wat eruit komt?

Ik heb morgen een dagje vrij, dus ik kan het gaan proberen.

Ben alleen wel erg benieuwd of het nog iets van bijzondere waarde heeft,
Ik weet iig wel dat hij in 2005 de quality check heeft gepasseerd. :lol:

Ontvanger met draaiknop... troep!

Mijn Swift heb ik 100mW 2,4GHz video zendertje op zitten, even groot en licht als een SD kaartje met daar zo'n camera aan en natuurlijk de 9 dollar osd ertussen.

Ik heb nog een Swift liggen trouwens, had er 2 besteld toen ze na maanden wachten weer op voorraad waren. Is te koop.

Met 500mah 2s lipo kan ik bijna een kwartier FPV vliegen :)

Cam en VidTx werken bijde op 5 volt dus die krijgen stroom vanaf de ESC via de RC ontvanger.

Het is heel belangrijk trouwens dat je niet alleen signal maar ook ground aan de tulp stekker zet. Met alleen signal krijg je pas beeld als ze beide op dezelfde accu zitten :p

edit: die potmeter is voor fine-tunen, de kanalen doe je met schakelaar ergens anders op het ding

Laatst bewerkt:
Jeetje, een kwartier op 500mAh 2s?
Ik heb al 3 van die accutjes liggen, hmmmm...
Ik zal morgen eens even kijken wat die cam doet,
als hij op 5v loopt weet ik wat ik ermee ga doen iig. ;)

Heb je ergens een topic lopen van dat swiftje van jou?
Ik heb al een filmpje gezien waarbij iemands vader werd belaagd, dat was die van jou toch? ;)
Ik heb misschien ook wel interesse in je swiftje trouwens, het is de crashkit die erbij zat neem ik aan?
Stuur anders een PBtje wat het moet kosten, dan kijk ik even. ;)

Hebben ze die zendertjes misschien ook in 1.3Ghz versie?
Dan zou ik hem lekker met mijn diversity setup kunnen doen namelijk.

Jeetje, een kwartier op 500mAh 2s?
Ik heb al 3 van die accutjes liggen, hmmmm...
Ik zal morgen eens even kijken wat die cam doet,
als hij op 5v loopt weet ik wat ik ermee ga doen iig. ;)

Heb je ergens een topic lopen van dat swiftje van jou?
Ik heb al een filmpje gezien waarbij iemands vader werd belaagd, dat was die van jou toch? ;)
Ik heb misschien ook wel interesse in je swiftje trouwens, het is de crashkit die erbij zat neem ik aan?
Stuur anders een PBtje wat het moet kosten, dan kijk ik even. ;)

Hebben ze die zendertjes misschien ook in 1.3Ghz versie?
Dan zou ik hem lekker met mijn diversity setup kunnen doen namelijk.

Kwartier is het record :p lang zat lijkt mij.
Als die cam niet op 5 volt werkt, dan kan je altijd nog direct op een 2s lipo proberen. Veel van die cams werken ook op de standaard 9volt blok batterijtjes (brandmelders enzo).

Heb nog geen topic lopen van de Swift.

Yup, dat was mijn vader :p

Nope, het is een complete Swift nieuw in een ongeopende doos.

Het probleem van de swift is dat als je teveel gewicht toevoegt dat hij als een baksteen vliegt. Elke gram is er in feite eentje teveel.
1,3GHz zenders zijn gewoon erg zwaar, daarom heb ik er 2,4GHz in zitten.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FPV Transmitter & 1/3-inch CCD camera PAL Uiteraard niet op voorraad...
Cam zit in andere kist, zendertje zit op Swift.

Je kan ook deze gebruiken:
http://www.bevrc.com/bev-10mw-transmitter-p-11.html heb je zelfs geen vergunning voor nodig, want is maar 10mW

Laatst bewerkt:
Dat zogenaamde potmeter ding op de zender is een spoel met een kern er in .
En word gebruikt om iets af te stellen ,als je er aan wilt stellen doe dat dan met een plastic
of andere geen metalen schroevendraaier.

Groeten Wiebe.

Ik heb na wat gepriegel de camera eens op 5v gezet, en het werkte naar behoren. De lucht knipperde wat tussen geel en wit bij bewegen, maar dit was voor een raam dus licht condities waren bagger. Maar het ziet er naar uit dat de cam keurig stabiel werkt op 5 volt. ;) Dat betekend dus dat ik weer een camera rijker ben, ook al lag die al 5 jaar in een oude krat.

Wat je soms al niet vind als je je rommel hok eens uitruimt.. :roll: :lol:

Back