Hulp nodig met (vooral) osd voor fpv drone

Beste medeforumers

Ik ben volledig nieuw met het concept van FPV drone vliegen.
Ik heb zo'n viertal weken alles aangekregen en vorige week ben ik (samen met een vriend dat er ervaring mee heeft) begonnen met hem te bouwen.

Deze onderdelen heb ik voor mijn drone gebruikt zijn:
  • ZMR250 V2 250mm Frame Kit
  • Emax RS2205-2600
  • FVT LittleBee 30A ESC
  • Matek Power Distribution Board
  • AfroFlight Naze32 Rev5 Acro FunFly Controller
  • MICRO MinimOSD Minim OSD Mini OSD W/ KV Team MOD
  • Eachine FPV Boscam 5.8G 600mW 32CH Wireless Transmitter Receiver
  • 700TVL Mini CMOS Camera Super WDR
  • Quanum DIY FPV Goggle V2
Eergisteren heb ik hem vliegklaar gekregen en heb ik er ook mijn eerste vlucht mee kunnen doen. Dit is ging helemaal zoals verwacht en hij is nog altijd heel. :yes:
imageedit_2_2522993337.jpg
imageedit_3_8770054496.jpg

De MinimOSD heb ik hier nog even uit gelaten, omdat ik echt weet hoe ik deze kon installeren.

Ik heb ondertussen wel al begrepen dat ik eerst nog een FTDI moet kopen om de OSD te kunnen programmeren. Ik heb de FTDI nog niet aangekregen, maar ik zou toch wel al eens willen horen of hier iemand is dat ervaring heeft met het programmeren en aansluiten van een OSD, ik ben hier namelijk niet zo sterk in.

Mijn vragen zijn dus:

Welk programma moet ik gebruiken om deze te programmeren?
Moet ik er eerst nog iets speciaals mee doen om hem te kunnen programmeren?
Ik heb ergens gelezen dat je er firmware kan opzetten?
Als dit allemaal gebeurd is, hoe en waar moet ik deze OSD dan aansluiten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Oscar Geuvens

Weet iemand misschien een goedkope gps module?
Ik zou deze wille gebruiken om dan te kunnen zien hoe hoog ik van de grond zit.=
Deze zou ik zo goedkoop mogelijk willen hebben.
Alvast bedankt!

mvg
Oscar Geuvens

mijn advies, hou je osd zo simpel mogelijk! wanneer je serieus hard gaat vliegen wil je zo min mogelijk text in beeld! hoogte en dergelijke zijn dna minder interessant dan accuspanning en vliegtijd..

Hallo Jesse
Later zal dat inderdaad beter zijn, maar nu vlieg ik nog niet echt snel. Ik zou het gebruiken om beter te leren inschatten hoe hoog ik nog zit enzo.

mvg
Oscar Geuvens

Die heb ik ook, werkt prima. Klein nadeeltje is dat hij standaard in NMEA opstart, geen flash heeft, en de batterij (of wat erop leek) niet werkte. Voor m'n CC3D moet ie UBX gebruiken, heb ik opgelost met een kleine LiPo op de "backup" voedingsspanning zodat hij niet zo vergeetachtig meer is.

Back