Hulp nodig voor men eerst 1/10 off-road electro

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
okidoki, dus hoe meer mAh, hoe langer je kan rijden ;)

nadelig is wel dat je dan ook langer moet wachten om vol te laden veronderstel ik? tenzij je een snellader heb, die wss ook meer kosten.

Iemand een idee welke goeie snelladers er zo al zijn voor nimh's?

ps: het schijnt dat Venom het te mijden merk is van batterijen (als het gaat over lipo's, over nimh's weet ik niet wat er zoal goed is)

Ze adviseren 3000 mah omdat je dan ongeveer 10 minuten kan rijden, of zelfs minder, dus met 1600 mah, ongeveer de helft rijd je maar 5 minuten en minder, en daarbij ga je steeds een beetje langzamer dus zul je niet echt lang hard kunnen rijden.

En die link die je gaf, daaruit kan ik opmakend mat je regelaar kapot gaat tijdens het remmen ? Ik denk dat dat niet met nimh zal gebeuren wan daarvan heb ik nou echt nog nooit gehoord.

Jep, ik ga zelf ook een snellader kopen bij mijn maverick strada xt.

FUSION NX81E VECTOR AC CHARGER
PTFSNX81 (bestelnummer bij pkracing.nl)
35 euro.
De laadstroom is instelbaar op 0.5, 1.0, 2.0, 3.5 en 5A.
Je krijgt er ook 5 laadsnoeren bij zodat je van alles kan laden.
Je hebt alleen wel een soldeer apparaat nodig en TRX3080(voor de accu's) en TRX3070 (voor de lader). Want ik neem aan dat jou accu met tamiya stekker word geleverd, en tamiya stekkers branden erg snel door. Die traxxas stekkers zitten al op de auto, en branden ook niet door omdat er goud doorheen zit.

Heb net enkele interessante dingen gevonden op het net.

deze lader: Hyperion EOS 0606i
heb zelfs iemand gevonden in het Gentse: Pascal's Web Shop > Diversen > kapaza.be Shops
filmpje van hoe het werkt MaxAmps 5250 11.1V Rustler VXL Brushless RTR Kit, Rustler VXL Packs | MaxAmps.com
MaxAmps 6500 11.1V Rustler VXL Brushless RTR Kit, Rustler VXL Packs | MaxAmps.com
ON SALE! Lipo 8000HV 3S2P 11.1V Battery Pack, Rustler VXL Packs | MaxAmps.com

Die lader zou wel goed zijn, degelijk merk denk ik.
En zijn die MaxAmps batterijen ook zo goed?
één 8000 mAh lipo = 176 euro, dure batterijen precies zo'n lipo :)

En zo een pack lader + 8000 mAh lipo = 288 euro :o
is al bijna zoveel of de Rustler zelf! :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
die lader is zeer degelijk, en schaf je toch maar een keer aan, als ik had geweten dat ze "maar"honderd zijn had ik er mischien ook een :P
maar de maxamps zijn niet handig. die zijn superduur, gewoonweg te duur voor een auto zoals de rustler vxl. deze zijn er op gemaakt super hoge stromen te leveren, wat niet nodig is. als je met de ERBE rijdt, heb je het mischien nodig, niet in de rustler vxl. koop zippy's/ turnigy's. dit zijn super goedkoope li-po's die ruim genoeg leveren voor een rustler. als je er een hebt die past, gaat dat helemaal super. ik weet niet of ze passen maar hier een paar voorbeelden:

5000mah 2s
voor als het je niet uitmaakt of de voorwielen op de grond staan,
5000mah 3S
een stevige lipo ( hardcase betekent dat er een plastic omhulsel om zit, is op sommige banen verplicht ), 5000mah 2s

( heb je ook meteen de goeie site, worden maar op een site verkocht )

m.v.g.
arthur

die lader zou ik niet doen. ik heb de fout gemaakt een cheapo lader te kopen, die vervang je dan zo weer, koop je weer een nieuwe en zo gaat dat maar door. de lader van de link heeft als bijkomend nadeel dat hij aleen op 11-17v werkt, dan heb je ook nog een aparte adapter nodig.

zippy/turnigy zijn daarintegen echt geweldig :D

die lader is zeer degelijk, en schaf je toch maar een keer aan, als ik had geweten dat ze "maar"honderd zijn had ik er mischien ook een :P
maar de maxamps zijn niet handig. die zijn superduur, gewoonweg te duur voor een auto zoals de rustler vxl. deze zijn er op gemaakt super hoge stromen te leveren, wat niet nodig is. als je met de ERBE rijdt, heb je het mischien nodig, niet in de rustler vxl. koop zippy's/ turnigy's. dit zijn super goedkoope li-po's die ruim genoeg leveren voor een rustler. als je er een hebt die past, gaat dat helemaal super. ik weet niet of ze passen maar hier een paar voorbeelden:

5000mah 2s
voor als het je niet uitmaakt of de voorwielen op de grond staan,
5000mah 3S
een stevige lipo ( hardcase betekent dat er een plastic omhulsel om zit, is op sommige banen verplicht ), 5000mah 2s

( heb je ook meteen de goeie site, worden maar op een site verkocht )

m.v.g.
arthur

idd, veel beter qua prijs ;)
en verschil tss 5000 of 8000 mAh is niet zoo veel te merken zeker?

+ enige "nadeel" die lipo heeft geen trx uitgang dus moet je een tussenstukje hebben om die lipo aan de rustler te kunnen bevestigen?...

wow die charger ziet er prachtig uit (vanbuiten en functioneel gezien) voor die prijs! !

Ook die Store function die ik belangrijk vind!

die lader zou ik niet doen. ik heb de fout gemaakt een cheapo lader te kopen, die vervang je dan zo weer, koop je weer een nieuwe en zo gaat dat maar door. de lader van de link heeft als bijkomend nadeel dat hij aleen op 11-17v werkt, dan heb je ook nog een aparte adapter nodig.

zippy/turnigy zijn daarintegen echt geweldig :D

hm ok, ik moet mijn woorden terugtrekken, dan toch maar 100 euro uitgeven aan een lader ipv die 29 dollars?

mss beter om goed te investeren in de lader dan zwaar te investeren in een lipo...

aha ok lol,
Ehm.. Je hebt het wel over 10 minuten rijtijd ofzo..

lol, das idd wel nog veel :)

ps: heeft iemand deze ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C
in zijn Rustler VX?
5000-3-20.jpg

Schijnt dat deze iets te groot is om in de rustler te steken, maar met wat moeite zou dat wel lukken?

aha ok lol,

lol, das idd wel nog veel :)

ps: heeft iemand deze ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C
in zijn Rustler VX?
5000-3-20.jpg

Schijnt dat deze iets te groot is om in de rustler te steken, maar met wat moeite zou dat wel lukken?
Volgensmij past die wel, al zul je misschien iets weg moeten dremelen.
Kan iemand dit bevestigen? Ik heb deze namelijk ook besteld; alleen dan de 2S variant.

Volgensmij past die wel, al zul je misschien iets weg moeten dremelen.
Kan iemand dit bevestigen? Ik heb deze namelijk ook besteld; alleen dan de 2S variant.

hmm, kvind dat zo zonde om te dremelen, ookal is het niet zichtbaar en ookal doet het niets van afbreuk aan de wagen...

Je hoeft voglens mij alleen een stukje aan de zijkant eruit te halen zodat de draden erlangs kunnen

even voor de juistheid en correcte informatie gaan toch:
de spanning is belangrijk voor je electronica: meer dan de specs is gevaarlijk
de capaciteit is belangrijk voor je rijtijd (EN JE ONTLAADVERMOGEN):
hoe meer capaciteit, hoe langer je kan rijden.
het aantal C's geeft aan hoe snel ze kunnen ontladen, dus hoeveel stroom ze kunnen leveren.
hier is een probleem dat velen in de discussie blijkbaar vergeten: het verschil tussen een 7.2V stickpack 1500mAh en een 4500mAh is wel degelijk verschillend. STEL dat ze allemaal 10C zijn, dan kan de ene 15A leveren, terwijl de 4500mAh 45A kan leveren.
Dit verklaart ook direct waarom de traxxas pagina's uitgaan van "minstens 3000mAh" (ofte 3Ah)
dus let een beetje op... de capaciteit bepaalt mee de snelheid van je auto!

even voor de juistheid en correcte informatie gaan toch:
de spanning is belangrijk voor je electronica: meer dan de specs is gevaarlijk
de capaciteit is belangrijk voor je rijtijd (EN JE ONTLAADVERMOGEN):
hoe meer capaciteit, hoe langer je kan rijden.
het aantal C's geeft aan hoe snel ze kunnen ontladen, dus hoeveel stroom ze kunnen leveren.
hier is een probleem dat velen in de discussie blijkbaar vergeten: het verschil tussen een 7.2V stickpack 1500mAh en een 4500mAh is wel degelijk verschillend. STEL dat ze allemaal 10C zijn, dan kan de ene 15A leveren, terwijl de 4500mAh 45A kan leveren.
Dit verklaart ook direct waarom de traxxas pagina's uitgaan van "minstens 3000mAh" (ofte 3Ah)
dus let een beetje op... de capaciteit bepaalt mee de snelheid van je auto!

Is dat ook zo voor Nihm batterijen.
Ik heb nml Team Orion 7,4V 5100 Nihms maar nergens kan ik de C terugvinden...

Is dat ook zo voor Nihm batterijen.
Ik heb nml Team Orion 7,4V 5100 Nihms maar nergens kan ik de C terugvinden...
bij NiMH's staat dat niet op meestal, omdat dat vrij universeel is, maar hoeveel dat dat is... kan ik je spijtig genoeg geen antwoord op geven, daar ik het niet weet en het ook "anders" is dan bij lipo.

als je daar meer over wilt weten, moet je rekening houden met de berekeningen van spanningsval en voorwaarden enzo van vanalles.

maar als je mijn mening vraagt: sinds de komst van lipo is er gewoon geen reden meer om NiMH te kopen. met electrische aparaten moet je altijd voorzichtig zijn... ook met NiMH.

Back