Hulp nodig schoolproject!

• Topicstarter Topicstarter Yasmine
  • Startdatum Startdatum
Y

Yasmine

Guest
Heeei,
Op school ben ik bezig met een project.
Mijn ontwerp is een bootje van Polyethyleen(kan dat?)
en hij is 25x12x10 cm (met antenne is de hoogte 25cm)
Nu moet ik een manier schetsen om de door de krachtbron geleverde energie over te brengen, zodat het bootje in beweging komt en kan stoppen.
Weet iemand wat voor accu ofzo ik moet gebruiken, en hoe die werkt. :confused:

alvast bedankt!
gr. Yasmine

Hoe een accu werkt? Nou, een accu levert een gelijkstroom met een bepaalde spanning, dat ligt aan het type accu. Ik zou voor een NiMh gaan. Energie overbrengen? Met een propellor. Kijk anders even rond op het forum en wacht niet op kant en klare bouwtekeningen en beschrijvingen.

Hallo Yasmine,

Welkom op het forum!

Is het misschien een leuk idee om er een raderbootje van te maken?

800px-Raderboot_disneyland.jpg

800px-Raderboot_disneyland_schoepenrad.jpg

Groet,
Theo

Hoe een accu werkt? Nou, een accu levert een gelijkstroom met een bepaalde spanning, dat ligt aan het type accu. Ik zou voor een NiMh gaan. Energie overbrengen? Met een propellor. Kijk anders even rond op het forum en wacht niet op kant en klare bouwtekeningen en beschrijvingen.

Dus zo'n "NiMh" kan in een bestuurbaar bootje?

Ja hoor, dat is het makkelijkste voor iemand die net begint. Een NiMh is eigenlijk gewoon een pakketje 'gewone' batterijen aan elkaar gebonden als ik het goed heb. Misschien heb je er nog wel één liggen uit een oude bestuurbare auto. Verder heb je een schroefas en een motor nodig. Als je hem bestuurbaar wilt maken, heb je ook een regelaar, ontvanger, zender en een servo nodig. Dit zou je trouwens ook allemaal uit een bestuurbare auto kunnen halen als het voor school is. Dan is het ook nog meer een projectje.

Ja hoor, dat is het makkelijkste voor iemand die net begint. Een NiMh is eigenlijk gewoon een pakketje 'gewone' batterijen aan elkaar gebonden als ik het goed heb. Misschien heb je er nog wel één liggen uit een oude bestuurbare auto. Verder heb je een schroefas en een motor nodig. Als je hem bestuurbaar wilt maken, heb je ook een regelaar, ontvanger, zender en een servo nodig. Dit zou je trouwens ook allemaal uit een bestuurbare auto kunnen halen als het voor school is. Dan is het ook nog meer een projectje.

Okee, thanks! :D
Ik hoef hem niet te maken hoor, moet er een werkstukje over maken. :P

Back