hulp nodig met ontcijferen schaal auto's...

heb hier een aantal RC en voormalige rc auto's staan...
ik wil graag weten welke schaal de volgende auto's zijn:
op basis van de volgende info
De witte Audi Q7 is 1op14 dat staat igg op de onderkant
en nadat ik em vandaag voor 1euro kocht in de kringloop zonder zender
bleek ie t gewoon volledig te doen (wel chinees ding uiteraard)
De Bruder bulldozer is 1op16

maar welke schalen zijn de rode Golf / vage groene tuner / politie mercedes C200 / politie BMW 3serie?

alvast bedankt

extra info...
die groene tuner had ik toevallig paar dagen terug al bij de kringloop incl zender etc. voor 3euro's :P en diezelfde zender werkt dus ook op de Audi

1525345_238180383009854_1901598533_n.jpg

1459249_238180353009857_676304402_n.jpg

581780_238180439676515_581751423_n.jpg

Vermoedelijk staat bij dit soort speelgoed auto's de schaal meestal of op de onderkant of op de doos. Mis je een van beide dan zal het moeilijk worden om dat te zeggen. Als er een fabrikant op staat kan je altijd eens googlen op de merknaam, misschien vind je daar wat op maar verwacht van dit soort auto's nooit veel. Het zijn geen volwaardige RC auto's waar je aan kan sleutelen en dergelijke. Dit is zeg maar de fundering waar de enthausiasme voor het echte RC rijden begint.

Vermoedelijk staat bij dit soort speelgoed auto's de schaal meestal of op de onderkant of op de doos. Mis je een van beide dan zal het moeilijk worden om dat te zeggen. Als er een fabrikant op staat kan je altijd eens googlen op de merknaam, misschien vind je daar wat op maar verwacht van dit soort auto's nooit veel. Het zijn geen volwaardige RC auto's waar je aan kan sleutelen en dergelijke. Dit is zeg maar de fundering waar de enthausiasme voor het echte RC rijden begint.

ja begrjip ik maargoed als t op de onderkant stond of als ik uberhaupt wist waar ze vandaan kwamen, dozen had, instructies etc. maar ik heb NIKS :)

ze komen allemaal uit de Kringloop winkel verzamelt over de jaren etc.

het is ook niet bedoelt voor serieus RC werk, maar als ondersteunende voertuigen bij mn andere RC (en projecten)

om een voorbeeld te geven die Mercedes C200 was een speelgoed auto zonder RC zelfde geld voor de BMW politie auto daar heb ik zelf dus een RC van gemaakt, voor dat leuk om te doen en daar leer je ook van...

echter kom ik er dus helaas achter dat t formaat eigenlijk te klein is voor mn vrachtwagen en tank projecten... allen op 1:16

dat wilt zeggen dat de Witte Q7 er het dichts bij in de buurt komt en waarschijnlijk omgebouwd gaat worden tot politie wagen zodat deze tegelijk met de trucks/tanks kan worden bestuurd (door mn meiske)

ik hoopte dat iemand met heel veel kennis van auto's aan de hand van de modellen een nette schatting zou kunnen maken, om een voorbeeld te geven... stel iemand bezit een GOLF 5 en een Audi Q7 dan zou deze persoon mij redelijk goed kunnen vertellen wat de schaal van de Golf is gebasseerd op t feit dat de Audi 1op14 is (ja ik vindt het niet erg om 1op14 auto's te mixen met 1op16 trucks/tanks echter zou ik 1op16 auto's natuurlijk ook er fijn vinden om te hebben maar hoe weet ik welke?)

Als het redelijk betrouwbare schaalmodellen zijn kan je het eenvoudig berekenen aan de hand van de wielbasis van je model t.o.v. het origineel.

Back